Over ruim een maand gaan de 2016-I seizoenen van start. Het worden mijn eerste volle seizoenen op SRVN met een eigen team samen met Ruben Correa Alves. Heb er super veel zin in.
Alleen ik zou het nog eventjes willen hebben over het zogenoemde 'schrapsysteem' waarvan ik denk dat van toegevoegde waarde is omdat veel mensen altijd wel een race noodgedwongen aan zich voorbij moeten laten gaan door iets wat je niet in eigen hand hebt.
Wat houdt het 'schrapsysteem' in?
Heel simpel. Dat iedereen de mogelijkheid krijgt om na het kampioenschap zijn slechtste resultaat te schrappen zodat iedereen het zich kan permiteren om 1 race te missen zonder dat dit meteen grote consequenties heeft voor het kampioenschap.
Een voorbeeld waar dit meteen goed van toepassing zou kunnen zijn is ronde 1 van het DTCC kampioenschap op 14 Februari. Dit is Valentijnsdag. Er zullen mensen zijn die de voorkeur moeten geven aan een avondje uit eten met hun vriendin inplaats je vriendin alleen op de bank te laten zitten om achter je stuurtje te gaan racen

Maar er kunnen buiten dat soort jaarlijkse dagen ook onverwachte dingen gebeuren waardoor je noodgedwongen een race moet missen zoals ziekte, verhuizing, noodgevallen, internet problemen enz.. Iedereen kan onverwacht een race missen. Dit heeft niemand in eigen handen.

Ik ben er een groot voorstander van om hier voldoende rekening mee te houden en ik ben van mening dat het niet goed is als dit meteen grote consequenties voor diegene heeft in een kampioenschap. In het slechtste geval kost het iemand de titel en dat willen we toch niet op zo'n manier beslist zien worden? Wat vinden jullie ervan? Graag jullie mening.