PC en rFactor (2)

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Uhhh.... Giel? Ik durf het bijna niet te vragen (jawel hoor), maar vanaf morgen te koop bij de Aldi. Wat is er aan te merken op dit product?
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Ben nu niet thuis. Kijk vanavond wel even goed. Op het eerste gezicht een goede prijs/performance verhouding.
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

Ik zag hem ook net in de folder staan... Is 't wat?
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Weinig op aan te merken, zeker voor die prijs.
Uiteraard zijn er snellere processoren (Intel I7) en een iets grotere SSD zou prettig zijn (hoewel ik ook 128 GB SSD heb), maar dan ga je ook meer betalen.
Dit moet zaken als RF2 zonder probleem draaien.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik weet niet van welk type moederborden ze gebruik maken. Er is wel maar één hele USB 3.0 aansluiting te vinden op het ding.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Ger Heuts schreef:Uhhh.... Giel? Ik durf het bijna niet te vragen (jawel hoor), maar vanaf morgen te koop bij de Aldi. Wat is er aan te merken op dit product?
Idd beetje lastig met de beperkte specificaties, maar:
Moederbord: Door beperkte aantal aansluitingen(USB etc.) heb ik de indruk dat dit een budget-mobo is. Hoeft niks te betekenen, maar zou ook zo kunnen zijn dat de SATA connecties(voor oa HDD's) beperkt kunnen zijn in aantal. Extra HDD's plaatsen kan dus problematisch worden. (pure gok blijft het, zonder volledige specs)
CPU: performance zit tussen die van Brent en mij in.
RAM: Ruim voldoende, Snelheid ook goed, mis alleen nog de timings.
Grafisch: Moet ook zijn werk kunnen doen, al vind ik die 1,5 GB erg vreemd. Ik ben ze nog nergens tegen gekomen. Als ik mijn Grafisch geheugen controleer tijdens rF2, kom ik tot nu toe nooit boven de 1 GB uit, dus gezien deze uit een nieuwere serie komt, verwacht ik gelijkwaardige prestaties(in vergelijking met GTX 660). Misschien zelfs beter.
SSD: Het is niet veel, maar voor windows en rF2 en eventueel 1 andere game is het voldoende. SSD's heb je in veel soorten. Zonder specs dus niet te voorspellen. Dat het sneller dan een normale HDD is, is in ieder geval zeker.
HDD: 1 TB lekker veel, en persoonlijk maakt het mij buiten rF2 en AC om, geen drol meer uit hoe lang het laden van iets duurt.
Windows 8: Tja......

Persoonlijk vind ik hier te veel vraagtekens bij zitten om 800,- aan te spenderen. Bij Alternate.nl kun je zelf de losse onderdelen selecteren. Ook hebben ze daar de mogelijkheid om je systeem voor je te monteren(55,- extra en verplicht Win7/8 twv 90,-). Zo heb ik daar laatst voor Jeroen Cijsouw een PC samen gestelt voor 819,-(wel zelf bouwen dan) die een stuk sterker is dan de Medion. Maar het kan ook een stuk goedkoper.

Dus als je echt totaal geen gehengst wilt is dit een goede oplossing, maar het blijft beter zelf te bestellen. En ja, daar wil ik best bij helpen! ;)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

De PC builder op Afuture.nl is ook aan te raden. Niks verplicht met een Windows erbij oid. Voor 720 euro incl. montage was ik klaar.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Lars Koldeweij schreef:De PC builder op Afuture.nl is ook aan te raden. Niks verplicht met een Windows erbij oid. Voor 720 euro incl. montage was ik klaar.
Als alles bij jou goed draait mss even je specs plaatsen? Onder het motto: "Beter goed gejat dan slecht bedacht!"
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Nog iets wat FPS winst geeft:
FXAA op off zetten geeft +12 fps extra

Als je een zwak systeem hebt kun je HDR uitzetten, geeft een flinke boost in fps (bij mij was tov HDR aan + FXAA aan een toename van 35 fps) Grafisch is het dan wel stuk minder mooi, dus als het niet nodig is liever HDR wel aanzetten.

Verder een nuttige post van iemand op ISI forum (wel speciaal voor NVIDIA kaarten) :
http://isiforums.net/f/showthread.php/1 ... -FPS-Guide
Gebruikersavatar
Kevin Ensing
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2015, 19:29
Racestuur: Logitech G29

Ik heb even een beginners vraagje (denk ik)
Het is me nog niet gelukt om mijn eigen naar in Rfactor 2 te krijgen (Wel handig voor het DTCC)
Kan een van jullie me vertellen hoe het wel moet.
Ik heb de volgende optie al geprobeerd:
- Windows START button
- In RUN or "Search programs and files" type %appdata%
- Right-click on rFactor.name file, select properties
- Uncheck box labeled "Read-only" and press OK
- Right-click on rFactor.name file and open with notepad
- Change your name (first it's your firstname, second your lastname and the final line is your nickname)
- Save file
- Right-click on rFactor.name file, select properties
- Check box labeled "Read-only" and press OK
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Probeer eens in de UserData map de naam 'Player' te veranderen in je eigen naam.
Gebruikersavatar
Tom Schenkels
Berichten: 417
Lid geworden op: 30 dec 2014, 14:05
Racestuur: Thrustmaster TX Wheel
Locatie: Puttershoek

Dat was in rF1 zo, maar denk niet dat dat werkt in rF2. In UserData\Player staat het bestand player.json. Als je dat opent met kladblok kun je daar in je naam veranderen.

(Heb het niet zelf geprobeerd overigens).
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Kijk eens in dit topic. Volgens mij werkt dat programmaatje nog steeds.
Gebruikersavatar
Kevin Ensing
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2015, 19:29
Racestuur: Logitech G29

Met alle 3 de opties wil het niet lukken, snap er niks van.
Mijn naan blijft Your Name
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Als het maar niet wil lukken is de kortste klap even contact opnemen met Tim van ISI.
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Hallo iedereen ik wou vandaag rfactor 2 opstarten maar ik kan nergens de settings vinden om mijn stuur aan te koppelen. In assetto Corsa heb ik daar geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

rF2 heeft standaard geen settings voor de G29.

Moet je zelf maken
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Albert van Mourik schreef: 27 aug 2018, 21:51 rF2 heeft standaard geen settings voor de G29.

Moet je zelf maken
Ik start hem nu op en herkent die het stuur wel samen met de pedalen.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Albert van Mourik schreef: 27 aug 2018, 21:51 rF2 heeft standaard geen settings voor de G29.

Moet je zelf maken

Das niet helemaal waar als je bij controls op detect drukt vindt hij wel degelijk een profiel voor de G29 misschien dat je zelf wat dingen moet aan passen naar wens maar er is wel degelijk een profiel van in Rfactor 2.
Staat als Logitech G29 Driving Force Racing Wheel USB

Gr Onno
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”