Het F1-topic

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Morgen live F1 op Veronica?

wasdadan
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Jep, met Ollie. Net als vorig jaar.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

BBC1 zendt het ook LIVE uit!
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Wauw! Wat een race.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Echt bizar dit. Ik denk dat de Mercedes iets te veel werd gepusht. Dure punten voor Hamilton. Maar fack it, alle aandacht naar Daniel Ricciardo. Jammer dat hij voor Red Bull rijdt, maar het is hem verder gegund. ;)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ha! Kijk ik één race F1 na lange tijd de moeite niet genomen te hebben, is het gelijk een goede. :mrgreen:

Ik dacht voor het eerst sinds zijn toetrede in de F1 te genieten van Felipe Massa. Die illusie spatte uiteen op het achterwiel van Perez. Typisch. Massa is nog altijd snel, maar als hij moet gaan racen...

Wel leuk dat Force India en Williams meededen om het podium. En natuurlijk leuk dat Ricciardo won.
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Interview gelezen van Button dat hij Lewis goed kent (uiteraard, kan ook niet anders als voormalig teamgenoot) en na verdachte actie van Rosberg in Monaco lust Lewis je rauw en ja hoor dat is gisteren gebleken, een echte vechtersbaas, heerlijk en leuk om te zien :thumbs_up: (maar tegelijkertijd bij hem heb ik ook altijd: vechten is oke maar gebruik ook je gezond verstand en doe geen domme dingen). Verder is hij een enorme pechvogel met de vele mechanische mankementen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik ben wel klaar met jankerd Hamilton, dat gedrag in Monaco was echt te belachelijk voor woorden. Nee, dan Rosberg maar. En ik baal nog steeds van die Perez, wat een debiele actie. Vijf plaatsen gridstraf is veel te weinig, ze hadden hem net als Grosjean hem een race langs de kant moeten zetten. Dit is niet de eerste keer namelijk.
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Handig is dat gejank niet, maar wel terecht. Elke blinde kon zien dat Rosberg het met opzet deed in Monaco, vind het nog steeds jammer dat hij het niet ala Senna opgelost heeft in T1.

Het blijft me irriteren dat Rosberg maar voorgetrokken word met een aantal dingen, strategisch word Hamilton al meerdere keren genaaid, maar goed Duitser in een Duits team, daar kan je niet tegen op.

Dan Perez, lekker makkelijk om hem de schuld te geven, terwijl die maffe Braziliaan die standaard boven z'n macht rijdt er achter op knalt. F$#%@ it dat Perez niet de ' normale ' race lijn aan houdt, hij mag 1x wisselen, stuurde op het moment van impact niet spontaan naar links, maar reed gewoon recht door. Dat Massa er dan boven op rijdt is zijn probleem.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Ik vond ook dat Perez in de remzone van lijn veranderde hoor, maar voor de rest sluit ik me bij je aan.
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Mijn visie hierop is:
Perez had zijn ogen gericht op Vettel, hij kwam snel dichterbij en besliste dat hij wilde proberen binnendoor in de bocht hem voorbij te kunnen dus ging hij naar links. Zie in onderstaand film vooral vanuit zijn cockpit. De luchtopname lijkt inderdaad verdacht, vanuit Massa cockpit lijkt ook verdacht maar vanuit Perez cockpit vind ik het onschuldig uitzien.

Massa had zijn ogen op Perez, hij wilde hem links inhalen en net op dat moment ging Perez ook naar links.

Race incident.
https://www.youtube.com/watch?v=BObcBrAe-ro
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Hij zat niet eens in de buurt voor een inhaal actie. Het was gewoon een rare move van Perez. En tevens terecht dat hij daar straf voor kreeg. Massa kan hier niks aan doen, je ziet duidelijk dat de ruimte er was maar dat Perez in de remzone naar links stuurt.

Ik snap alleen het Rosberg, Hamilton verhaal niet helemaal. Het is toch logisch dat hij de eerste keus is? Hij rijdt aan kop en krijgt dus de eerste call voor de pitstop. Hamilton staat ook nog eens 2e in het kampioenschap. Hamilton is misschien de snellere van de twee, maar zodra er ook maar iets niet gaat zoals hij het wil is hij mentaal een wrak. En daar profiteert Rosberg nu van.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Dus geen gelijke kansen.....
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Wel, want als Hamilton dat ding op pole zet en de leiding behoudt krijgt hij de 1e call. Ik weet niet of de stand in de het kampioenschap meespeelt. Als ik teambaas was geweest had ik gezegd van wel, maar goed Mercedes zegt dat ze niet aan teamorders doen.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Voor de race hebben ze wel gelijke kansen, maar daar worden geen punten verdeelt. Ik zeg ook niet dat Lewis oneerlijk behandeld wordt, want Lewis heeft zo ook zijn voordeel gehad. Maar met 1 strateeg kun je op sommige momenten maar 1 coureur helpen. Dus geen gelijke kansen...
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Pit straten groter maken en 2 vakken en crews per team. Kunnen ze tegelijk naar binnen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Goed plan, gezien de discussie rondom kostenbesparingen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

:-)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Kostenbesparing? Gewoon mr Eikelsteen laten inslapen!
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Die heeft daar verder vrij weinig mee te maken. Men doet alsof hij de sport kapot maakt, maar feitelijk is het de FIA die met hun regels de sport kapot maakt en ipv bezuinigd veel meer kosten maakt. Het enige dat Ecclestone bepaalt is op welk circuit er word gereden en wie het allemaal uitzenden. Er is in midden jaren 70 een contract getekend en daarbij heeft Ecclestone de teams een kans geboden voor een eerlijke verdeling van de televisie inkomsten en daar zijn ze toen niet op ingegaan. Dat hij nu veel in eigen zak steekt komt door dat contract.
Plaats reactie

Terug naar “Auto- en motorsport nieuws”