Het F1-topic

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50


Bespreek hier alle nieuwtjes, races en nog veel meer zaken die zich afspelen in de wondere wereld van de Formule 1!


Infiniti Red Bull Racing

1. Sebastian Vettel
3. Daniel Ricciardo

Mercedes AMG Petronas F1 Team

6. Nico Rosberg
44. Lewis Hamilton

Scuderia Ferrari

7. Kimi Räikkönen
14. Fernando Alonso

Lotus F1 Team

8. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado

McLaren Mercedes

20. Kevin Magnussen
22. Jenson Button

Sahara Force India

11. Sergio Perez
27. Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team

21. Esteban Gutiérrez
99. Adrian Sutil

Scuderia Toro Rosso

25. Jean-Eric Vergne
26. Daniil Kyvat

Williams Martini Racing

19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas

Marussia F1 Team

4. Max Chilton
17. Jules Bianchi

Caterham F1 Team

9. Marcus Ericsson
10. Kamui Kobayashi

Kalender 2014
16-03-2014 - 07.00 uur: Grand Prix van Australië - Albert Park
30-03-2014 - 10.00 uur: Grand Prix van Maleisië - Sepang International Circuit
06-04-2014 - 17.00 uur: Grand Prix van Bahrein - Bahrein International Circuit
20-04-2014 - 09.00 uur: Grand Prix van China - Shanghai International Circuit
11-05-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Spanje - Circuit de Catalunya
25-05-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Monaco - Monte Carlo
08-06-2014 - 20.00 uur: Grand Prix van Canada - Circuit Gilles Villeneuve
22-06-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Oostenrijk - Red Bull Ring
06-07-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Groot-Brittannië - Silverstone
20-07-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Duitsland - Hockenheimring
27-07-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Hongarije - Hungaroring
24-08-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van België - Circuit de Spa-Francorchamps
07-09-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Italië - Autodromo Internationale di Monza
21-09-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Singapore - Singapore Street Circuit
05-10-2014 - 08.00 uur: Grand Prix van Japan - Suzuka
12-10-2014 - 13.00 uur: Grand Prix van Rusland - Sochi International Street Circuit
02-11-2014 - 21.00 uur: Grand Prix van de Verenigde Staten - Circuit of the America's
09-11-2014 - 17.00 uur: Grand Prix van Brazilië - Interlagos
23-11-2014 - 14.00 uur: Grand Prix van Abu Dhabi -
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Dan zal ik maar beginnen he :)

Aankomend weekend de GP van Spanje, normaliter een saaie race, maar zo werd Bahrein van tevoren ook betiteld en werd het de leukste race van het seizoen tot dusver. Wat verwachten we ervan? Wordt het wederom een Mercedes show of kunnen de Renault aangedreven teams nu ook een vuist maken?

Ben zelf ook benieuwd naar alle updates!
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik verwacht een optocht, maar wat natuurlijk wel anders is dan andere jaren is dat er nu niet is getest op dit circuit. Ben wel benieuwd of sommige teams een sprong kunnen maken.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Renault zegt weer 1 belangrijke stap gemaakt te hebben. Dus ik denk dat daardoor de Red Bull 1,5 stap zou kunnen maken. De über-dominantie van Mercedes zal denk ik wel.zakken tot gewone dominantie...
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ik hoop op geen optocht, maar ben er enorm bang voor.
Wie weet kan Red Bull er bij komen en dat we een 4 strijd krijgen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

"Daniel is faster then you, please confirm" deel 3
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Weer Mercedes, een gecrashte Maldonado en een kapotte Red Bull. Kan iemand dit seizoen van de herhalingsstand afhalen?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ik heb me rot gelachen om Maldonado. Man man man wat een koekenbakker is hij toch.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik had hem gemist, maar mijn god zeg.

Code: Selecteer alles

Haal de "s" erachter weg van  https://   om het filmpje direct te laten zien

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R1A8zM-8h54[/youtube]
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Sterke kwalificatie van Bottas en ook verrast door de pace van Grosjean. Barcelona blijft een saai circuit, dus ik verwacht er weinig van morgen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Gelukkig werd het op het eind nog een beetje spannend, verder klopte de voorspelling van Robin prima. Overigens, vet dat Vettel ( ;) ) toch flink wat plekken kon winnen.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het einde was inderdaad nog enigszins boeiend. Maar ik begin nu echt wel genoeg te krijgen van de Mercedes dominantie. Het wordt tijd dat ze er eens van af worden gebeukt door een Maldonado of zo. Leuk voor Ricciardo dat hij het podium kon pakken. Sterke race van Bottas en Vettel. De eerste puntjes voor Lotus zijn binnen, maar man, man, man er zit totaal geen gang in die auto. In de bochten gaat het prima, maar zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: 'He's a sitting duck' op het rechte stuk. En McLaren... Hoe ver kun je terugvallen na zo'n start. Het is misschien zo dat het circuit van Melbourne anders is dan alle andere circuits, maar van P2 naar geen punten voor 3 races achter elkaar is gewoon pijnlijk voor een team dat in de hoogste regionen zit qua budget.
Sander Eefting

Robin de Jong schreef:Het einde was inderdaad nog enigszins boeiend. Maar ik begin nu echt wel genoeg te krijgen van de Mercedes dominantie. Het wordt tijd dat ze er eens van af worden gebeukt door een Maldonado of zo. Leuk voor Ricciardo dat hij het podium kon pakken. Sterke race van Bottas en Vettel. De eerste puntjes voor Lotus zijn binnen, maar man, man, man er zit totaal geen gang in die auto. In de bochten gaat het prima, maar zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: 'He's a sitting duck' op het rechte stuk. En McLaren... Hoe ver kun je terugvallen na zo'n start. Het is misschien zo dat het circuit van Melbourne anders is dan alle andere circuits, maar van P2 naar geen punten voor 3 races achter elkaar is gewoon pijnlijk voor een team dat in de hoogste regionen zit qua budget.
De laatste twee/drie jaar was Red Bull net zo oppermachtig als dat Mercedes nu is. IK gun het Lewis wel, maar voor de neutrale kijker is het inderdaad vrij saai aan het worden
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Dat is dus niet het geval. De marge die Mercedes nu heeft brengt ons terug naar het Schumacher tijdperk en het McLaren tijdperk van eind jaren 80 begin 90. Vettel heeft nooit zo'n grote marge gehad. En laten we niet vergeten dat 2013 niet zo dominant begon voor Red Bull. De enige reden dat ze het jaar zo goed eindigde was omdat niemand meer bezig was met updates voor de auto's van dat jaar omdat iedereen vol aan het werk was aan de auto van 2014.
Sander Eefting

Robin de Jong schreef:Dat is dus niet het geval. De marge die Mercedes nu heeft brengt ons terug naar het Schumacher tijdperk en het McLaren tijdperk van eind jaren 80 begin 90. Vettel heeft nooit zo'n grote marge gehad. En laten we niet vergeten dat 2013 niet zo dominant begon voor Red Bull. De enige reden dat ze het jaar zo goed eindigde was omdat niemand meer bezig was met updates voor de auto's van dat jaar omdat iedereen vol aan het werk was aan de auto van 2014.
Een gat van 150 ish punten in beide 2011 en 2013 is niet erg oppermachtig? Mercedes heeft gewoon de beste stappen gezet tijdens de winter training en hebben de auto het meest ontwikkeld. Imo is het eerder de schuld van andere teams dat hun achterliggen dan dat Mercedes zo dominant is.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik wijs Mercedes ook niet aan als schuldige. Je hebt gelijk dat het aan de andere team is om met een antwoord te komen. Het is alleen triest om te zien dat er elke race, 2 verschillende races aan de gang zijn. 2011 was een dominant seizoen, maar de concurrentie zat er wel een stuk dichterbij dan nu het geval is. Het is nu niet alleen Hamilton die domineert, maar met Rosberg scoren ze elke 1-2 (los van die eerste race.)

Ik hoop dat het veld wat dichterbij elkaar komt, maar doordat de motor reglementen vrij strikt zijn zie ik weinig veranderen.
Sander Eefting

Robin de Jong schreef:Ik wijs Mercedes ook niet aan als schuldige. Je hebt gelijk dat het aan de andere team is om met een antwoord te komen. Het is alleen triest om te zien dat er elke race, 2 verschillende races aan de gang zijn. 2011 was een dominant seizoen, maar de concurrentie zat er wel een stuk dichterbij dan nu het geval is. Het is nu niet alleen Hamilton die domineert, maar met Rosberg scoren ze elke 1-2 (los van die eerste race.)

Ik hoop dat het veld wat dichterbij elkaar komt, maar doordat de motor reglementen vrij strikt zijn zie ik weinig veranderen.
Ben het inderdaad met je eens dat het saai is en dat het veld dichterbij elkaar moet komen. Ik keek al niet heel veel naar F1 maar hoe het er nu aan toe gaat helpt niet echt om mij weer achter de buis te lokken.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Precies, en dat het alleen maar erger wordt als Mercedes alle races gaat blijven winnen. Ik vind de nieuwe wagens zeker wel wat hebben omdat het nu meer op de rijder aan komt. Maar er zitten nog teveel regels aan die de fun factor er uit halen. Denk daarbij aan de fuel flow meter, het aantal motoren in een jaar, etc.
Sander Eefting

Heeft trouwens iemand nieuws over die idiote uitlaat van Mercedes van de test dagen? Is dat door de kritiek die geleverd wordt op het motorgeluid?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ja, er is een zoveelste projectgroep opgestart om daar eens even naar te gaan kijken. De eerste 'makkelijke' oplossing is dus deze trompetuitlaat... Wat er 1. niet uitziet en 2. niet bijster goed werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Auto- en motorsport nieuws”