rFactor 2

Gebruikersavatar
Raymond Klanderman
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2011, 16:17
Racestuur: Logitech G25

Robin de Jong schreef: There will be no DirectX 11 mode
w00t, dit is toch echt wel een misser daar DX11 vele malen beter presteert dan al zijn voorgangers :(

Verklaard ook meteen die voor-oorlogse systeemeisen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

René Hoogterp schreef:We kunnen nu wel miepen dat we opeens moeten gaan betalen naar mate de simulator doorontwikkeld wordt, maar is dit eigenlijk (heel stiekem toegeven?) niet meer dan logisch?
Dat zou dan haaks op de formule van F1 2010, F1 2011, enz en de NFS serie staan. Die brengen ieder jaar een compleet nieuw spel uit. Als ze rF2 gaan doorontwikkelen, dan zou er feitelijk nevernooit meer een rF3 hoeven uit te komen. Enig idee met welk jaarlijks bedrag we rekening moeten houden om het spel uptodate te houden?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ger Heuts schreef:
René Hoogterp schreef:We kunnen nu wel miepen dat we opeens moeten gaan betalen naar mate de simulator doorontwikkeld wordt, maar is dit eigenlijk (heel stiekem toegeven?) niet meer dan logisch?
Dat zou dan haaks op de formule van F1 2010, F1 2011, enz en de NFS serie staan. Die brengen ieder jaar een compleet nieuw spel uit.
Whahaha, F1 2010 en F1 2011 een compleet nieuw spel? Nee... dat is niet meer dan een update vergelijkbaar wat je met rFactor en dan de doorontwikkelingen zal krijgen. Dus het is veel eerlijker. F1 2011 is op basis van dezelfde engine, dezelfde look-and-feel en alleen maar wat auto's aangepast en wat circuits. Owja en even DRS en KERS toegevoegd... Met andere woorden, niet heel veel nieuws onder de zon dus ;)

Ik denk dat je rekening kunt houden met een 45 euro aanschaf en dan 15 euro per jaar voor een update of iets dergelijks. Veel anders kunnen ze echt niet gaan zitten. (is natuurlijk natte vingerwerk, maar als ik ISI was geweest had ik het zo neergezet)
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:


http://isiforums.net/f/showthread.php/1 ... nformation

Dus Ger;

Aanschaf Spel:
43,99 dollar = 31,86 euro**

Jaarlijkse kosten:
13,99 dollar = 9,41 euro**

** Genoemde bedragen zijn direct omgerekend via wisselkoersen.nl Het is even afwachten wat de Europese/Nederlandse prijzen gaan worden.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Vind het argument wel goed, en 10 euro per jaar is ook niet heel erg veel.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Plus dat € 32,- voor het spel niet veel is.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Trek maar niet te snel conclusies, want ze kunnen er ook gewoon een euro teken voor zetten :roll:
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Jullie vergeten sowieso de +19% die onze schatkist krijgt. Deze prijzen zullen het waarschijnlijk niet worden voor NL.
Maurice Zondag

van RaceDepartment:

What exactly are online services?
Users will be given online accounts from which they can access multiplayer races. This should reduce the number of anonymous race entries and in turn hopefully reduce the number of passworded servers.
Dus ze willen van die vervelende 'passworded servers' af? Van ons dus? en al die andere gesloten leagues?? Natuurlijk, het moet natuurlijk net zoals iRacing worden. Zodat we allemaal op een grote hoop worden geveegd en we daar met zijn allen onze races kunnen rijden. tegen iedereen, uit de hele wereld! Want dat is iRacing ook. En vriendjes kunnen worden. Hou toch op met dat socialnetworking gedoe. Ik wil gewoon racen in een league zoals we dat al zo lang doen. Gewoon NL kunnen praten. Ik wil gewoon een bedrag betalen voor de licentie, en niet per jaar moeten betalen voor iets wat er nu gewoon standaard in zit, om hun business model te redden. Als ik 5 jaar lang met F1 2010 online wil blijven racen kan dat toch ook gewoon? En die weten wél elk jaar een 'nieuw' spel op de markt te zetten. Zoals zo veel spellenmakers dat doen.

Toen ik 2,5 jaar geleden begon met simracen werd er al gesproken dat rF2 er binnenkort aan zou komen. Een lachertje wat er nu gebeurd. Wat ik tot nu toe gezien heb van rF2 ben ik helemaal niet onder de indruk. Gehyped. Net als GT5. Zelfde geluidjes, zelfde races, zelfde auto's. En grafisch minder indrukwekkend als ze ons deden geloven.

Tuurlijk ga ik rF2 kopen. Tuurlijk wil ik het zelf proberen. Eigenlijk lijkt me die open beta zelfs wel wat. Maar laten we het niet te veel opblazen. Dan valt het zo tegen straks.
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Ben er ook bang voor Maurice. DX10 voorspelt nu eenmaal weinig goeds voor een spel dat eind 2011 begin 2012 uitkomt..

Dit verdienmodel (Hoe rendabel het ook is voor die gasten) zint mij niet ook niet zo, ik zie de toegevoegde waarde niet van wat ze aanbieden voor dat geld. Daarentegen maken ze het wel zo dat je zonder die jaarlijkse betaling niet online kunt racen.. Het is een kwestie van tijd voor dat gehackt is denk ik :-)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Nou we zijn in Nederland blijkt maar weer. 15 euro in het jaar, who cares?
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Ik ben geen gierige hollander maar moet je al die bedragen straks eens bij elkaar tellen. Dan hebben we het ineens over veel geld, als dat bedrag nu gerechtvaardigd was had ik het ook nog gesnapt. Maar in feite zeggen ze dit: Hier is je spel met een single player die niemand speelt. Als je online wilt spelen kost je dat xx per jaar. Je ziet maar wat je doet, de mazzel! Als ik dan kijk wat ik voor mijn geld terugkrijg is dat bar weinig.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Dat klopt, maar ISI moet ook geld verdienen en met de toenemende concurrentie op simrace gebied moeten ze toch een manier vinden om 'bij te blijven.' Zo lang dat geld goed besteed gaat worden, bv. voor hele goede extra content of weet ik wat, heb ik er wel vrede mee. Gelukkig gaat het nog niet zo ver als dat iRacing doet, daarmee vergeleken is dit natuurlijk niets. Het gaat me er meer om dat het niet de bedoeling is dat als er betaald moet worden men meteen maar gaat hacken enzo. :lol:

Wat betreft de servers met een wachtwoord erop: dat is, zoals ik het zie, totaal niet bedoeld om voor 'ons' te verplichten waar, wat en wanneer we racen. Leagues zullen gewoon probleemloos kunnen blijven bestaan, dit is ook juist de kracht van rFactor (goede netcode, goedkoop en groot aanbod). Alleen is het op het moment wel zo dat er gigantisch veel open severs zijn, maar er zijn amper servers die goed gevuld zijn. Dus ik denk dat ISI probeert zo de publieke servers voller en aantrekkelijker te maken (daar was een hele mooie term voor, maar die ben ik vergeten :lol: ).
Robbie Bouchoms
Berichten: 784
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:31

Maar wat ik dus nu begrijp is dat je ieder jaar een bedrag betaald om updates te kunnen downloaden.

Als dit correct is, hoeft toch maar 1 persoon van SRVN dat jaarlijks bedrag te betalen en stuurt hij het gewoon door naar de rest. (natuurlijk worden de koste verdeeld)
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Haha, leuk bedacht. Dat zal wel niet doorgaan.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik vind het een goede zet.

Je betaalt voor het spel en de inhoud. Na een jaar moet je betalen voor de online service op jouw account en dat dan jaarlijks verlengen.

Kleine geldbedragen vragen voorkomt dat er zo'n idioot grote lijst aan lege servers wordt gehost. In plaats daarvan wordt er alleen gehost via accounts die jaarlijks kosten maken. We zullen dan voor SRVN waarschijnlijk een rFactor 2 account moeten kopen en daar jaarlijks voor lappen om onze servers te hosten. We zullen dus straks niet eindeloos hoeven te scrollen om de server te vinden aangezien niet elke onverlaat met een onbemande PC een berg servers gaat hosten. Prima lijkt me.

Nog even voor de mensen die schrikken van het geld:

World of Warcraft
€85 voor basisgame + alle speelbare expansions
€30 per nieuw expansion pack (eens per 18-24 maanden)
€13 per maand aan abonnementsgeld

iRacing
€435 voor alle banen/wagens
€9 voor eerste drie maanden
€72 voor jaarabonnement

Is rFactor 2 nog steeds duur?

Overigens. Belasting? Online download bestellen via VS zal toch wel zonder importtarieven en belasting gaan?
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Niet via retailers als stefan.
Gebruikersavatar
Matthias Devisch
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:57
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Dudzele

Ik vind die prijzen toch ook wel meevallen hoor, als je dan vergelijkt met een F1 van codemasters. Daar betaal je elk jaar gewoon weerde volle pot voor een "update". Voor de prijs van 2 van die spellen ben je met Rf2 zo'n 8 jaar bezig.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum



Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Tja leuk al die screenshots, maar van de graphics moet rFactor het sowieso niet hebben. Maar goed we gaan het wel zien als er mee gereden word :)
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”