[ORG] Waarom driving aids?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Zie er verder nergens een schrijven over dat dit veranderd zou worden...

Ik zal de notulen en teamspeakmeetings nog eens op nalezen.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Niet om te mieren neuken, maar er staat "Aanstaande donderdag wordt er met de Clio's getest met een zelfde schadepercentage."

Getest is vooralsnog niet ingevoerd. terug naar 70% of iets dergelijks is misschien al prettiger.
Ik reed in de formatieronde tegen de muur met 50km/u misschien minder. En niet meer vooruit te branden. Tevens is het zo dat de Clio tegenwoordig een zeer net gereden klasse is geworden. Zelfs met zoveel deelnemers.

Maar goed dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Marc Vermeer schreef:Niet om te mieren neuken, maar er staat "Aanstaande donderdag wordt er met de Clio's getest met een zelfde schadepercentage."

Getest is vooralsnog niet ingevoerd. terug naar 70% of iets dergelijks is misschien al prettiger.
Ik reed in de formatieronde tegen de muur met 50km/u misschien minder. En niet meer vooruit te branden. Tevens is het zo dat de Clio tegenwoordig een zeer net gereden klasse is geworden. Zelfs met zoveel deelnemers.

Maar goed dat is mijn mening.
Ik meen toch wel te weten dat we dit wel eens getest hadden.

Of het was een andere klasse. Kan iemand dit bevestigen?
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Persoonlijk vind ik ook dat er door de meeste netjes gereden wordt... maar als je kijkt naar de nordschleife, waar 21 km aan vangrail staat, 1 foutje voldoende is voor opgave van de race. Dat lijkt me niet de bedoeling voor een instapklasse. Ook gisteravond was een uiterst klein kusje tegen de vangrail genoeg om dermate veel schade te hebben, dat de topsnelheid meteen naar beneden viel.
100% is gewoon teveel.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Waar is te vinden dat de Clio gekenmerkt is als instapklasse? Inmiddels staat de schade dus al bijna een jaar op 100%, ik zie niet in waarom dat nu anders moet. Daarnaast lijkt het me vrij logisch dat je schade krijgt naar een touché met de muur.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Gaan we deze discussie weer voeren? Als je geen schade wilt zul je moeten opletten. Spijtig als iemand tegen je aan rijdt, maar dat is ook racen. Stuur je naderhand een protest. Raak je de vangrail dan doe je zelf iets fout, of je computer, ook dat hoort er bij.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Ik reed met maar 50 km/h tegen de muur..... zo kansloos deze uitspraak!

Probeer eens met je eigen auto met 50 tegen een muur aan te rijden. Ik garandeer je, je rijdt dan helemaal niet meer!
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Wat voor veranderingen moeten wel en welke niet door een ALV? Lijkt me dat als er getest gaat worden met een ander schadepercentage, dit ook besproken moet worden naderhand....
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Meen je dit nu echt serieus?
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Yep.

Als er staat dat er getest gaat worden, moet dat dan niet weer terug gekoppeld worden?
Gebruikersavatar
Ivo Pakvis
Berichten: 254
Lid geworden op: 20 sep 2011, 21:21

Even een berichtje van de man die fucking onderaan de Clio-ranglijst staat, mede door de schadepercentages van dit moment.

Leve de honderd procent.

Ik heb me in het verleden doodgelachen toen ik René eens een zesdubbele flikflak zag maken in de Formule Renault, om vervolgens gewoon nog het podium te halen. Of een negenvoudige schroefsalto van Pieter op Maleisië, die ook lekker door kon tuffen.

Streven we naar realisme (simracing, de hint zit in de naam), dan hoort het schadepercentage zoals we dat nu hebben er gewoon bij. Wil je met vijftig per uur tijdens een opwarmronde in de muur hengsten? Geen probleem, maar het drukt wel een stempeltje op de race. Heb je bedacht dat je opponent uitstekend kan dienen als stootkussen? Probeer het één keertje en je bent eerder klaar dan je verwacht had. Word je achterstevoren getikt en heb je schade? Welkom op het circuit. Dat hoort er, net zoals regen, een racelijn en je eigen fouten, gewoon bij.

Ik heb het gevoel dat diegenen die er van balen, vooral spreken uit frustratie na een slecht verlopen race. Dat is begrijpelijk, maar maak het niet gospel en leg niet je eigen ellende op het bord van een ander. Dit is besproken, dit is overeengekomen en dit is de volgende stap in een poging om zo realistisch mogelijk op het circuit te rijden.

Ja, je race wordt benadeeld als je de auto in een ander of in een muur veegt. Ja, een head-on met de vangrails is einde verhaal en ja, een salto ga je voelen in je ophanging. Dat is nou eenmaal wat er gebeurt. Wat dacht je dan.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ik weet niet precies hoe en wanneer, maar er is weldegelijk getest met de schadepercentages op 100% te zetten, dit is vanuit de leden ooit aangedragen bij de ALV of TeamSpeak vergadering. Dit is getest met zowel de toerwagens als de Clio's (op dezelfde avond) en daar werd door een handvol mensen unaniem bepaald dat het prima was.

Dit is niet iets wat officieel goedgekeurd moet worden bij een ALV lijkt mij, dit is gewoon een regelverandering binnen een kampioenschap, niet zo ingewikkeld lijkt mij dus. Het is voor iedereen hetzelfde en er dient gewoon rustiger aan gedaan te worden. Vergeet niet: dit is ooit ingevoerd omdat mensen klaagden dat er te wild gereden werd en dat er te weinig schade (lees: consequenties) er aan vast zaten.
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

Klopt helemaal Ivo, dat ben ik ook volledig met je eens. De vraag is alleen in hoeverre de 100% damage overeenkomt met realisme. De beuk in de muur tijdens formatie ronde is ook domweg een PC probleem, anders had ik er geen last van. Dat mag ik dus ook niet als reden gebruiken.

Ik ben niet overtuigd dat 100% damage ingame, hetzelfde is als 100% damage in real life. Dus daar moeten we een balans in zien te vinden.

Maar goed, het staat nu op 100%, we moeten er mee zien te leven.

@ rene: Klopt, we zijn nu alleen een jaar verder en is de Clio volwassener dan ooit volgens mij. (menig keer in commentaar vermeld)

P.S: het is geen aanval of kritiek op iemand..
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Vanavond is er een vergadering, kunnen we het altijd bespreken :)
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Marc Vermeer schreef:
Ik ben niet overtuigd dat 100% damage ingame, hetzelfde is als 100% damage in real life. Dus daar moeten we een balans in zien te vinden.
Weet wel zeker dat je gister nog flink gematst bent met jou 'tikje' als je er zo één in het echt meemaakt heb je wel meer schade.

-------------
Het is wel mooi dat er hier gesproken word over realisme van het schadepercentage, en gister avond word er nog gesproken over hoe mooi en clean de races waren.

Volgens mij zit hier ook wel ergens een link in, ja de schade is misschien wat overgevoelig, maar dit werkt voor een hoop mensen wel om net eventjes dat tikkie voorzichtiger te zijn in een gevecht juist om je je race niet wil vergallen. Als het zootje wat ongevoeliger zou zijn, word dat ene tikje, of net even iets harder leunen wel heel aantrekkelijk.

--- pest roy mode -

Roy schept gister de pitmuur met zn rechter voorkant, en zn ophangen en wiel breeken af, best realistisch toch :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

René Hoogterp schreef:Vanavond is er een vergadering, kunnen we het altijd bespreken :)
Graag.... realisme nastreven, helemaal prima. Kijk naar veranderende weersomstandigheden, real road en al dat soort dingen....
Maar het zou ook ( zoals eerder aangegeven in deze topic ) tussenin gezet kunnen worden. Het was 40%, nu 100%.... Let's try 70%

@JW de opmerking " meen je dit nou serieus" vind ik een beetje een vreemde reactie op een vraag van mijn kant. Speel nog niet zolang het spelletje in een vereniging, en had ook nog nooit het verschijnsel ALV gehoord. Is het dan vreemd dat ik gewoon een vraag deponeer hoe dit in elkaar steekt, en dan van jou zo'n opmerking krijg? Het leek mij een professionele vereniging in het begin, die met statuten en alles goed in de pen had....
Zoals dat gisteravond nog even wordt gemeld, 5 minuten voor de quali begint, dat we met 2 rollende starts gaan werken omdat er een fout in de gridposities zit... Als ik dan vraag waarom dit zo gebeurd, krijg ik van jou een vaag antwoord in de chat.
Hoe lang was het al bekend dat die gridposities niet goed waren in deze baan? Had dat niet even gecommuniceerd kunnen worden in de briefing van de Clio?
Ik wens normaal behandeld te worden met normale antwoorden als ik een vraag stel... neem aan dat je dat ook van anderen verwacht....

Tot zover mijn zegje. Ik trek mij "humble" terug uit deze discussie en wacht de resultaten wel af.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Jeroen Brink schreef:
@JW de opmerking " meen je dit nou serieus" vind ik een beetje een vreemde reactie op een vraag van mijn kant. Speel nog niet zolang het spelletje in een vereniging, en had ook nog nooit het verschijnsel ALV gehoord. Is het dan vreemd dat ik gewoon een vraag deponeer hoe dit in elkaar steekt, en dan van jou zo'n opmerking krijg? Het leek mij een professionele vereniging in het begin, die met statuten en alles goed in de pen had....
Zoals dat gisteravond nog even wordt gemeld, 5 minuten voor de quali begint, dat we met 2 rollende starts gaan werken omdat er een fout in de gridposities zit... Als ik dan vraag waarom dit zo gebeurd, krijg ik van jou een vaag antwoord in de chat.
Hoe lang was het al bekend dat die gridposities niet goed waren in deze baan? Had dat niet even gecommuniceerd kunnen worden in de briefing van de Clio?
Ik wens normaal behandeld te worden met normale antwoorden als ik een vraag stel... neem aan dat je dat ook van anderen verwacht....

Tot zover mijn zegje. Ik trek mij "humble" terug uit deze discussie en wacht de resultaten wel af.
Ik vroeg alleen of je de vraag serieus meende. Toch knap dat alles weer zo gedraaid wordt dan het aan mij ligt. Toedeloe!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Er zijn vragen, er zijn antwoorden. Laten we vooral niet gepikeerd op elkaar gaan reageren. Nergens voor nodig. Je hoeft je niet bedreigd of aangevallen te voelen en zeker niet vanuit emotie een bericht te typen.

Het lijkt me inmiddels helder dat we driving aids gebruiken om een bepaald instapniveau te handhaven. Niet iedereen heeft de maximale uitrusting thuis staan, dus je kunt er sowieso op rekenen dat de Auto-Shift en Auto-Clutch actief blijven. Afhankelijk van de competitie kunnen we zaken als TC en ABS aan of uitzetten. Je kunt niet alles simuleren en niet alle simulatie is ook wenselijk.

In de basis zal de schade hoog worden gezet, gewoon omdat dit alert rijden vereist. De Clio-race van afgelopen weekend gaf eens te meer aan dat netjes rijden beloond wordt. Mensen die hun auto in de kreukels reden, presteerden aanzienlijk slechter. Dat is een effect dat we graag benadrukken om de kwaliteit van onze kampioenschappen te verhogen.

Wat betreft beslissingen en terugkoppeling naar leden. We streven ernaar alle belangrijke informatie beschikbaar op het forum te hebben, in reglementen en in de algemene informatie topics van de kampioenschappen. We missen wel eens wat. Dat kan gebeuren. Als je iets mist, laat het ons dan weten. Verder vragen wij wel eens om input, op het forum of tijdens een vergadering, en nemen daar dan later een beslissing over. Als we het belangrijk genoeg vinden, dan publiceren we een bericht dat een verandering aankondigt. Als het iets kleiners is, dan vallen we je er niet mee lastig.

We gaan echter niet over elk wissewasje of andersoortig detail van het kampioenschapreglement een ALV organiseren. De ALV gebruiken we voor algemene verenigingszaken. Soms vragen we daar wat feedback over en bepaald kampioenschap, maar dat is een kwestie van opportunisme, niet een kwestie van onze verplichting als organisatie naar leden toe. Ik geloof dat wij tot op heden de beloftes van terugkoppeling naar leden toe zijn nagekomen. Correct me if I'm wrong.

Ik hoop dat daarmee voldoende gereageerd is. ;)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Gisteren na een kleine discussie met Aaron over de aids die aanstaan in de DTM klasse waar je tijd mee wint (ABS!) en die vervolgens bijna iedereen wel gebruikt hadden we weer een gebruikelijke tirade over het bannen van aids die niet op de echte wagen zitten in alles behalve de instapklassen. Teksten als ' dan maar meer oefenen' kwamen natuurlijk al snel naar voren.. Echter, wat ik me bedacht is dat voor de Formule 3.5 er als het goed is gebruik gaat worden van DRS, is dat dan genoeg reden om te zeggen we gooien alle AIDS behalve autoclutch (wegens boven genoemde reden door Yoeri) eraf als goedmakertje voor DRS? Het is immers geen instapklasse meer toch? :)
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”