[R07] Pitstop in Race07

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot Race 07 en de daarbij behorende aanvullingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Volgend seizoen komt er een verplichte pitstop in het toerwagenkampioenschap. Maar ook in het Formule BMW-kampioenschap kan het zijn dat je een pitstop wilt maken om bijvoorbeeld een nieuwe neusvleugel te halen. Het is mij helaas niet gelukt Race07 aan het verstand te brengen (andersom ook niet...) welke knoppen je hoe moet instellen en hoe je sommige dingen wel of niet kunt laten uitvoeren. Wie kan hier tekst voor Dummies neerzetten zodat ik het begrijp? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Er zijn 2 soorten pitstops in Race07, gepland en ongepland.
Tevens moet je een aantal knoppen beleggen om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten.

Relevante knoppen:
Ga in game naar Options - Control settings
Zorg ervoor dat de volgende controls toegewezen zijn (en dat je weet waaraan je ze toegewezen hebt):
Toggle pit menu
Menu select
Menu up
Menu down
Menu Val.increase
Menu Val.decrease

Geplande pitstop:
Voorbereiding
Ga in de game naar Pit menu presets.
Klik op Create
Je krijgt een extra window, geef daarin een naam aan deze pitstop strategie en eventueel een langere omschrijving en klik vervolgens onderin dit window op create.
Je zult nu de aangemaakte naam linksboven zien staan.
Selecteer die regel en geef aan de rechterkant aan wat je tijdens die pitstop wilt doen, bv 40l fuel tanken, front left en front right veranderen naar nieuwe slicks en voor de rest niets.
Je kunt zo meerdere presets maken, bv 1 voor alleen fuel, 1 voor fuel en banden wissel, 1 voor veranderen naar wet tyres, 1 voor reparatie.
Welke presets je maakt moet je zelf bedenken.
De bovenste preset (#1) zal in de race standaard geselecteerd zijn.
Ook kune je presets van plek veranderen, toevoegen, verwijderen of alleen activeren/deactiveren (standaard is elke nieuwe preset actief).
Tijdens de race
Tijdens de race kun je met de toets toegewezen aan toggle pit menu het pit scherm oproepen en sluiten.
Daarin zie je oa de staat van je banden.
Tevens zie je op de bovenste regel de geselecteerde preset (dat was dus de preset bovenaan in het lijstje).
Ook zie je de acties horende bij die preset in groen gekleurd en onderaan de geschatte tijdsduur van de stop (is meestal langer dan daar staat).
Om een andere preset te selecteren ga met menu up en menu down naar de bovenste regel en ga met Menu val.increase of Menu val.decrease naar een andere preset.
Selecteer de preset die je wil tijdens de race.
Via het toggle pit menu kun je ook de pitstop aanvragen, ga met menu up en menu down naar pit in request en klik de menu select button.
Bij het inrijden van de pits veranderd de pit in request button in een confirm button.
Deze moet met menu select geselecteerd worden en dan wordt de pit strategie zoals je aangegeven hebt automatisch uitgevoerd.
Als de pitstop klaar is rij je vanzelf weer weg.

Ongeplande pitstop:
Is in principe hetzelfde als gepland, maar je wilt dingen doen die niet in de preset staan.
Roep het pit menu op via toggle pit menu knop.
Ga naar de optie die je wilt aanpassen met menu up en menu down.
Voor de opties Front aero damage, Rear aero damage en Suspension en voor dezelfde type band ga je met menu up en menu down naar de juiste regel en klikt menu select.
Nu kleurt die regel om van grijs naar groen (groene regels worden uitgevoerd) of van groen naar grijs.
Om een type band te wisselen (droog naar nat of nat naar droog) en om hoeveelheid fuel aan te passen ga je met menu up en menu down naar de juiste regel, past de waarde aan met menu val.increase en menu val.decrease en klikt vervolgens op menu select.
Vervolgens is de pitstop zelf identiek aan de geplande pitstop.

Het kan lastig zijn de opties tijdens de race aan te passen, dus maak een paar goede presets.

Nog 1 opmerking:
In Options - Realism settings kun je autopit aan of uit zetten.
Als deze aan staat verloopt het in en uitrijden in de pits automatisch.
Als hij uit staat rijd je ook in de pitstraat zelf (kan in principe iets sneller zijn).

Nog één tip om de kernwoorden kort te houden en vooraan te zetten in de omschrijving. Je ziet namelijk aleen een aantel letters van je presets in je scherm, maar het houdt niet over. Datgene wat wel of niet gebeurt is inderdaad te herkennen aan de groene of grijze kleur, maar als je in één oogopslag wil zien welke preset je kiest, is het misschien handiger om te beginnen met korte kernwoorden (bijv fuel-tyres of wet-damage of fuel-damage, enz.).
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

GEWELDIGE tutorial! Ik mis de "whorship"smiley.... Nog één tip om de kernwoorden kort te houden en vooraan te zetten in de omschrijving. Je ziet namelijk aleen een aantel letters van je presets in je scherm, maar het houdt niet over. Datgene wat wel of niet gebeurt is inderdaad te herkennen aan de groene of grijze kleur, maar als je in één oogopslag wil zien welke preset je kiest, is het misschien handiger om te beginnen met korte kernwoorden (bijv fuel-tyres of wet-damage of fuel-damage, enz.).
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Dank heren! Ben zo vrij geweest om het geheel samen te voegen ;)
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Op elke auto is een lamp gemonteerd dat aangeeft of een rijder al dan niet aan zijn pitstopverplichting heeft voldaan. Is dat het geval dan kleurt de lamp groen in plaats van rood

Waar zit deze lamp eigenlijk ?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Die zou in de voorruit moeten zitten, maar ik heb hem ook nog niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

Zitten die wel op de WTCC auto's van Race07 aangezien ze IRL geen pitstops maken...
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

*Schop*

Ik heb het eindelijk allemaal voor elkaar dat ik een keer in een gastrijdersauto kan instappen, maar er is mij nog één dingetje niet helemaal duidelijk...

Als ik een pitstop maak, en stil ga staan op mijn pitplek, slaat de auto af... Die krijg ik met geen mogelijkheid meer aan, behalve als het spel zegt: Go go go!!!

Is dit normaal, of kan ik daar nog iets aan veranderen?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik vermoed dat je bijtankt. Dan wordt je auto uitgezet. Je moet hem dan weer zelf starten. Om dit te ontwijken en kostbare secondes te sparen: niet bijtanken.
Plaats reactie

Terug naar “Race 07”