Porsche Cup 2016-II I Vraagbaak

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Niels Tieman

Zijn er bepaalde zaken waar we op voorhand rekening mee kunnen houden als tekenaars zijnde mbt de template? Dank! :)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Hoi allen,

Is er iemand die weet hoe ik de auto in deze link in een template kan zetten?
http://www.dtm.com/en/driver/paul-di-resta
( zonder de gele streep )

Ik heb geen Photoshop en heb daar ook geen verstand van.
Ik zou deze graag op de GT,Porche en op de Dttc willen hebben zodat ik in het nieuwe seizoen
kan rijden met een eigen auto ipv de gastrijders auto.
Zijn er misschien standaard templates te downloaden?
Gr. Berry
Laatst gewijzigd door Berry Witman op 27 jun 2016, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

In een programma zoals Photoshop of iets gratis moet je alle vormpjes namaken. Een template is heel de auto in een vierkant met elk onderdeelte uitgevouwen. Daar plak je elk vormpje en logotje in en dat maakt de skin, die vervolgens over de auto wordt gewrapped. Is niet mega moeilijk, maar kost vooral veel tijd. Helaas kan je geen foto kiezen en zeggen 'simsalaskin', je moet er echt werk van maken.

Is een redelijk basic livery zo te zien (wel een mooi) dus wil 'm best maken voor je.
Niels Tieman

Deze livery kost niet zo heel veel tijd, als ik het zo zie. Zeker omdat je de gele streep wil verwijderen. Maar ^^ Ruben wil hem voor je maken. Dus dat is top. :)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Super, Bedankt!
Gunar Nijenhuis

Hi,

Vanaf komend seizoen willen ik en mijn broer Janick Nijenhuis meerijden in de porsche cup. Een aantal vragen, sorry ben behoorlijk nieuw met Rfactor (het online gedeelte dan).

1. In de algemen informatie staan de banen van volgend seizoen maar als ik daarop klik, om te downloaden, vraagt die om authenticatie. Hoe zorg ik ervoor dat we de juiste banen gebruiken?
2. De vmod zegt me al helemaal niks :P Wat doe ik daarmee?
3. Skin, uiteraard willen we een eigen skin voor ons team. Iemand een korte uitleg welke bestanden er bewerkt moeten worden? helm en auto
3. flat6? grapje, dat ken ik wel :)

Heb wat tijd nodig om wegwijs te worden hoor :) alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Gunar Nijenhuis schreef:Hi,

Vanaf komend seizoen willen ik en mijn broer Janick Nijenhuis meerijden in de porsche cup. Een aantal vragen, sorry ben behoorlijk nieuw met Rfactor (het online gedeelte dan).

1. In de algemene informatie staan de banen van volgend seizoen maar als ik daarop klik, om te downloaden, vraagt die om authenticatie. Hoe zorg ik ervoor dat we de juiste banen gebruiken? Dit moet je even uitleggen. Authenticatie? Nooit gehad.
2. De vmod zegt me al helemaal niks :P Wat doe ik daarmee? Je installeert de auto (flat6), de circuits en dan maakt de vMod er een pakketje (een geheel) van. De server laat je alleen toe als je dat pakketje hebt.
3. Skin, uiteraard willen we een eigen skin voor ons team. Iemand een korte uitleg welke bestanden er bewerkt moeten worden? helm en auto. KLIK!
3. flat6? grapje, dat ken ik wel :)

Heb wat tijd nodig om wegwijs te worden hoor :) alvast bedankt!
Antwoorden in de post.
Gunar Nijenhuis

Yoeri Gijsen schreef:
Gunar Nijenhuis schreef:Hi,

Vanaf komend seizoen willen ik en mijn broer Janick Nijenhuis meerijden in de porsche cup. Een aantal vragen, sorry ben behoorlijk nieuw met Rfactor (het online gedeelte dan).

1. In de algemene informatie staan de banen van volgend seizoen maar als ik daarop klik, om te downloaden, vraagt die om authenticatie. Hoe zorg ik ervoor dat we de juiste banen gebruiken? Dit moet je even uitleggen. Authenticatie? Nooit gehad.
2. De vmod zegt me al helemaal niks :P Wat doe ik daarmee? Je installeert de auto (flat6), de circuits en dan maakt de vMod er een pakketje (een geheel) van. De server laat je alleen toe als je dat pakketje hebt.
3. Skin, uiteraard willen we een eigen skin voor ons team. Iemand een korte uitleg welke bestanden er bewerkt moeten worden? helm en auto. KLIK!
3. flat6? grapje, dat ken ik wel :)

Heb wat tijd nodig om wegwijs te worden hoor :) alvast bedankt!
Antwoorden in de post.

Bedankt voor de antwoorden zo ver Yoeri! Zal het dalijk allemaal even verder uitzoeken en laat het nog wel even weten als ik verder nog tegen wat dingen aanloop.
Punt 1 was inderdaad vreemd. Wanneer ik uit dit topic de testserver banen aanklikte, begon die meteen de juiste baan te downloaden maar vanuit de algemene informatie, waar de banen voor het seizoen staan, lukte dat niet... zal wel even een screenshot maken als ik zo achter mijn pc zit.
Gunar Nijenhuis

Yoeri Gijsen schreef:
Gunar Nijenhuis schreef:Hi,

Vanaf komend seizoen willen ik en mijn broer Janick Nijenhuis meerijden in de porsche cup. Een aantal vragen, sorry ben behoorlijk nieuw met Rfactor (het online gedeelte dan).

1. In de algemene informatie staan de banen van volgend seizoen maar als ik daarop klik, om te downloaden, vraagt die om authenticatie. Hoe zorg ik ervoor dat we de juiste banen gebruiken? Dit moet je even uitleggen. Authenticatie? Nooit gehad.
2. De vmod zegt me al helemaal niks :P Wat doe ik daarmee? Je installeert de auto (flat6), de circuits en dan maakt de vMod er een pakketje (een geheel) van. De server laat je alleen toe als je dat pakketje hebt.
3. Skin, uiteraard willen we een eigen skin voor ons team. Iemand een korte uitleg welke bestanden er bewerkt moeten worden? helm en auto. KLIK!
3. flat6? grapje, dat ken ik wel :)

Heb wat tijd nodig om wegwijs te worden hoor :) alvast bedankt!
Antwoorden in de post.

Ok heb het nogmaals geprobeerd. Ik kan dus bijna alle banen downloaden via het algemene informatie forum, maar enkele krijg ik een verificatie melding:
https://drive.google.com/file/d/0B8nKc2 ... sp=sharing

Dit is het geval bij:
Albert Park
Red Bull Ring
Spa
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Als het goed is doen ze het nu gewoon. :)
Gunar Nijenhuis

Lars Koldeweij schreef:Als het goed is doen ze het nu gewoon. :)
Bedankt Lars, Red bull Ring en Spa nu gelukt. Albert Park alleen nog niet. Krijg geen verificatie melding maar er gebeurt niks wanneer ik erop klik.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Whoeps, nu moet ook Albert Park het doen.
Gunar Nijenhuis

Lars Koldeweij schreef:Whoeps, nu moet ook Albert Park het doen.

yup :) Dankje Lars!
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik zag dat er een klein foutje in was geslopen bij het algemene informatie topic. Daar staat nog als je je wil inschrijven voor DTM maar dat is natuurlijk Porsche. Niet dat het heel erg boeiend is ofzo.

Wat ik wel graag wil weten is hoe je aangeeft dat je cuprijder wilt zijn aankomend seizoen? Gaat dat automatisch als je je skin indient met de juiste 'kentekenplaten'of had je dat bij je inschrijving moeten vermelden?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik ga ervanuit dat degene die daarvoor in aanmerking komen vanzelf een mailtje krijgen, zo ging het afgelopen seizoen ook.
Gunar Nijenhuis

Wat is het verschil tussen ugx en cup eigenlijk? Soort Pro vs am verhouding ofzo?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Gunar Nijenhuis schreef:Wat is het verschil tussen ugx en cup eigenlijk? Soort Pro vs am verhouding ofzo?
In de Porsche Cup, GT en DTCC is er naast het reguliere kampioenschap ook een kampioenschap voor beginnende rijders en rijders die in het afgelopen seizoen de achterhoede of middenveld vormden. Een soort 'gentlemen's cup'.

Het is waarschijnlijk het handigst om het direct bij het inschrijven te melden dat je deel wilt nemen, althans als je ervoor in aanmerking komt. Dat zeg ik onder voorbehoud, aangezien ik de procedure niet ken.
Niels Tieman

Voor degene die naar een (simpele) update zoeken van de Flat6 Alpha- layer hierbij een PNG file. Mocht je echt los willen gaan op de reflecties van je bolide dan raad ik je aan om er zelf ééntje te bouwen. Maar dit voldoet prima mbt reflecties, aldus JWE die hem getest heeft. :)

Link: https://www.dropbox.com/s/0vamil5573afq ... r.rar?dl=0
Gunar Nijenhuis

Hoe moeten de paints worden aangeleverd? als .dds files of als .mas?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Als .dds.
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2016-II”