Update vanuit het Bestuur [augustus 2019]

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1154
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Update vanuit het Bestuur [augustus 2019]

Bericht door SRVN » 09 aug 2019, 16:42

Openbare notulen augustus 2019

De voltallige organisatie is druk bezig met de voorbereidingen voor het seizoen 2019-2. Hierbij de belangrijkste uitkomsten van de laatste vergaderingen.

(sommige zaken kunnen inmiddels niet meer actueel zijn door wijzigingen in de laatste weken)

KC
Na een proefperiode vorig seizoen wordt de Kampioenschapscommissie (weer) geïmplementeerd als volwaardige commissie. Om onduidelijkheden te voorkomen is er een beknopte taakomschrijving gemaakt voor de diverse commissies die met elkaar raakvlakken hebben. (Bestuur, RC, KC, Modteam, WL)

De KC richt zich op de volgende taken: Het testen van mods en circuits, de mods en circuits aandragen richting het bestuur. Het format aandragen en het opstellen van de algemene informatietopics. Dit wordt gepresenteerd aan het bestuur en zij geven daar een akkoord op.
Op dit moment nemen, naast bestuursleden René Hoogterp en Robin de Jong, Ruben Correa Alves, Dennis Wierenga en Manuel Willems plaats in de KC.

SRVN500
Het is inmiddels al even geleden, maar ook vanuit deze plaats de grote complimenten aan iedereen die de SRVN500 tot een geweldig succes gemaakt heeft. Ook nog speciaal de complimenten aan de wedstrijdleiding en de Live Stewards/Pace Car bestuurders.

Open TeamSpeak vergadering
Er is voorgesteld om weer een Open TeamSpeak vergadering te houden, om zo extra input te verzamelen voor de KC voor 2019-2. Tussen de 16 en 19 man waren aanwezig tijdens dit uurtje.
Belangrijkste uitkomsten:

DTCC:
Leuk kampioenschap, met leuke diversiteit aan auto’s. De wens is om op meer Europese banen te rijden. Ook wordt gevraagd of we een staande start weer kunnen implementeren, ook wordt de mogelijkheid tot het toevoegen van succesgewicht besproken.

NKGT:
Grote verschillen in het veld, de aanpassing van de bandenslijtage zorgt voor meer spanning, maar had wellicht meer gekund. Het kwalificatieformat blijft een lastige, omdat rijders echt een kwalificatie-auto maken om zich te kwalificeren. Wel is benadrukt dat het seizoen pas halverwege is, en dat het ongewenst is om gedurende het seizoen de regels drastisch aan te passen.

F2000:
Leuke instapper om goed te leren racen, maar ook een stapje hoger voor de gevorderde rijder wordt verlangd. De KC neemt dit mee. Staande starts worden voorgesteld. Ook om dit in de Warmup met het hele veld goed te testen, om incidenten tijdens de race zoveel mogelijk te beperken.
Clubraces: werden er goed ontvangen, leuke avonden racen zonder de ‘druk’ van een kampioenschap.

ALV
Voor de komende Algemene Ledenvergadering gaan we weer naar Amsterdam! Op zaterdag 5 oktober, twee bestuursfuncties staan op de agenda als vacant. Zowel Martijn Huisers als Robin de Jong hebben intern al aangegeven graag door te willen in hun functie. Mocht je als lid zitting willen nemen in het Bestuur, dan laten we spoedig weten hoe je dit kunt aangeven.

Toevoegingen n.a.v. laatste vergadering 06 september

DTCC
Na de kwalificatie zal de complete grid omgedraaid worden voor race 1. Die race zal met een double file rollende start plaatsvinden, dus met een “Green line” zoals vorig seizoen, maar dan 2-aan-2 rijdend. De helft van het aantal punten worden uitgedeeld in de eerste race. In race 2 zal er een staande start plaatsvinden, op basis van de kwalificatie-uitslag. Succesgewicht wordt voor 2019-2 nog niet geïmplementeerd, kan wel gedurende het seizoen getest worden.

NK GT
Enige aanpassing die gaat plaatsvinden is dat ook het NK GT met een “double file-green line” start gaat plaatsvinden, dus een rollende start met “Green line” maar ook hier 2-aan-2 rijdend.

F4/F3
Grootste aanpassing gaat plaatsvinden op het gebied van de Formule wagens, want we gaan béide raceklasses op één avond laten plaatsvinden, waarbij er 1x gedurende het seizoen een promotie-degradatie gaat plaatsvinden.

Voorafgaand aan het seizoen dien je te kwalificeren voor één van de twee kampioenschappen, de top 20-24 (moet nog definitief bepaald worden op basis van aanmeldingen) gaat door naar de F3 klasse, de rest gaat naar de F4. Maar beiden rijden wel een volwaardig kampioenschap, plezier dus voor zowel de beginners als de meer gevorderde rijder.

Autoselectie: F4 = Tatuus USF-17 | F3 = Tatuus PM-18

Format selectie: Circuit Zandvoort, met de F3 auto (Tatuus PM-18) reeks van 8 rondes, waarbij de totaaltijd (ofwel gemiddelde) bepaald wie doorgaat en niet.

Details voor de promotie-degradatie gedurende het seizoen volgt spoedig.

Er blijft dus een vrije donderdag over, om diverse zaken te testen, maar juist ook om leuke Clubraces te organiseren.