Pagina 1 van 1

Update vanuit het Bestuur [januari 2019]

Geplaatst: 25 jan 2019, 14:19
door SRVN
Afgelopen week heeft er een bestuursvergadering plaatsgevonden, hierbij de belangrijkste uitkomsten.

Enkele leden van de Racecommissie waren aanwezig om vanuit hun expertise bijval te geven ter voorbereiding voor het seizoen 2019-1.

Inschrijvingen
De inschrijvingen lopen erg voorspoedig. Elke raceklasse heeft het minimumaantal van 20 deelnemers, derhalve gaan alle kampioenschappen door. Enkele raceklasses schurken al richting het aantal van 35+ deelnemers, waardoor een reservelijst ontstaat. Daarover zodadelijk meer.

Input vanuit Racecommissie
Dit was de eerste keer dat er expliciet een afvaardiging vanuit de RC aanwezig was bij deze periodieke vergadering, dit werd als erg prettig ervaren en gaat zeker vaker gedaan worden, waar nodig. Denk aan voorafgaand aan het seizoen, ergens halverwege een seizoen, en richting het einde.

Verscherpt toezicht rookies
Per 2019-1 kunnen rookies (leden die maximaal 2 seizoenen hebben gereden bij SRVN) niet direct instromen in de gevorderde klasses. (LMP3 & NKGT) Zij kunnen zich echter wel daarvoor kwalificeren, door twee evenementen (race-avonden) in de zogehete 'rookieklasses' te rijden. (F2000 en/of DTCC)

De Racecommissie heeft zich erover gebogen hoe zij dit gaan handhaven. De belangrijkste conclusies:
- De RC heeft absoluut niét als doel om iemand te weigeren voor deelname in de gevorderde klasses
- Een rookie die als doel heeft om zich te kwalificeren voor de gevorderde klasses, dient dit vooraf aan te geven bij de RC, zodat zij naar de gereden races kunnen kijken.

Kleine aanpassing tijdschema
Om de wedstrijdleiding iets meer rust te geven op een race-avond, vooral als deze wedstrijdleider ook deelnemer is aan de race, is voorgesteld om de warmup per 2019-1 te verlengen naar minstens 10 minuten, in plaats van de huidige 5 minuten. Dit betekent dat de race per saldo +- 5 minuten later zal starten bij de F2000, DTCC en LMP3 klasse.

Afmelden rijders reservelijst
Zoals beloofd even terugkomen op de reservelijst. Er heerst wat onduidelijkheid wat de plichten/rechten zijn van deze rijders. Daarom gaan we dit verduidelijken, zowel in de Algemene informatietopics, als in het ARR.

Als rijder op de reservelijst heb je namelijk dezelfde plicht om je af te melden voor een evenement, mocht je verhinderd zijn. In de basis moet je ervan uitgaan dat iedereen mee kan doen, pas bij het starten van de kwalificatie weten we hoeveel deelnemers er zijn en of er iemand onverhoopt moet afvallen. Sta je op de reservelijst? Dan dien je je af te melden mocht dit nodig zijn en dien je voorafgaand aan de kwalificatie aanwezig te zijn mocht je wel deelnemer zijn. Omdat hier in het verleden wat onduidelijkheid over was, zijn er geen straffen uitgedeeld aan leden die zich niet hebben afgemeld die op de reservelijst stonden. Dit gaat per 2019-1 wel gebeuren.

Startprocedure
De Racecommissie heeft na lang beraad besloten om elke raceklasse per 2019-1 te laten starten met een rollende start in 1 rij. Op een bepaald punt, vaak de laatste bocht van het circuit, krijgt iedere rijder een persoonlijke groene vlag, en begint op dat punt direct de wedstrijd. In de evenemententopics zal een plattegrond geplaatst worden met een duidelijke startlijn.

Startcrashes in protesten
De Racecommissie heeft besloten om niet meer automatisch de starts integraal te beoordelen, dit bleek een grote impact te hebben tijdens de protestbesprekingen. Daarom wordt er per 2019-1 alleen naar incidenten gekeken nadat er een officieel protest is ingediend. Hierdoor hoopt de RC dat leden weer zélf de verantwoordelijkheid nemen voor het indienen van een protest, of nog beter, dat het via Teamspeak netjes uitgesproken wordt.

Verdere zaken
- Het organogram is bijgewerkt naar de actuele situatie.
- Schadepercentage wordt in elke raceserver (weer) 100%.
- Bevestiging dat de gevorderde klasses (LMP3 + NK GT) geen rookie-klassement meer krijgen
- Er wordt gezocht naar extra mankracht voor de wedstrijdleiding, meld je aan!
- De weerberichten zijn bepaald voor de races. De regengenerator zoals voorgesteld tijdens de Algemene Ledenvergadering, wordt nog even in de wacht gezet, vanwege de druk op de serverbeheerder op de racedag.
- Ford Focus wordt toegevoegd aan de DTCC mod