Update vanuit het Bestuur [december 2018]

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1144
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Update vanuit het Bestuur [december 2018]

Bericht door SRVN » 24 dec 2018, 09:24

Werkgroep kampioenschappen 2019-1
Er is een werkgroep opgericht om na te denken over de kampioenschappen over 2019-1. Zoals in de ALV vermeld werd dit onbewust een Bestuurstaak vanwege een minimale bezetting van de (destijds) KC. Derhalve zijn er diverse meetings geweest inclusief testsessies.

Tijdens een Facebook Live evenement gaan de raceklasses, kalenders, raceformats en circuits bekendgemaakt worden, waarna ook de inschrijvingen worden geopend.

Dit Facebook Live evenement gaat plaatsvinden op 30 december om 20.00 uur.

Inschrijvingen 2019-1
Op de achtergrond is er al gewerkt aan een inschrijfsysteem voor onze nieuwe website, deze willen we nog niet lanceren voor 2019-1, dus is er een hybride-oplossing bedacht om de talloze (foutieve) mailtjes te reduceren, namelijk door een inschrijfformulier middels Google Docs. Belangrijkste speerpunt is dat je je pas kunt aanmelden als je een correct startnummer hebt doorgegeven en dat je je pas kunt inschrijven als je een definitieve autokeuze hebt gemaakt. Zo kun je niet ‘zomaar’ een plek claimen, zonder daadwerkelijk getest te hebben.

Instroom per kampioenschap
We willen elk (nieuw) lid zoveel mogelijkheden bieden om in te stromen, echter betekent dit dat er voor elke race een nieuwe mod, en de RC alle administratie moet bijwerken, omdat dit (nog) niet geautomatiseerd gaat willen we daarom ook hierin wat aanpassen.

Je moet je minstens 14 dagen voor een evenement hebben ingeschreven om daaraan deel te kunnen nemen en de skins hebben ingeleverd. Simpel gezegd: denk je na een race op zondagavond na om deel te nemen aan dat betreffende kampioenschap, dan kun je niet aan het eerstvolgende, maar aan de race daarop deelnemen.

Toegangseisen rookies in de ‘topklasses’ (LMP3 en NK GT in 2018-2)
Tijdens de ALV is besproken om de mogelijkheden hierin te bekijken. Dit hebben wij gedaan, van opties om rookies per saldo een seizoen in de opstapklasses te laten rijden, tot verscherpt toezicht in een handvol races. Uiteindelijk zijn we ook hier tot een hybride-oplossing gekomen.

Elk nieuw lid bij SRVN dient 2 races ‘onder verscherpt toezicht’ in de ‘opstapklasses’ te rijden. In 2018-2 waren dit de DTCC en F2000 klasses. Daarna kunnen zij instromen in de topklasses. Rookies die al in het NK GT of LMP3 hebben gereden in 2018-2 hebben wel vrije toegang tot de nieuwe topklasses.

NK GT in 2019-1
Het NK GT blijft ook voor volgend jaar op de kalender staan. Dit was een veilige zekerheid immers. Zeker met de komst van in totaal 5(!) nieuwe auto’s die gezamenlijk met de oude pack een mooi arsenaal vormen. In de ALV kwam naar voren om het NK meer ‘groots’ te maken. Onder andere door er een volledig kalenderjaar van te maken. Dit wordt ook door het Bestuur omarmt. En zo is het NK GT in 2019 een compleet kalenderjaar. Met 10 of 12 evenementen.

De kwalificatie blijft nog een heet hangijzer, serverbeheer is best een gedoe op de 2 servers. Voorkeur heeft om ook naast de serverbeheerder een echte wedstrijdleider te hebben die de rijders kan informeren over de serverbezetting en de kwalificatieuitslag en ook om vragen te beantwoorden vanuit de rijders.

Gastrijders
Om ook potentieel nieuwe leden kennis te laten maken met SRVN, zijn er de gastrijderauto’s. Echter werden deze regelmatig ook door al reeds leden van SRVN gebruikt, wat niet in essentie de gedachte is van deze mogelijkheid. Daarom worden deze regels per 2019-1 aangescherpt.

De mogelijkheid om als gastrijder deel te nemen is er alleen voor nieuwe aspirant leden (1 maand) en de rookies bij SRVN (max 2 seizoenen bij SRVN)

Gevolgen voor inschrijvingen 2019-1
In het ARR is voor 2019-1 al toegevoegd dat als een rijder in het voorgaande seizoen zich niet heeft afgemeld waardoor deze uitgeschreven werd in dat kampioenschap, voor het volgende seizoen onderaan de reservelijst komt te staan. Daar gaat ook aan toegevoegd worden dat zij de eerste 2 races niet mogen deelnemen, in dat kampioenschap. Het is spijtig dat we dit moeten invoeren, maar het is vooral spijtig dat sommige leden niet het respect kunnen tonen richting het werk wat erin gestoken wordt om een auto in de mod te krijgen, welke vervolgens niet gebruikt wordt.