Notulen Algemene Ledenvergadering maart 2017

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1118
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Notulen Algemene Ledenvergadering maart 2017

Bericht door SRVN » 04 apr 2017, 21:35

ALV SRVN 25 maart 2017

René opent de vergadering. Er wordt verslag gedaan vanuit het bestuur, waarbij de veranderingen die het laatste halfjaar zijn doorgevoerd worden besproken. Er is een zogenaamde ‘modgroep’ in het leven geroepen, en hiernaast een aantal andere kleinere ‘teams’ waarbij de commissies niet meer bestaan, met uitzondering van de RaceCommissie. (gewoon weer RC genoemd i.p.v. SC) Taken zijn meer gecentraliseerd naar het bestuur.
Er wordt wederom een oproep gedaan voor extra mensen die zich bezig willen houden met de livestreams.
Het bestuur werkt aan een nieuw visieplan voor de periode tot 2018.

Resultaten interactieve brainstormsessies 2016-II + 2016-I
De vorige twee ALV’s kenden interactieve brainstormsessies, waar het Bestuur op basis van die input beslissingen nam. Tijd om eens terug te kijken en de conclusies en handelingen die op basis van die input is gegeven.

In 2016-II is in 7 thema’s positieve zaken, de zaken die beter kunnen en zelfs concrete wensen geformuleerd. Hieronder de negatieve punten die aangekaart werden, waar dus winst behaald kan worden.

Rijdersmentaliteit
- Toewijding is niet altijd groot: er wordt niet zoveel geoefend
- Onreglementair inhalen (met contact, buiten de baan op, cutten)
- Geduld
- Achterblijvers die niet goed opzij gaan
- Ragequit (niet opdagen en niet afmelden)

Wensen:
- Harder straffen (uitleg vragen bij de sportcommissie)
- Invoering live steward
- Briefing voorafgaand aan de race
- Herintroductie filmpjes bij protestuitslagen

REACTIE BESTUUR: ‘Harder straffen’ werd genoemd, met het aanstellen van enkele nieuwe leden binnen de RC is dit ook doorgevoerd, en hoe je het wendt of keert, het zal nooit voor iedereen leuk zijn, maar dat is ook de taak van de RC. Bij de F2000 in Croft werd er hard beoordeeld, maar vergeet niet dat dat dus ook een wens was vanuit de leden. Daarnaast hebben we ook al geëxperimenteerd met een Briefing voorafgaand aan de race.
Harder straffen zal hopelijk leiden tot een betere mentaliteit op de baan… Herintroductie van filmpjes bij de protestuitslagen is een goede, maar de RC wil kijken hoe we dit op een tijdsefficiënte manier kunnen doen.

Reglementen
- Reglement wordt niet nageleefd en gehandhaafd
- Uitgaan van logica is niet altijd vanzelfsprekend

REACTIE BESTUUR: De RC is erop ingericht om echt het regelboek te handhaven, maar blijft wel de vrijheid houden in beslissingen als het regelboek daar geen antwoord op heeft.


Raceschool
- Geen clinics meer
- Clinics waren setupgericht
Wensen:
- Clinics organiseren gericht op rijden
- Rijden met een groep
- Uitleg over MoTec
- LAN-Party gebruiken als lesmoment

REACTIE BESTUUR: We zijn nu op onze eerste LAN-party, dus we kunnen sowieso wat van elkaar leren, verder denk ik dat je per team ook best wat controle kunt uitvoeren. Prachtige MoTec-clinic hebben we gehad van Yoeri. Maar ik denk dat we echt meer kunnen winnen door in de praktijk zaken naar voren te laten komen… racen dus. Daarom komt SRVN met de Club Races, elke 3 weken op de dinsdagavond, met voor nu de Renault Clio’s. 3 korte races, waarin het niet om het echie gaat, maar dat we hopelijk wel veel nieuwe leden kunnen enthousiasmeren om hieraan deel te nemen. De beste leerschool is toch altijd de praktijk namelijk.

Gastrijders
Situatie nu:
- Gastrijder kan invloed hebben op uitslag

Wensen:
- Achteraan starten in de race
- Alleen in oefenrace toelaten
- 107%-regel toepassen
- Onderscheid maken tussen leden en niet-leden
- Punten uitdelen aan gastrijders

REACTIE BESTUUR: Om scheve gezichten te voorkomen, dat gastrijders maar vervelend zouden zijn etc… hebben we dit seizoen ervoor gekozen om gastrijders écht volwaardige deelnemers te laten zijn, zij krijgen dus gewoon de punten. Met een maximum van 2 evenementen, anders hebben we zodadelijk een heel veld aan gastrijdersauto’s en met onze nieuwe werkwijze van mods kunnen we nu voor elk evenement een nieuwe Vmod maken… en dus zijn we flexibeler met nieuwe aanmeldingen.

Communicatie
- Reacties vaak kortaf
- Reacties vanuit persoon ipv commissie
- Ontvangsbevestiging bij mail naar commissie
- Notulen bestuursvergadering niet allemaal openbaar
- Meer enquêtes

REACTIE BESTUUR: Communicatie gaat vaak via het forum, dat zou niet moeten. Mocht je echt vragen hebben stuur het dan via de mail, dan kan er beter vanuit het bestuur gereageerd kunnen worden. ‘Vraag het de Organisatie’ is dan ook niet een gewenste forumgroep en zal spoedig worden verwijderd.

Open wheeler
Situatie nu:
- Geen Open Wheeler meer
- IndyCar trekt geen vol veld met de huidige ledenpool. Lastig, Amerikaans en circuits
- Meer snelheid + hoge instapdrempel = grote gaten
- Tactiek binnen races beperkt
Wensen:
- USF2000
- Formule Renault 3.5
- rFactor 1
- IndyCar op F1-circuits
- Automobilsta F3/V10
- Super FormulaTweakedby Ruben CorreaAlves
- Zelfbouw
- BT44 – historische stream

REACTIE BESTUUR: De geboorte van de F2000, lang gewacht, toch gekomen, een leuke instap formule-klasse. Waarbij de tactiek misschien nog altijd beperkt is, maar het zorgt wel voor leuke race-actie en misschien wel belangrijker… goed rijden wordt beloond! Leuke startvelden, leuke races en prima bekeken via Motorsport.com. Een high-end open wheeler klasse is duidelijk niet besteed aan SRVN. En dat is dan nu maar even zo. De BT44 hebben we in de evenementenmaand gebruikt en is nog altijd een leuke auto om eens aan te slingeren bij een evenement.


Nieuwe games
REACTIE BESTUUR: We hebben in het verleden ook al eens uitstapjes gedaan, naar Race07 en heel kort even GranTurismo. Wat SRVN sterk maakt is dat wij in Nederland rFactor 2 goed onder de knie hebben, het lijkt ons derhalve dan beter om ons echt daarop te richten. We weten dat AC er grafisch leuk uitziet, maar met de 4 kampioenschappen die we al hebben lijkt het ons niet verstandig om er nog iets bij te doen met een ander spel, daarnaast is de vraag, wat kan AC ons bieden wat wij nu niet hebben met rf2 en waar onze doelgroep ook interesse in heeft… Een High End Formule klasse werkt niet bij SRVN, dus moderne F1 valt al af. GT’s hebben we al een tijdje draaien, Porsche loopt goed, en een openwheeler en toerwagenklasse hebben we ook in ons aanbod.

Ingekomen punten interactieve brainstorm 2016-I + resultaten daarvan
Ook snel wat zaken aansnijden die we een jaar geleden in de ALV daarvoor hebben besproken, toen was er ook een interactieve discussie en kwamen onder andere deze zaken naar voren, veel hebben we al gehad zojuist, maar deze zijn extra:

Afmelden: Afmelden wordt niet consequent gedaan.

Dit wordt nu structureel bijgehouden door de RC en reprimandes worden uitgedeeld.

Racen in dag/nacht: Wordt overwogen.

Is inmiddels doorgevoerd, bij de GT’s hebben we 1 avondrace gehad en wordt het seizoen afgesloten met een nachtrace.

Mogelijkheid aanpassen mod: Instroommoment wordt geprobeerd in 2016-II.

Met de nieuwe werkwijze hebben we de mogelijkheid om voor ELKE race een nieuwe mod te maken… Dus veel flexibeler!

Doorrijden met schade: Wordt aan regels gebonden.

Hiervoor zijn inmiddels al eens straffen voor uitgedeeld en staat ook in het ARR.

De leden worden nogmaals bedankt voor de geleverde input, bij de volgende ALV zal er een nieuwe interactieve discussie plaatsvinden. Maar mochten er tussentijds ideeën zijn, dan kan er altijd een PM of e-mail gestuurd worden, of via TeamSpeak.

De mondelinge briefings zijn goed bevallen, er wordt geprobeerd dit bij elke race te doen.
Er zal worden gekeken hoe er efficiënt filmpjes kunnen worden gemaakt van de protestuitslagen.

Financiën
De financiële cijfers worden gepresenteerd door Lars. Het afgelopen jaar is financieel erg goed verlopen, waardoor SRVN haar reserves verder heeft kunnen opbouwen. De kascommissie bestaande uit Dave de Vos en Jeroen Huisers verleent decharge aan het bestuur over het jaar 2016.

Ingekomen stukken
Jeroen Huisers: Non-Championship races tijdens het seizoen om zaken te testen, kan van alles zijn als andere startprocedures, safety cars, live-stewards, etc.

Wordt enthousiast ontvangen, zal meegenomen worden in de planning van seizoen 2017-II.

Dave de Vos: Selectie van cuprijders. Blijft onduidelijk wat hiervoor de criteria zijn. Rankingsysteem is een objectieve tool, o.a. iRacing en echte sporten gebruiken een vergelijkbaar systeem. Er blijven negatieve punten aan kleven, maar het is ten minste objectief, eenvoudig toepasbaar en éénduidig. Wellicht is het een optie om de ranking te splitsen per kampioenschap.

Stemming omtrent cuprijders: Bijna iedereen wil de cup kampioenschappen behouden. Dave de Vos heeft een voorstel om de cuprijders met een vertraging de race te laten starten en het veld te splitsen, dit om cuprijders te stimuleren om geen deel te nemen aan de cups omdat de race met een achterstand wordt gestart. Wel lastig in te voeren, want de kwalificatie uitslag moet dan ook worden gesplitst, etc.

Reactie Bestuur: Wordt niet als gewenst beschouwd door het Bestuur.

Rankingsysteem: Optie om alleen nieuwe leden toe te laten tot de cups, voor maximaal 4 seizoenen. Dan wordt het echt een rookiecup. Marcel geeft aan dat Studio 397 zelf ook bezig is een soort rankingsysteem in te voeren, met als streefdeadline zomer 2017.

Thierry van der Heijden: Aanpassen servers qua wachtwoorden etc., beter beveiligen. Ook voor de raceservers en TS-server.

Reactie Bestuur: Goed punt, gaan we aan werken.

Albert van Mourik: Er is een TCR mod met 6 auto’s, wellicht is dat een optie om te testen. Kan zelfs meteen vandaag tijdens de LAN worden getest.

Reactie Bestuur: Is inmiddels getest tijdens de LAN, viel tegen. Nog niet goed genoeg voor SRVN.

Stemronde nieuw HR
Artikel 8.1 is aangepast, verder geen wijzigingen. Nu ‘minstens 3 meerderjarige bestuursleden’ ipv ‘het bestuur bestaat uit 5 meerderjarige leden.’ Dus wat meer flexibiliteit wat betreft de bezetting van het bestuur. Wenselijk om een oneven aantal bestuursleden te hebben, maar dit is niet verplicht.

Stemming: de wijziging is unaniem aangenomen, geen bezwaren.

Nieuw bestuurslid
Thierry van der Heijden heeft zich als enige aangemeld voor de vacante positie van Jan Wim Ensing. Jan Wim Ensing wordt bedankt voor de jarenlange inzet. Thierry van der Heijden is bij dezen toegetreden tot het bestuur.

De ALV wordt afgesloten, iedereen wordt bedankt voor het meedenken en aanwezigheid.