De organisatieleden hebben hun maandelijkse vergadering weer achter de rug. Daarin is het volgende besproken en besloten.
Algemene Ledenvergadering
Tijdens de meeting waarin de ALV plaatsvindt, zullen we naast de geplande prijsuitreiking, pubquiz en financiële verslagen ook de langetermijnvisie bespreken. Daarin reflecteren we op de afgelopen twee jaar en kijken we naar wat we in de komende twee jaar willen bewerkstelligen.
Dit 'visiestuk' en de begroting voor 2015 zullen van te voren beschikbaar worden gemaakt, zodat alle leden zich desgewenst kunnen voorbereiden op wat we behandelen.
Kleine herinnering: zaterdag 20 september is de geplande datum. We ontmoeten elkaar wederom bij ANAC in Nijmegen.
Inschrijvingen
De inschrijvingen zijn goed verlopen. De lijsten zijn goed gevuld en bijna alle verwachte skins zijn binnen. Dat betekent dat we kunnen we werken aan het samenstellen van de mods. Die volgen uiteraard binnenkort.
Kampioenschappen
We hebben onze opzet voor de kampioenschappen nog eens doorgenomen en een paar veranderingen doorgevoerd:
Kwalificatie
We hebben besloten één universele opzet voor de kwalificatie te gaan gebruiken dit seizoen. Dat betekent dat - in tegenstelling tot wat eerder aangekondigd werd - alle kwalificatiesessies omgezet worden naar een 'private superpole' van tien minuten, dat wil zeggen dat elke coureur tien minuten de tijd heeft om de pit uit te rijden, één geklokte ronde te rijden en daarna weer de pit in te gaan. Je rijdt dan alleen op de baan en hebt dan geen last van verkeer. We hebben dit onder andere besloten omdat we problemen verwachten met drukte op de baan, met name in de IndyCar.
Uitzonderingen op deze regel zijn de ovals bij IndyCar - de regels blijven daar als eerder aangekondigd - en de races op de Nordschleife, waar de sessie hoogstwaarschijnlijk wordt verlengd en mogelijk vervroegd.
IndyCar
Bij de IndyCar hebben we naast de kwalificatie ook de kalender aangepast.
21-09-2014 - Indy 250 (i.p.v. Nazareth)
09-11-2014 - Austin 175 (i.p.v. Las Vegas)
07-12-2014 - Nazareth 250 (i.p.v. Texas World Speedway) - We houden hier een slag om de arm in verband met tests
Alle road-evenementen worden verkort tot 175 kilometer, omdat we ernaar streven de safety car te blijven gebruiken. Uiteraard zijn we de bestanden die daarmee te maken hebben aan het fine-tunen.
GT
Het GT Kampioenschap zal definitief verreden worden met rFactor 2. In de ZAC is gebleken dat Assetto Corsa nog niet ver genoeg is ontwikkeld om een kampioenschap te ondersteunen. De details van het kampioenschap worden nog uitgewerkt. Wel is al duidelijk dat we gebruik zullen maken van de EGT mod van URD. Hiervoor zal SRVN het modbudget inzetten. Wacht dus nog even met de aanschaf. De mod zit immers bij de contributie in.
Dit kampioenschap zal draaien om teams - in tegenstellingen tot de andere kampioenschappen, die draaien om rijders. Teams scoren dan punten, maar rijders niet. Tevens zal er de mogelijkheid zijn om te starten in de ROADWORKS Cup, als alle coureurs van het team ook deelnemen in de RADOM- of UGX-Cup van de andere kampioenschappen.
We willen eind september de eerste race rijden en zullen daarom binnenkort de inschrijvingen openen.
Virtual Endurance Championship
SRVN zal weer verschijnen op internationaal toneel en wel het Virtual Endurance Championship. We zijn van plan in ieder geval een prototype en een GT in te schrijven en overwegen ook een tweede GT-auto, zodat we er één in kunnen schrijven in de competitieve GTE-Pro-klasse en één in de GTE-Am-klasse voor coureur die gaan voor de ervaring en het uitrijden. De auto's worden bestuurd door SRVN-leden.
Wil jij ook meedoen? Stuur dan een PM naar Yoeri Gijsen!
Nieuwe website
Tot slot is het leuk te vermelden dat we in gesprek zijn over het maken van een nieuwe website. Deze website moet een groter pakket aan functies hebben, waarin onder andere een resultatensysteem (ter vervanging van Paddock), rijdersprofielen en een rijdersranglijst een plaats krijgen.
Update vanuit de Organisatie [augustus 2014]
Terug naar “Update vanuit het bestuur”
Ga naar
- Welkom
- ↳ Welkom bij SRVN!
- ↳ Stel je even voor!
- ↳ Reglementen
- Nieuws
- ↳ SRVN nieuws
- ↳ Update vanuit het bestuur
- ↳ Simrace nieuws
- ↳ Auto- en motorsport nieuws
- Kampioenschappen
- ↳ SRVN NK FPro 2022-II
- ↳ SRVN NK GT3 2022-II
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-II
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-II
- ↳ Van de Racecommissie
- ↳ Mods & Skins 2022
- Evenementen
- ↳ Simrace evenementen
- ↳ Raceschool & Clinics
- Vraag en antwoord
- ↳ rFactor 2
- ↳ Assetto Corsa
- ↳ Race 07
- ↳ SRVN
- ↳ SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Skip Barber Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Porsche Cup 2016-II
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2016-II
- ↳ SRVN DTCC 2016-II
- ↳ SRVN F2000 2017-I
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2017-I
- ↳ SRVN DTCC 2017-I
- ↳ SRVN Porsche Cup 2017-I
- ↳ SRVN F2000 2017-II
- ↳ SRVN GT 2017-II
- ↳ SRVN NK Clio 2017-II
- ↳ SRVN Radical 2017-II
- ↳ SRVN Clubraces 2017
- ↳ SRVN Radical 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-1
- ↳ SRVN Clio 2018-I
- ↳ SRVN NK GT3 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-II
- ↳ SRVN LMP3 2018-II
- ↳ SRVN NK GT3 2018-II
- ↳ SRVN DTCC 2018-II
- ↳ SRVN Spotterguides
- ↳ SRVN Polls 2018-2
- ↳ Mods & Skins
- ↳ SRVN DTCC 2019-I
- ↳ SRVN LMP3 2019-I
- ↳ SRVN F2000 2019-I
- ↳ SRVN Endurance 2018/2019
- ↳ SRVN NK GT 2019
- ↳ SRVN DTCC 2019-II
- ↳ SRVN F3 2019-II
- ↳ SRVN F4 2019-II
- ↳ SRVN DTCC 2020-I
- ↳ SRVN GT 2020-I
- ↳ SRVN F4 2020-I
- ↳ SRVN F3 2020-I
- ↳ SRVN ZomerCup 2020
- ↳ SRVN DTCC 2020-II
- ↳ SRVN NK F4 2020-II
- ↳ SRVN GT 2020-II
- ↳ SRVN NK F3 2020-II
- ↳ Mods & Skins 2020
- ↳ SRVN Clubavond 2021
- ↳ SRVN Endurance 2021
- ↳ SRVN Alpine CUP 2021-II
- ↳ SRVN NK F2 2021-I
- ↳ SRVN 2021-I
- ↳ SRVN NK GT3 2021-I
- ↳ SRVN NK FormulaPro 2021-III
- ↳ SRVN NK GT3 2021-III
- ↳ SRVN 500
- ↳ SRVN NK FPro 2022-I
- ↳ SRVN NK GT3 2022-I
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-I
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-I