Update vanuit de Organisatie [mei 2014]

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Openbare Notulen mei ’14

De afgelopen week heeft de Organisatie weer vergaderd, hierbij de belangrijkste punten:

Tijdens de meeting is er de wens uitgesproken om rij- en setupclinics te gaan verzorgen, ter aanvulling op de SRVN Raceschoolavonden die we vaker houden voorafgaand aan het raceseizoen. Deze worden ingepland in de juni (evenementen) maand. Ook is er een start gemaakt met het verspreiden van setups in de betreffende kampioenschappen.

In juni houden we weer een evenementenmaand, hierbij de kalender! Waarbij we vooral veel aandacht gaan besteden aan de Race of Champions, intern wordt namelijk de rFactor 1 baan omgebouwd tot rFactor 2 baan en de terugkeer van de SRVN500! Tegen die tijd moet de DW12 en de oval van Indianapolis beschikbaar zijn vanuit ISI.

Evenementenmaand 2014
• 8 juni - Karts 4 races
• 12 juni - Setupclinic - Clio
• 15 juni - Endurance 2H (Mégane + ISI Corvette @ Le Mans)
• 19 juni - Setupclinic - Clio
• 22 juni - ROC
• 26 juni - Officiele testsessie SRVN 500
• 29 juni - SRVN 500

Daaropvolgend vindt de ZAC (ZomerAvondCompetitie) plaats. Deze keer hebben we gekozen om voor 2 kampioenschappen te gaan, waarbij de laatste weken voorafgaand aan het nieuwe seizoen vrij worden gelaten, zodat de organisatorische druk wat minder wordt en de rijders zich vooral kunnen voorbereiden op het nieuwe seizoen. Voorkeur gaat naar een testkampioenschap met Assetto Corsa (GT3 auto’s) en de Indycar mod (2x roadcourse en 1x Oval)

2014-II
Het mag inmiddels bekend zijn dat de Toerwagenklasse komt te vervallen, deze willen we het liefst laten vervangen door een GT3 klasse vanuit Assetto Corsa, de komende maanden moet blijken of dit tot de mogelijkheden behoort.

Ook willen we de Indycar mod aan de tand voelen, vooropgesteld staat wel dat er ófwel een Indycar, ófwel een Formule 1 kampioenschap georganiseerd wordt.

Daarnaast zullen we afscheid nemen van het teamkampioenschap, ook de limiet van 2 rijders per team zal verdwijnen. Deze willen we instellen op 4 rijders per team (een even aantal, beter te integreren voor de mods) Het reglement dat de teamgenoten dezelfde livery moeten hebben vervalt hiermee ook. Het enige teamkampioenschap wat zal blijven bestaan is het Formule 1 kampioenschap, waarbij 2 auto’s per team (met dezelfde livery) de regel blijft. Dit blijft echter alleen staan als er daadwerkelijk met de Formule 1 geraced gaat worden komend seizoen.

Regelveranderingen
Bij de Renault Clio Cup zal de top 15 omgedraaid worden in plaats van de top 8. Dit omdat het gebruikelijk is om juist het aantal plekken waarbij een rijder punten kan scoren gebruikt wordt voor de reversed grid.

Er is een voorstel gemaakt om ook het DTM kampioenschap wat te innoveren. Waarbij er nu gedacht wordt om een V8 Supercar-structuur te hanteren. Dit houdt in dat sommige races 100% van de gereden afstand wordt (1 race) maar andere races opgesplitst worden in 2 kortere races van 50%, de totale raceafstand per raceavond blijft wel hetzelfde. Bij die twee kortere races wordt er ook tweemaal gekwalificeerd, geen reversed grids dus.

Ook is de bandenslijtage weer ter sprake gekomen, de enige reden dat de bandenslijtage enkele weken geleden is verhoogd naar x4 is vanwege de wens dat de hardere bandencompound het meest gebruikt zou worden. Echter is die band zo oninteressant dat dit in de praktijk niet de snelste oplossing was. Nu het bandenreglement van tafel is willen we dus ook die bandenslijtage weer verlagen, dit gaat echter pas gebeuren vanaf komend seizoen, zodat we niet teveel regelveranderingen hebben binnen 1 seizoen.

Oproep Livestreams
Daarnaast wordt er een oproep gedaan naar de leden van SRVN die het leuk vinden om een Livestream te verzorgen, nu gaat het niet zozeer om het leveren van commentaar, maar juist de beeldregie te voeren. Als je wilt kun je dus alleen de beelden leveren en hoef je niet te praten, maar dan wordt de druk op een handvol mensen flink verlaagd. Interesse? PM René Hoogterp dan!
Plaats reactie

Terug naar “Update vanuit het bestuur”