DTCC 2016-II | Moresraces | 28-08-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dat ging na een seizoen afwezigheid bij de voorwielers onverwacht lekker. Had zeker niet verwacht zo ver vooraan mee te kunnen komen. Maar moet eerlijk zijn dit circuit ligt me wel, dus verwacht dat volgende keer al anders zal zijn. Ik ben teruggekomen omdat er in deze klasse overal in het veld altijd lekker close geraced kan worden en het was wat dat betreft zeker geen tegenvaller :). Twee races vrijwel de hele race met een grote grijns en gutsend van het zweet rondgereden, zeker race twee.

O ja en lekkere stream weer :thumbs_up: , blijft spektakel dit zeg!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Wow, dat was echt een van mijn leukste srvn avonden tot nu toe. Inclusief nat t-shirt. Zijn er trouwens mooie srvn t-shirtjes met je eigen startnummer bv ?

Korte Baantje toch leren waarderen met de trainingen. Quali prima met pr en eindelijk de 49.9. Nee niet de 48,9 ;-)

Race 1 heel slecht weg door verkeerd schakelen. Nog wel wat naar voren gekomen door incidenten. Mooie battle met Andre Jager. Super op de stream opgepikt door het pro commentaar team. Banden slijtage ging ok en kon dus lekker blijven rijden en wat meer proberen met acties voor de verandering. Misschien niet allemaal super clean maar ok, we leren er weer van.

Race 2 surprise pole door reversed grid. Dikke lol en ook nog mijn beste start ooit. Ik heb er wel na 2016-1 op getraind. Vol doorgegaan om het nog even vooraan vol te houden tot ik iets ikea en pitspraat achter me zag aanstormen 3 dik. Lachen, maar laat maar gaan!
Kon beetje meerijden en leren van de snellere mannen. Wel wat meer vd banden gevraagd in het begin maar op tijd gezien en rustiger gereden en dus had ik genoeg rode blokjes over op het eind.

Top avondje.
Bedankt en tot de volgende,
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Robin Baltus schreef:Zijn er trouwens mooie srvn t-shirtjes met je eigen startnummer bv ?

Jahoor, daar hebben we nog een dikke voorraad van liggen voor iedereen. ;)

Zonder gekheid: nee, voor 'werkkleding' zal je zelf moeten zorgen.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Kende het circuit niet echt behalve van die ene keer dat ik livestream deed voor de Clio destijds. De uitdaging zat hem in het remmen, laat remmen zonder te blokkeren. De kwalificatie was het belangrijkste aangezien inhalen hier erg lastig is. De eerste ronde was een banker lap, maar ik had niet verwacht dat ik mijn tweede ronde ook echt nodig had om pole te pakken. Het zat dus lekker dicht bij elkaar. Race 1 was vrij eenvoudig, maar race 2 zou pittiger worden. Ik blijf me verbazen hoe ik om alle ongelukken heen rijdt en vaak na 1 bocht al dik in de top 10 zit. Het zal wel meer geluk dan wijsheid zijn, maar vanavond was het dus weer het geval. Er werden een hoop tikjes uitgedeeld en ondanks dat dit kan met deze auto is het toch handig om een beetje ruimte te laten. Ik zag in de tweede race toch weer een aantal onnodige incidenten door gebrek aan kalmte. Het gevecht met Jan Wim was pittig zoals verwacht, maar uiteindelijk kon ik hem passeren. Een mooi gevecht ook tussen Bram en Jan Wim, dat maakt deze klasse toch wel erg leuk om naar te kijken. Toch 45 punten na vanavond en dat zijn er 32 meer dan vorig seizoen.

Mooi dat er weer een livestream was, goed in beeld gebracht en leuk om nieuwe mensen te horen vanuit de 'studio'. ;)

Op naar Brands Hatch!
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Eindelijk weer eens een leuke DTCC-race. Na het verkloten van mijn kwalificatie wist ik dat het een pittige avond ging worden. In de eerste race nog op kunnen klimmen na P6 doordat ik Sven achter me kon houden. Niet dat dat zonder slag of stoot ging trouwens, maar goed.

De tweede race begon chaotisch met Darilho die een Liuzzi'tje deed door over het gras binnen te komen schuiven in de eerste bocht. Daardoor een lekkere afwijking in de auto opgelopen, maar het was te doen. Daarna even knokken met Cijsouw, tot die besloot zijn teamgenootje een ongewild steuntje in de rug te geven. Daardoor kon ik beide voorbij en iets later kon ik doorstoten naar P1. Drie dik op het rechte stuk kan best! :P

Maar goed, daarna had ik Robin en Bram achter me, dus er zat maar één ding op. Verdedigen. Dat lukte niet met Robin, maar met Bram wel. Maar goed, dat is op de stream wel te zien. Al met al dik tevreden. Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Lang geleden dat ik zo genoten heb van een gevecht op de baan.

En maar blij zijn dat je met een late remactie JW inhaalt, flikt hij precies het zelfde bij mij terug. Heb toch wel even moeten lachen toen hij dat deed.

Mooi gevecht die laat zien dat het toch echt wel kan, ook al worden er kleine tikjes uitgedeeld.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Heeft iemand nog de replay files voor mij van dit raceweekend?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Sven Smits schreef:Heeft iemand nog de replay files voor mij van dit raceweekend?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Mega?

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Stonden ze daar al op?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

10 min na de race ongeveer

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Sven Smits schreef:Heeft iemand nog de replay files voor mij van dit raceweekend?
http://andrejager.homedns.org/dump/Repl ... _mores.rar

Edit: te laat :kopstooot:
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”