DTCC 2016-II | Doningtonraces | 25-09-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

DTCC 2016-II | Race 5 & 6
Doningtonraces
25-09-2016


Locatie
Donington Park National, Donington, Groot Britannië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (20 ronden, formatieronde, staande start)
21.05 uur - Race 2 (20 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2016-II
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Dat was het dan weer voor vanavond.

Zeer slechte kwali gehad waar ik in allebei de ronden meerdere fouten maakte.
P22 tot gevolg. Gelukkig kan er in de regen veel gebeuren dus alles was nog mogelijk.

Race 1 had ik een redelijke start en kon om alle bende in de eerste bocht heen rijden.
Gelijk door naar p16.
De race met af en toe een slippertje uitgereden wat na fouten van mensen voor me een mooie p9 opleverde.

Race 2 als 6 de gestart en na 1 ronde op p1.
In ronde 5 was in inmiddels weer terug gevallen naar p3. Waar ik de achterkant van de auto verloor en hem weer vol in de muur parkeerde.
Auto was niet meer mee te sturen dus einde verhaal.
Jammer want een plek in de top 7 had er zeker in gezeten.
Maar goed kan het wederom alleen mezelf aanrekenen.

Op naar croft waar ik hoop de leiding in de cup klasse weer terug te pakken want die zal ik na vanavond wel kwijt zijn.
Nils van Limpt
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2016, 21:21
Racestuur: Thurstmaster T300RS
Locatie: Eindhoven

Leuke eerste raceavond!

Tot mijn verrassing een goede kwali gehad met P15.

De eerste race zat er helaas na 6 ronden al op. Auto was onbestuurbaar geworden.

De tweede race lag ik na de eerste bocht laatste, hierdoor in het eerste rondje redelijk om de chaos heen gekomen. Daarna in de 3/4e ronde een tik tegen Andre Jager, sorry hiervoor, waardoor ik eigenlijk weer opnieuw kon beginnen. Lange tijd op P13 gelegen, totdat Wilbert Velthove een tempo had wat ik helaas niet kon volgen en hierdoor als P14 geëindigt.

Nu al zin in Croft!
Laatst gewijzigd door Nils van Limpt op 26 sep 2016, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zo, dat was een avondje met 2 gezichten.

Met dank aan Patrick voor de super samenwerking in het setup afstellen.
P11 in de kwali, kort even op P1 mogen ligggen, maar de toppers hadden nog niet gereden.
Precies om de rotzooi in bocht 1 kunnen rijden waardoor ik met Pakvis en Cijsouw kon strijden voor een top 5 finish.
Maar de blokkende acties van Pakvis tov iedereen behalve Cijsouw werkte prima.
Heerlijk verder gereden, P6 op het einde, P5 in de stand zonder gastrijders, maar omdat Cijsouw de sectorlijn 1/2 gemist had wegens een spin uiteindelijk toch een P6 puntenfinish.

Race 2 een start vanaf P9, weer een goede degelijke start, alleen vanwege startproblemen vooraan een tik gekregen en in de rotzooi terecht gekomen.
Ergens in de buurt van bocht 3/4 weer het gras opgezet, en kwam Jw Ensing aanglijden en die kwam vol achterop terecht.
Heb in totaal 5 minuten in de pits gestaan en ben gefinished op 6 rondes achterstand.

Regen mag van mij vaker :simracer1: :driving:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Degene die in race 2 mijn achterkant zeer interessant vond, dankje. Race 2 was nogal kansloos als je wagen zo twitchy is in deze regencondities.
Werd af en toe best dramatisch gereden hoorde en zag ik.

Verder race 1 veel achter Robin gezeten en kon hem goed bijhouden maar durfde geen aanval te kiezen, dan moest ik van mijn lijn. 2e Als resultaat.

Race 2 dan nog 4e uit kunnen rijden maar wagen was lekker kak om te rijden.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

slechte Q dus vrijwel helemaal achteraan begonnen. Eerste race bij het gerommel van de baan en het gras was wel erg glibberig.
dus echt helemaal achter veld aangesloten. leuke inhaalrace gekend met faire gevechten, van buiten de p20 teruggekomen naar meen p8 twee laps voor einde. maar was niet helemaal vlekkeloos gegaan, paar keer,m zonder schade, naast de baan gegleden. kort voor eind nog een keer door het gras met als gevolg stop and go. in voorlaatste lap ingelost en in de haast om weg te komen te vroeg limiter eraf dus nog een stop en go :kopstooot: .... mijn eerste finish in de pit :)

tweede race weer de klos bij de start botsauto's, schijnt toch niet zonder te kunnen. gras op geduwd en plekken verloren.
kon wel weer plekken goedmaken en kwam na tijdje in leuke groep achter Martin Baltus te zitten. Kon een tijd prima volgen maar maakte fout en verloor de aansluiting, relatief rustig uitgereden naar P9.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwali: lap1: ik dacht, snel een rond zetten maar maakte fout. lap2 iets te voorzichtig

Race1: zelfs ook al startte ik achterin, raakte toch nog betrokken bij een botsing, koos helaas verkeerde kant maar weinig schade
langzaam opgeklommen tot P12. Excuses aan de snelle mannen bij het lappen. Had beter op rechte stuk aan de kan gekund maar had de blauwe vlag nog niet. uiteindelijk maar gras gekozen en ging gelukkig niet in het rond.

Race 2:verklote mijn start, omdat auto rolde op grid , had ik mijn poot nog op den rem. (psst maar lag aan de koppeling, fout van het team). daarna ging het best goed maar ging een keer zwaar mis op een curb, was auto ineens kwijt in een 360 . kon echter nog doorgaan.
Hevig gevecht met Pieter, wat gelukkig allemaal goed ging. Vanuit mijn oogpunt (Spiegel) zat hij steeds achter me en probeerde ik gewoon een kant te kiezen voor defense. Misschien dat het vanuit buitenaf overkwam alsof ik iemand eraf wilde drukken maar dit is zeker niet het geval. anyways nogmaals blij dat het goed ging, misschien op het nat iets minder aggressief verdedigen dan maar.

Al met al een positief resultaat en aardig wat punten. iets waar ik na vorig seizoen en trainingen absoluut niet op gerekend had. ging eingelijk best goed. balans was ok.

tot de volgende!

PS: dank aan de heren van stream! ziet er top uit met tijdwaarneming en replays. vond wel dat er wat minder aandacht was voor de rest van het veld deze keer maar was misschien maar beter ook :o)
maar top gedaan
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Twee interessante races. Race 1 was pittig aangezien het een stuk droger was en ik geen ruimte had om te experimenteren, dus ik reed heel behoudend en dat resulteerde in een klein treintje achter me. Ik wist echter ook dat als je wilde inhalen je van de lijn af moest en kon daarom vrij gemakkelijk controleren. Met nog een paar ronde te gaan was het gevecht voorbij na een rottige situatie met een achterblijver, voor mij een gelukje voor Bram en Lars pech.

In race 2 had ik ok start, maar Bram en Lars waren veel beter weg. Ik kwam in het gedrang tussen Albert en Jeroen, gelukkig ging het allemaal goed maar ik had wel wat schade. Daarna ging het mis toen ik Ivo niet meer kon ontwijken na zijn spin en hierdoor viel ik terug naar P17 en nog meer schade. Daarna ging het wel lekker en lag ik binnen een aantal rondes alweer 4e. Uiteindelijk werd dat nog P3 toen Bram een foutje maakte.

Ik vind het jammer dat rijden in de regen zo onrealistisch is in rFactor 2, maar goed het zorgt altijd wel voor verassingen. Het niveau mag alleen wel wat meer omhoog voor de volgende race, zoveel incidenten en crashes zien er niet goed uit op de stream.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Onverwachts toch prima vermaakt gisteren. In (voornamelijjk) race 1 was het door de vele auto's op de baan een stuk droger dan in je eentje tijdens de practice, wat voornamelijk goed was voor de banden. Mijn start was goed vanaf P3, maar in T1 zat ik aan de buitenkant en daar was dus alsnog totaal geen grip. Door het gras terug gevallen naar P5, maar kon al snel weer het gat dichtrijden naar Robin, Bram en Patrick. Patrick spinde niet veel later en vanaf dat moment was het een GNCR 1-2-3 aan een touwtje. Met slechts 1 berijdbare lijn op de baan was inhalen echter erg lastig, maar spannend was het wel. Helaas viel het groepje tegen het einde iets uit elkaar door wat achterblijvers, maar het was een leuke race.

Race 2 was een madhouse, startende vanaf 13 kwam ik na 1 ronde al door als 2e. Eén ronde later was dat al de leiding, met een kleine 2 seconden voorsprong op Patrick. Hij had het tempo er goed inzitten en kwam ook iets dichterbij. Een paar ronden voor het einde gleed m'n achterkant ineens weg waardoor ik via het gras Patrick voorbij moest laten gaan, iets waar ik behoorlijk pissig om werd door zo'n stomme fout. Mijn geluk was dat Patrick in de op één na laatste ronde zichzelf ook liet verrassen door het natte asfalt, waardoor ik hem er weer voorbij kon steken. Een fijne overwinning dus, met flink wat zweet.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Helaas een avond waar in gastrijders de hoofdrol speelden, en niet op een positieve manier. Mijn kans op een redelijk goede klassering in het kampioenschap is compleet verdwenen.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Prima vermaakt gisteravond. Met Albert aan een goede regen setup gewerkt, die goed werkte, Top!

Kwalificatie: Ging lekker, denk het maximale voor mij eruit gehaald. Gepusht en beide rondes zat maar 1 tiende verschil tussen, meer zat er ook niet in. P4 en tevreden

Race 1: Was goed weg bij de start en 1 plek gepakt in de eerste bocht. Daarna rondenlang heerlijk in de top 4 kunnen meedraaien met Robin, Bram en Lars. Niet handig dat ik 1x op de natte lijn aanremde en hem kwijt was. Afijn ik had nog P4 maar reed vanaf dat moment wel compleet in niemandsland. Gat van 10 seconden voor en achter me. Race relaxed uitgereden en het gat naar achter hetzelfde gehouden.

Race 2: Starten vanaf de 12e plek. Weer een goede start, wat chaos ontweken, mensen ingehaald en na de eerste ronde lag ik al op P3.
Had een goede pace en flink aan het pushen. Na een aantal rondes lag ik 1 en 2 met Lars wat we rondenlang zo volhielden. Totdat Lars een foutje maakte en ik de eerste plaats in de schoot geworpen kreeg. Heb er niet lang van genoten, rondes later ging ik er op hetzelfde punt vanaf :o
Wel gigantisch balen maargoed een 2e plek kan ik zeer zeker ook mee leven. Helemaal als ik bedenk dat ik in eerdere races al 2x de L*L was in race 2 door chaos. Lekkere punten meegenomen....next!
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Bram Kuipers schreef:Degene die in race 2 mijn achterkant zeer interessant vond, dankje. Race 2 was nogal kansloos als je wagen zo twitchy is in deze regencondities.
Werd af en toe best dramatisch gereden hoorde en zag ik.

Verder race 1 veel achter Robin gezeten en kon hem goed bijhouden maar durfde geen aanval te kiezen, dan moest ik van mijn lijn. 2e Als resultaat.

Race 2 dan nog 4e uit kunnen rijden maar wagen was lekker kak om te rijden.
Die tik was van mij Bram.
Mijn excuus ik schatte de gladheid verkeerd in waardoor ik verder gleed dan gepland.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Mag de server aub naar next track? liefst direct na einde elke race" :thumbs_happy:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Werkt het niet om via 'voting' op 'next track' te klikken?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

dat probeerde ik maar daarvoor moest er een admin op de server zijn of zoiets
staat nu op croft in ieder geval waarvoor dank!
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”