DTCC 2016-II | Oultonraces | 06-11-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Kai Karreman schreef:Er is toch ook al vaker besproken op het forum en op de stream dat wanneer je schade hebt het moet laten maken of zie ik dat verkeerd. Nu zit er een groot verschil tussen iets besproken hebben en iets afgesproken hebben maar ik heb wel aardig wat mensen gewoon door zien rijden met een zwaar beschadigde auto zowel zichtbare schade als voelbare schade.
Er wordt heel veel gezegd en besproken, maar vaak leggen mensen die naast zich neer en zijn ze zich van geen kwaad bewust. De ander is namelijk altijd fout :P
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Optische schade leek weinig impact te hebben op de pace aangezien er wel wat mensen in de top 8 zonder bumper over de lijn kwamen. Als ik naar sommige crashes kijk waar al een bumper of zo miste dan was die crash er zonder schade ook wel geweest.
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

volgende keer zeg ik niks meer...
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Vooral meteen op de tenen getrapt zijn terwijl dingen duidelijk met een reden uitgelegd worden, daar wordt het beter van :)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Weer een spiegelfilmpje, Race 2, openingsrondes. Het viel op zich mee in die 2e race, eerste race waren ook wat momenten. Maar kan geen kwaad om even te spiegelen (letterlijk en figuurlijk) ;)

Nogmaals, geen vingerwijzen en niet altijd is de rijder die geselecteerd is ook de 'schuldige'.

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

hehehe ik zie een paar keer een klein groen/blauw autootje lekker langs de malaise glippen
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Hoop ook dat er mensen zijn die acties van zichzelf zien en voor zichzelf kunnen toegeven, ah shit misschien was dat niet handig en wacht ik volgende keer een bocht af voordat we er met zijn 2-en af stuiteren. Er wordt heel vaak geroepen bij wijze van knee-jerk reflex '..maar het moet wel leuk blijven!'. Ja, maar niet ten koste van elkaar, hou het ook voor je concullega's leuk!. Zie weer meer dan voldoende voorbeelden waar men er elkaar uitgekegelt maar waar het gewoon goed had kunnen gaan. Hopelijk gaan dit soort filmpjes zijn vruchten wel afwerpen. Tuurlijk kan er af en toe iets fout gaan, maar als alle andere incidenten tot een minimaal beperkt kunnen worden, worden de races nog gaver, binnen alle klasses die SRVN aanbied :)

Overigens als disclaimer, natuurlijk is het makkelijk om vanaf de zijkant als hiatus meneer dit soort dingen te roepen. Maar als er niemand iets van zegt, gaat het zeker niet vanzelf vooruit... hoeveel papiertjes voor de ALV je ook uit print, als het niet gecommuniceerd wordt, heb je er geen kont aan :P
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

In de categorie zelfreflectie: ik zie dat ik te vroeg/hard rem in bocht 1, wat Youri z'n voorbumper kostte. Ik probeerde voorzichtig de 1e bocht in te gaan, maar te voorzichtig is dus ook link :D

Duw- en trekwerk aan de zijkant ter hoogte van de achterwielen is toch wel erg link met deze auto's. Ze gaan zo de rondte in.
Minder contact en meer 'elkaar laten leven' wordt er mijns inziens juist leuker op! Je kunt ook rekening houden met de ander en toch het gevecht winnen.
Ik kan echt genieten van met z'n tweeën naast elkaar door een bocht gaan, waarbij beiden genoeg ruimte over laten voor de ander en contact proberen te vermijden. Zelfs al verlies ik hierbij een plek.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

`Nou je remde niet te vroeg hoor, iedereen remde rond dat rempunt. Je kan beter te vroeg dan te laat remmen in de 1e bocht bij de start.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Lennart Lippens schreef: Duw- en trekwerk aan de zijkant ter hoogte van de achterwielen is toch wel erg link met deze auto's. Ze gaan zo de rondte in.
Minder contact en meer 'elkaar laten leven' wordt er mijns inziens juist leuker op! Je kunt ook rekening houden met de ander en toch het gevecht winnen.
Ik kan echt genieten van met z'n tweeën naast elkaar door een bocht gaan, waarbij beiden genoeg ruimte over laten voor de ander en contact proberen te vermijden. Zelfs al verlies ik hierbij een plek.
Dat is het ding natuurlijk, af en toe je verlies toegeven en later weer proberen. Beter 1 plek niet winnen of verliezen en in de race blijven dan met zijn tweetjes uitvallen. De enige die je daarmee van dienst bent zijn de mensen die je lachend voorbij rijden :byebye:
Laatst gewijzigd door William Geuze op 11 nov 2016, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Helemaal waar wat jij zegt Lennart. Ik begin nu ook steeds meer in zulke gevechten te komen, vorig seizoen met een gehavende Kuipers, niet voor punten of wat dan ook maar je leert er wel van, dit keer in race 1 met Twan.
Totdat ik hem haaks rechtsaf achter mij langs zag gaan.
Was bang dat ik hem eraf gedrukt had, maar hij kwam net teveel op het vuil en misschien iets te hard de bocht in.
Jammer want het was juist zo'n echt race moment.

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Gelukkig was ik niet de enige die door een bepaald persoon eraf is getikt. Voelde me bijna vereerd tot ik dit filmpje zag...
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Noem het beestje gewoon bij naam of spreek hem persoonlijk aan (bij voorkeur) :)

Het is goed dat er nu meer openheid is van zaken, dan moeten we ook niet meer al te voorzichtig (?) meer willen doen en hier mee doorpakken en er allemaal beter van worden! Stel je voor dat iemand zich beledigd voelt, nounou. Ga gewoon eens babbelen Robert, dat kun je al zo goed :mrgreen:


Willen we meer of minder interactie tussen leden?

meer meer meer! :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Als je dat filmpje bekijkt hoef ik toch niet alsnog het beestje bij de naam te noemen, mijn berichtje had ook niet echt een serieuze lading of had ik dan 35 smilies moeten toevoegen :D :D :D . Heb een protest ingediend en dat vind ik genoeg verder ook geen hard feelings want het gebeurd mij ook weleens.

Wanneer ga jij nu eens rijden ben wel benieuwd je weet wat ze zeggen he de beste stuurders........ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

zie vaak dat mensen er nog niet eens de helft naast zitten maar dan toch de binnenkant houden, als je dan instuurt (als degene die voorop ligt) dan ben je het haasje. Hoe zit dat ?

zie trouwens dat ik zelf wel in minder mag zwalken :)

dank voor filmpje, ik had mijn acties/incidenten zelf al wel teruggekeken
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René Hoogterp schreef:Weer een spiegelfilmpje, Race 2, openingsrondes. Het viel op zich mee in die 2e race, eerste race waren ook wat momenten. Maar kan geen kwaad om even te spiegelen (letterlijk en figuurlijk) ;)

Nogmaals, geen vingerwijzen en niet altijd is de rijder die geselecteerd is ook de 'schuldige'.

Gelukkig. Dan kan ik mijn handen in onschuld wassen en gewoon zo doorgaan als hiervoor. ;)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Martin Baltus schreef:zie vaak dat mensen er nog niet eens de helft naast zitten maar dan toch de binnenkant houden, als je dan instuurt (als degene die voorop ligt) dan ben je het haasje. Hoe zit dat ?

zie trouwens dat ik zelf wel in minder mag zwalken :)

dank voor filmpje, ik had mijn acties/incidenten zelf al wel teruggekeken
Als jij zou insturen en degene die de binnenkant houd of afdekt en je raakt elkaar, kon je dus niet insturen ;)

@Kai
Hopelijk vanaf volgend weekend weer rustig aan beginnen :)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Martin Baltus schreef:zie vaak dat mensen er nog niet eens de helft naast zitten maar dan toch de binnenkant houden, als je dan instuurt (als degene die voorop ligt) dan ben je het haasje. Hoe zit dat ?

zie trouwens dat ik zelf wel in minder mag zwalken :)

dank voor filmpje, ik had mijn acties/incidenten zelf al wel teruggekeken
Ik denk dat het punt was met Lars en jou.

Lars zat wel aan de binnenkant maar je ging licht naar rechts toe net rond het remmen waardoor Lars je dus omduwt.
Wellicht dat je hem te laat zag of dergelijke?
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

William Geuze schreef:
Martin Baltus schreef:zie vaak dat mensen er nog niet eens de helft naast zitten maar dan toch de binnenkant houden, als je dan instuurt (als degene die voorop ligt) dan ben je het haasje. Hoe zit dat ?

zie trouwens dat ik zelf wel in minder mag zwalken :)

dank voor filmpje, ik had mijn acties/incidenten zelf al wel teruggekeken
Als jij zou insturen en degene die de binnenkant houd of afdekt en je raakt elkaar, kon je dus niet insturen ;)

@Kai
Hopelijk vanaf volgend weekend weer rustig aan beginnen :)
Kan niet wachten. Maarreh rustig aan beginnen? Wat is dat?? :P
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Mensen die meerijden voor het klassement niet in de weg rijden of er van af tikken ;)
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”