DTCC 2016-II | Oultonraces | 06-11-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Bij het uitvoeren van een inhaalmanoeuvre ligt de verantwoordelijkheid voor het veilig laten verlopen van de actie grotendeels bij de snellere deelnemer. Het is dan ook aan de snellere deelnemer om in te schatten wanneer een manoeuvre haalbaar is zonder schade te veroorzaken en de manoeuvre niet in te zetten of af te breken wanneer de veiligheid van de andere deelnemers in het geding is. Tijdens en na de inhaalmanoeuvre dient de snellere deelnemer ruimte te laten voor de langzamere deelnemer zijn lijn te nemen, totdat deze geen overlap heeft. Laat de snellere deelnemer geen ruimte in deze situatie dan zijn de gevolgen, in de vorm van sancties, geheel voor zijn rekening.

Zelf denk ik dat we deze regel wat meer moeten hanteren!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Eerlijk gezegd heb ik doorgaans schijt aan wie er meerijdt in het klassement en wie niet. Iedereen heeft evenveel recht op ruimte. Sterker nog, mijn gedachten zijn eerder het tegenovergestelde: Als je klassement je lief is, rijd dan maar wat voorzichtiger. Ik heb vaak genoeg neusjes ertussen zien hangen, ook van 'klassementsrijders'. Daar heb ik dus lak aan. Lekker deur dicht en schietgebedje doen.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: Ik heb vaak genoeg neusjes ertussen zien hangen, ook van 'klassementsrijders'. Daar heb ik dus lak aan. Lekker deur dicht en schietgebedje doen.
Mag ik dan zeggen dat het vaak daar dus ook fout gaat. "Lekker deur dicht en schietgebedje doen".

Ik snap je punt wel dat er veel de neus er tussen doen en dat je dan de deur dicht gooit, maar als ik soms zie dat er veel al meer dan de helft voorbij zijn of volledig ernaast zitten en dan de ander nog "Lekker deur dicht en schietgebedje doen", dan geef je een compleet verkeerd beeld naar andere.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Dat zal best, Bram, maar ik werk gewoon niet mee aan halfbakken inhaalacties. Of goed ernaast of niet ernaast. Alles daartussen is op eigen risico. ;)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Punt is alleen dat ik ook vaak genoeg heb gezien dat mensen er wel helemaal naast zitten en je dan als nog de deur vol dicht gooit. Leven en laten leven als je het mij vraagt en niet we zien wel of het een crash wordt.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Robin de Jong schreef:Punt is alleen dat ik ook vaak genoeg heb gezien dat mensen er wel helemaal naast zitten en je dan als nog de deur vol dicht gooit. Leven en laten leven als je het mij vraagt en niet we zien wel of het een crash wordt.
Maybe. Ik denk dat ik genoeg ruimte laat, ook als het niet veel is.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Als ik dat filmpje van René zo eens bekijk, is ut gewoan heul verrek :P :shock:
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”