[ORG] Mogelijke invulling kampioenschappen

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Waar Bram Beelen de aftrap gaf met het voorstel om twee verschillende klassen (LeMans-concept) in een race te laten rijden met elk hun eigen uitslag, gaan we hier verder. Wat zijn de voor- en nadelen voor rijders en organisatie en welke andere mogelijkheden zijn er nog meer die toe nu toe nog niet besproken zijn?
Laat je fantasie de vrije loop, maar bedenk wel dat het ook uitvoerbaar moet zijn!

Voorstel van Bram B was om de GTR en GT4 (Nissan) in één race samen te voegen.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik vind persoonlijk de 3 kampioenschappen zoals ze zijn voorgesteld prima. We hebben dan weer een open wheeler, de populaire Clio blijft en het STCC.

Het idee van Bram is leuk, als je een groot deelnemers veld hebt. Er kwamen afgelopen seizoen gemiddeld 12 deelnemers opdagen en die halveer je dan nog eens. Dus je strijdt nog maar met 5 andere in het kampioenschap. Het Endurance concept is zo sterk omdat je met meerdere mensen een auto deelt en het heel erg aankomt op teamwork. Nu race je in principe gewoon met 5 auto's. Het argument dat langzamere deelnemers nu ook een podium kunnen behalen klinkt natuurlijk wel leuk, maar dan wordt je 3e omdat je 1 auto achter je houdt en de andere 2 zijn uitgevallen bijvoorbeeld. Ook zal waarschijnlijk het punten systeem dan weer op de schop moeten.

Maar goed initiatieven zijn altijd goed, dus ik ben benieuwd wat andere hiervan vinden.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Interessant, maar denk in de praktijk niet interessant genoeg. De GTR werd aan het begin van de testsessies met rf2 niet als leuke auto gezien. Daarom is destijds de keuze gemaakt om de 370z te nemen.

Verder zul je dus effectief tegen maar 8 man rijden, vanwege de 2 competities. En dan ben ik nog ruim aan het inschatten, want vraag mij af of hier veel animo voor is, als ik de startvelden soms zag in de GT.

Eén ding is zeker, er is natuurlijk ruimte, daar hebben we bewust naar gekeken. Denk echter voor nu dat je beter die ruimte kunt gebruiken voor als er echt iets nieuws uitkomt waar veel animo voor is.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Daarom heb ik het onderwerp ook "mogelijke invulling" genoemd. Brainstormen kan geen kwaad. We moeten zeker geen kampioenschap op gaan zetten dat uit vijf of zes rijders bestaat. Het hoeft ook niet specifiek een GT-mod te zijn. Misschien zijn er wel andere combinaties van toerwagenklassen mogelijk. Maar of je naast de Clio en WTCC met het huidige rijdersaantal nóg een andere toerwagenklasse wilt, waag ik te betwijfelen.
Ik denk dat we eerst moeten wachten tot er meer mensen zijn die mee willen rijden in de kampioenschappen. Voor de STCC en Clio is nu al veel animo. Nu is het nog wachten op de officiële release van rF2 en/of een nieuwe F1-mod. Maar omdat de getrapte neuzen verboden zijn in 2013, denk ik dat het nog wel even duurt voor er een nieuwe F-1 mod in rF2 wordt uitgebracht.
Het zou natuurlijk goed zijn als "we" een extra kampioenschap kunnen aanbieden voor 2 x 10 of meer rijders op het moment dat die rijders er ook daadwerkelijk zijn. Daarom kan ideeën spuien op dit moment ook geen kwaad, toch?
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Offropic: Is er heel toevallig al gesproken over de racedagen volgend jaar/seizoen? Persoonlijk zou de donderdag goed uitkomen voor de STCC en Clio ;)
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Wij hadden in gedachten de STCC2 en de FR3.5 op donderdag te doen, en de Clio op zondag te houden.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Verander dan maar van gedachten :mrgreen:

Haha
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

We denken dat het beter is om zoveel mogelijk klasses op dezelfde dag te houden. Naar mijn weten is daar nooit echt een probleem mee geweest. Dus mocht dat wel zo zijn, dan horen we het graag.

Maar de Clio's waren op zondag, dus waarschijnlijk blijft dat. De 3.5 'vervangt' de GT op dit moment, dus komt op de donderdag. Je kan natuurlijk ook zeggen dat het de F bmw vervangt en komt deze dan op zondag.

Toerwagens op donderdag is al enig seizoen zo. Dus dat blijft ook wel.
Of zijn er (even een dwarsstraat) ook andere dagen die juist meer in trek zijn?? Het blijft brainstormen :)
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Ik ga sowisoo STCC rijden en het liefste ook Clio. Als deze 2 klassen elkaar kunnen afwisselen op 1 dag dan maakt het me vrij weinig uit welke dag dat dan is. Nogmaals, dit is mijn persoonlijke voorkeur, het blijft brainstormen begrijp me dus niet verkeerd ;)

Ikdenk dat de racedagen wel goed zijn (donderdag en zondag) daar is geloof ik in het verleden zelfs een onderzoekje naar geweest.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

We dwalen nu af, maar "vroegah" werd er bij BRO op dinsdag en donderdag gereden, totdat de WTCC op zondag werd gereden. Die dinsdag en donderdag zou mij beter uitkomen dan de zondag, maar daar gaat dit topic niet over. Motdomme, Mahu, altijd weer offtopic gaan, hè? ;)
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Ok ontopic met een idee ; 1 x per maand/kwartaal o.i.d. Een endurance race organiseren. 6 uurs race met driverswap ( tsja Ger ik moest ontopic gaan)
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Die 6 uurs races zie ik persoonlijk wel zitten! Helaas is driverswap nog niet actief in rf2. Een goede endurance mod moet ook nog komen. En dan bedoel ik een mod met verschillende auto's in verschillende klasses.
Maurice Zondag

Ik kan me vaag herinneren dat Endurance races voor leuke race evenementen zorgde. Was in een of andere oude, niet in beta verkerende meest succesvolle sim. Iets van rFactor of zoiets... :P. Ik schrijf me direct in bij deze.
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Feit is dat alleen racedepartment een goedlopend seizoen van de grond kreeg en wij het op sebring met 12? Wagens moesten doen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik denk dat RD ook iets groter (en internationaler) is dan SRVN. Let met name op de N. Om de een of andere reden wilde de Endurance bij BRO niet van de grond komen. We hebben ooit een LMP2-race verreden met vijf man aan de start. Maar zodra rF2 met een Enduranceserie komt, wil ik het eens per kwartaal ook wel proberen. Al vind ik 6 uur wel erg lang.

Andere insteek: We gaan ervan uit dat rF2 een succes wordt. In die zin dan, dat er veel nieuwe mensen bij SRVN komen rijden. Je kunt dan opstapklassen creëren waarbij nieuwe leden het eerste jaar alleen in die klassen mogen meerijden. Eindigen ze in de top-10 van het kampioenschap, dan mogen ze het volgende seizoen doorstromen naar de overige klassen. Coureurs die al langer rijden en in de top-10 van een door hun gereden kampioenschap zijn geëindigd, mogen niet meerijden in de opstapklassen.
Maar nu ga ik uit van het feit dat er meer dan genoeg rijders zijn om de kampioenschappen te vullen, terwijl de insteek van Bram eigenlijk andersom was. Op dit moment zie ik in het aanbod van rF2 nog geen mogelijkheden. Je kunt overwegen het aanbod van Race07 nog eens te bekijken en afwegen of het mogelijk is om daar verschillende soorten auto's tegen elkaar te laten rijden in gemixte kampioenschappen. Die SR-wagens bevallen mij erg goed. Als je die samen met een andere klasse kunt laten rijden, dan laten we Bram B de juiste combinatie zoeken. ;)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ja maar denk er dan ook aan dat je dan nóg een kampioenschap bij krijgt. En ik denk dat we eerst maar eens moeten kijken of we de huidige kampioenschappen vol kunnen krijgen.

Ik vind een Endurance race een heel leuk idee, maar dan niet 1 keer in de maand, daar hebben we simpelweg de deelnemers niet voor. Maar het lijkt me wel leuk als evenement, we hebben natuurlijk al de succesvolle SRVN 500 gehouden en de Race of Champions, daar kwamen veel mensen op af. Dus je zou kunnen zeggen we doen 2 keer in het jaar, mits driverswapping binnenkort beschikbaar is in rF2, een Endurance race. We hebben Sebring en Mid-Ohio al als banen en met de GT en GTR al 2 verschillende klasses binnen een mod.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Endurance rijden met driver swap is leuk, maar voor losstaande evenementen, niet in een kampioenschap. Plus ik zou niet terug willen gaan naar rFactor (1) eerlijk gezegd.

Maar ik las laatst dat in de eerstkomende update in 2013 driverswap mogelijkheden zijn, dus ook ik zie daar mogelijkheden ;)
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”