Hanteren reglementen door RC

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gesloten
Pim van Ark
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:33
Racestuur: Simucube 20nm
Locatie: Noordwijkerhout

Beste Bestuur/RC

Ik heb een vraag over de uitslag van de protesten die heb ingediend.

Ik heb 2 protesten ingediend, waar ik 2 keer van de baan werd geduwd in elke race en daardoor in allebei de races een minder resultaat neer heb kunnen zetten dan gehoopt.

Op het moment van de incidenten, was er duidelijk geen voldoende 'overlap', de aanvaller remde laat en komt aan mijn binnenkant, tikt m'n kont aan, mijn auto gaat om en ik beland in het gras. Ik lag op de 1e positie, dus door dat incident was ik niet meer in de mogelijkheid voor een goed resultaat. Later in race 2 gebeurd precies hetzelfde. En ook toevallig door dezelfde persoon.

Er wordt gesproken over een 'race-incident', terwijl ik toch echt goed de reglementen heb doorgelezen en daar op iets anders ben gestuit.
In het ARR(Algemeen Race Reglement) staat een duidelijke afbeelding van juist inhalen met een 'overlap'.
In allebei de gevallen was er ONVOLDOENDE overlap. En dat betekent dat ik mijn racelijn mag volgen en de aanvaller moet terugtrekken. Elk contact is de FOUT van de AANVALLER.

Ik vraag me nu af waarom dit wordt gezien als een race-incident en niet als fout van de aanvaller?

Ik hoop dat het mij duidelijk gemaakt kan worden want ik snap het niet.

Groeten, Pim van Ark
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Beste Pim,

Als je vragen hebt over een protestuitslag kun je het beste even mailen naar RC@SRVN.NL

Martijn
Gesloten

Terug naar “SRVN”