Trainen voorafgaand aan races

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Via deze weg wil ik toch een opmerking plastsen over het voorbereiden van deze race.
Omdat deze tak van autoracen toch wel wat voorbereiding wenst moet ik constateren dat niet iedereen die deelneemt serieus aanwezig is geweest in de voorbereiding naar deze race. Nu ben ik ook geen heilig boontje wat betreft het voorbereiden in een race situatie maar ben erg huiverig wat betreft het aantal ronden achter de safety car.

Toch wil ik de organisatie uitdagen hoe hiermee verder te gaan in de toekomst wat betreft de voorbereidingen naar een race avond. Zelf ben ik van mening dat je iets vaker je smoeltje moet laten zien op de baan voordat je mag meerijden in de race.

Ik hoop met deze tekst een eerlijke discussie los te krijgen over de leden die zich niet zo vaak laten zien in de servers!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Klinkt zeker als iets voor de teamspeak vergadering die er weer aan zit te komen ;)
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Sterke tekst! Mooi gesproken Dave, ik ben geraakt en diep ontroerd . Je bedoeld voornamelijk de SRVN 500 ? de auto en de baan die momenteel niet op het menu staan. ik kan je wel volgen idd. zit wat in. toch vind ik het wel wat hebben zo achter elkaar aan. lekker rustig, armpje op de kuip, beetje wies keiken, en kunnen we gewoon even een TS meeting doen.
met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal er nog wel tijd over zijn om 2016-1 te bespreken. ;)
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Beste Anton, ik bedoel zeker niet niet alleen de SRVN500.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

oke
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dave, ik snap je punt. Ik vind dit echter wel een verantwoordelijkheid van de rijder zelf. Ik voel er weinig dat de organisatie moet gaan bepalen wanneer iemand voldoende getraind heeft. Ik weet van een league waar ze de verplichting hebben ingevoerd dat er minstens twintig getimede rondes gereden moesten worden. Ik vind dat je als organisatie erop moet vertrouwen dat leden zelf verantwoordelijk zijn voor het gedegen voorbereiden van hun race.

SRVN biedt ieder lid 24/7 toegang tot de server om te trainen. Daarnaast is er ruim voldoende tijd tussen de races. Qua faciliteren denk ik dan ook dat SRVN voldoende doet: het is aan de rijders om daar gebruik van te maken. Maar ik houd er niet van om als politieagent op te treden en mensen die niet 'voldoende' getraind hebben te gaan weigeren. Eigen verantwoordelijkheid is een groot goed wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik weet van een aantal rijders dat die veel offline trainen, gewoon opstarten en gaan zonder gestoord te worden.
Hoe zou je die willen controleren?
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Ook weer sterke en mooie woorden van JW, ook weet jij mij emotioneel te raken. prachtig!!.

Dave en JW, Beide kan ik goed begrijpen, ( dat is al heel wat :kiss_ani: ). De organisatie drong aan, om deel te nemen aan de test's, (SRVN500 topic).
ik werd ontroerd door de opkomst.
Deelnemers die met zweet op hun hoofd en aan hun handen aan trainen waren, om de bolide op de baan te houden, met nog in het achter hoofd de commotie over oude of nieuwe mod. En dan toch nog die concentratie op brengen. Prachtig !!
En dan te bedenken dat al die anderen die niet aanwezig waren, Offline zo goed geoefend hebben. Zoals Albert ook al aanhaalt.

Ja !! Vol vertrouwen kijk ik uit naar de race A.S Zondag.
Minder vertrouwen heb ik mij zelf. Ik heb wel met de training mee gedaan. maar verder niet geoefend. Maar het gaat natuurlijk om de FUN Factor, ik bied bij deze alvast mijn excuus aan. :bierglas: waarschijnlijk weet ik dit morgen niet meer.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Toch Anton, weet je als tijdelijke nachtburgemeester in enigzins duidelijk beschonken toestand een snaar te raken en roer je bij mij ook emoties aan waarvan ik zelf niet meer wist dat ik ze in me had..

Uiteraard gaat het om het plezier hebben, maar het zou ook lekker zijn als mensen eraan denken niet het plezier van een ander te vergallen. Wie is er niet wel eens afgetikt door iemand die zondag avond voor het eerst de server in komt en gelijk om een setup vraagt en vervolgens zich hardop afvraagt of het circuit nu links of rechtsom is?
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

William Geuze schreef:Toch Anton, weet je als tijdelijke nachtburgemeester in enigzins duidelijk beschonken toestand een snaar te raken en roer je bij mij ook emoties aan waarvan ik zelf niet meer wist dat ik ze in me had..

:thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik begrijpelijk de opmerking van Dave. Maar ik sta achter het antwoord van Jan Wim. Laat vooral ieder zijn eigen verantwoording nemen. De Nordschleife krijg ik niet onder de knie, ik vind het niet prettig om daar te rijden en ik wil anderen niet tot last zijn. In het GT-kampioenschap heb ik daar niet gereden. Mijn eigen beslissing.
Ook ik rijd vaker offline, om zo toch vaker "in verkeer" te rijden. Mijn talent is dermate weinig, dat ik online altijd achteraan alleen rijd. Moet ik dan doorgeven hoeveel ronden ik offline gereden heb en of ik aanrijdingen heb veroorzaakt? Mijn mening: Je moet als vereniging zo min mogelijk verplichtingen op gaan leggen. Er zijn zelfs discussies geweest over het verplicht stellen van de cockpitview. Voor je het weet moet je een paint in gaan leveren die uit minimaal vier kleuren bestaat.... Laten we het vooral gezellig houden.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Ger,

Ik snap het punt van JW ook. Maar snapt onze doelgroep het ook.


Daarnaast ben ik ook van mening dat we als vereniging zo min mogelijk verplichtingen moeten hebben.
Maar om mee te mogen rijden bij SRVN zijn er best wel wat regels en die gaan best ver zoals het voeren van een skin die best wel aan een aantal regels moet voldoen. En daarnaast voeren we ook het ARR.

Maar als we het gaan hebben over opkomstplicht dan zijn we niet thuis. Hoevaak worden er races verknalt voor de gene die in een kampioenschap rijden door iemand die toevallig even komt buurten. Nou ik denk de laaste races wel een aantal leden gezien te hebben die niets te zoeken in de race en ja zelf zich gingen bemoeien met de gevechten.

Ook bij het voetbal of andere sporten worden regels nageleefd niet getraind dan geen wedstrijd!
Ook bij SRVN mag best wel de broekriem aan bij handhaving wat betreft een aantal regels.
En ja een functie in een vereniging betekent verantwoording en dat je meer je smoeltje moeten laten zijn en ook impopulaire maatregelen moet nemen.
En indien je hiervoor geen tijd of de lef hebt zet dan je naam terug in het zwart want dan ben je mijn ogen het niet waard om je naam in een kleurtje te hebben!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ik vind het wel een interessante dit, laten we dit inderdaad doornemen bij de Open TeamSpeak meeting van maandag :) Waar het makkelijker babbelen is. Overigens denk ik dat de voltallige organisatie/commissieleden wel voldoende regels hebben etc die nageleefd worden, dus om dat meteen te gooien op het feit dat er 'laks' hiermee omgegaan wordt vind ik wat overtrokken... ;)

Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat het juist de laatste tijd erg goed gaat, ik kan mij althans geen incidenten herinneren dat een rijder eventueel (te) weinig geoefend had om vervolgens een 'gevaarlijke' situatie te creëren, maar ook dat hoor ik maandag dan graag.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Rene,

Ts meeting aanstaande maandagavond?
Ik ben misschien abuis maar staat deze ergens aangekondigd?

Ah gevonden!

Er zal een evaluatieformulier gemaakt worden voor alle klasses, voor aanvang van de Open TeamSpeak vergadering, traditioneel na afloop van het lopende seizoen. Deze is ingepland op 1 juni vanaf 20.00 uur.

Verstopt in update vanuit de organisatie!

Misschien kan deze aangemaakt worden bij bijeenkomsten zoals 30-06-2014 is volgens mij wat meer zichtbaar!!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ger Heuts schreef:In het GT-kampioenschap heb ik daar niet gereden. Mijn eigen beslissing.
Waarvoor hulde, het zou niet aan de organisatie moeten zijn om een vingertje te wijzen :thumbs_up:
Ger Heuts schreef: Er zijn zelfs discussies geweest over het verplicht stellen van de cockpitview. Voor je het weet moet je een paint in gaan leveren die uit minimaal vier kleuren bestaat.... Laten we het vooral gezellig houden.
Zal ik dan maar happen?
Deel van de verantwoordelijkheden van de race- en kampioenschapscommissie is niet alleen faciliteren van races, maar ook zorgen dat iedereen even recht op competitie heeft en zoveel mogelijk plezier heeft. Dit levert echter wel eens tegenstrijdigheden op, dit is er 1 van... Als het aan mij lag was het heel erg simpel, we zijn aan het simracen en geen dom console spelletje aan het doen waarbij alles uit de kast gehaald wordt om alles makkelijker te maken zodra het even te moeilijk wordt, vind je het hele simracen zolang er geen mariokart van gemaakt wordt niet leuk? Joh, het is jouw hobby, ga je toch iets anders doen... Mja, er zijn meer belangen te behartigen want ik zou me erg impopulair maken met alle maatregelen die ik zou voorstellen...
Dave de Vos schreef:.....
volledig mee eens
En indien je hiervoor geen tijd of de lef hebt zet dan je naam terug in het zwart want dan ben je mijn ogen het niet waard om je naam in een kleurtje te hebben!
Zo zijn er ook mensen die altijd lopen te zeiken op de organisatie maar nooit de verantwoordelijkheid nemen zich aan te melden bij een commissie ;)
Laatst gewijzigd door William Geuze op 30 mei 2015, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Ik zelf probeer mij altijd voor te bereiden op een race.

Alleen is voorbereiding niet voor iedereen hetzelfde. Ik ga geen complete raceafstanden afleggen op circuits waar ik al jaren op rijd, daarbij moet wel gezegd worden dat ik al in leagues rijd vanaf 2001.

Ondanks dat komen er nog wel genoeg ook voor mij nieuwe circuits voorbij, waar ik wat meer tijd in moet steken. Maar zelfs dan nog ga ik niet elke avond op dat circuit rijden. Ik kom hier om races te rijden, niet om eindeloos te trainen voor die laatste paar tienden.

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die heel veel trainen, gezien de live-timing. Maar ik vraag mij dan af of dit hotlappen is, of echt racen. Want in je uppie hotlappen, of met 20+ man op de baan racen om positie, dat vind ik absoluut niet hetzelfde.

Ik voel mij aangesproken, omdat ik er afgelopen 2 donderdagen niet was op de Indy500 server. Maar er zijn meer dingen in het leven als alleen maar simracen, en voor mij vielen enkele van die dingen afgelopen weken toevallig op de donderdag ;) :kiss_s: Maar zoals sommigen kunnen bevestigen, heb ik wel degelijk geoefend op deze baan. :kiss_ani:
Laatst gewijzigd door Gerben Kelly op 30 mei 2015, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

William Geuze schreef:
En indien je hiervoor geen tijd of de lef hebt zet dan je naam terug in het zwart want dan ben je mijn ogen het niet waard om je naam in een kleurtje te hebben!
Zo zijn er ook mensen die altijd lopen te zeiken op de organisatie maar nooit de verantwoordelijkheid nemen zich aan te melden bij een commissie ;)
William slaat de spijker op zijn kop!
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Aanmelden bij een commisie is 1. Er daadwerkelijk tijd voor hebben is 2.
Een mening ergens over hebben moet altijd kunnen.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Gerben Kelly schreef:Ik zelf probeer mij altijd voor te bereiden op een race.

Alleen is voorbereiding niet voor iedereen hetzelfde. Ik ga geen complete raceafstanden afleggen op circuits waar ik al jaren op rijd, daarbij moet wel gezegd worden dat ik al in leagues rijd vanaf 2001.

Ondanks dat komen er nog wel genoeg ook voor mij nieuwe circuits voorbij, waar ik wat meer tijd in moet steken. Maar zelfs dan nog ga ik niet elke avond op dat circuit rijden. Ik kom hier om races te rijden, niet om eindeloos te trainen voor die laatste paar tienden.

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die heel veel trainen, gezien de live-timing. Maar ik vraag mij dan af of dit hotlappen is, of echt racen. Want in je uppie hotlappen, of met 20+ man op de baan racen om positie, dat vind ik absoluut niet hetzelfde.

Ik voel mij aangesproken, omdat ik er afgelopen 2 donderdagen niet was op de Indy500 server. Maar er zijn meer dingen in het leven als alleen maar simracen, en voor mij vielen enkele van die dingen afgelopen weken toevallig op de donderdag ;) :kiss_s: Maar zoals sommigen kunnen bevestigen, heb ik wel degelijk geoefend op deze baan. :kiss_ani:
Leden die zich niet voorbereiden kunnen we zo herkennen!
Deze vragen namelijk altijd 5min voor een race om een setup!
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Zo zijn er ook mensen die altijd lopen te zeiken op de organisatie maar nooit de verantwoordelijkheid nemen zich aan te melden bij een commissie ;)
William, er zijn ook scenario's dat mensen een bepaalde functie bekleden waarin ze geacht worden verantwoording te nemen, maar zich toch beter voelen om zich achter anderen te verschuilen.
maar dat is gelukkig bij SRVN niet zo.

Wat betreft die zeikers, soms worden daar toch talenten uitgefilterd, en zijn ze misschien net het missende puzzelstukje in een organisatie. Negatief ombuigen naar iets positiefs. Prachtig zou dat zijn. ontroerend !! :teards:
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”