Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Dat iRacing te duur is vind ik echt een flauwekul argument en laat duidelijk zien dat jullie je mening baseren op je eigen perceptie en niet op feiten. Neem gewoon eens een kijkje op de website voor je dingen roept als 'te duur'. We hebben bewust wagens en banen gekozen die je krijgt als je lid wordt. Lid worden kost 12!! dollar voor 3 maanden Met de huidige wisselkoers is dat volgens mij minder dan 10 euro. M.a.w. je kunt de hele zomer racen voor dat bedrag als je wilt. Daarbij komt dat iRacing zo duur is als je het zelf wilt maken, zoals dat met bijna alles gaat in het leven..

Daarbij willen we een breder publiek bereiken en dat gaat niet als je blijft hangen in 2007 :-) Verandering is nu eenmaal moeilijk.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Het argument van Robin vind ik geweldig. Je zou inderdaad mensen bij SRVN kunnen krijgen door ook iRacing in je aanbod op te nemen. Het argument van Tiemen vind ik minder. 3 Maanden voor 10 euro is inderdaad niet veel, maar als je het jarenlang wilt doen en niet alleen de ZAC, dan wordt het toch een ander verhaal. Ik ga iRacing ook niet aanschaffen. Dingen uitproberen is zeker positief te noemen, laten we maar afwachten wat daaruit komt.
Ik huldig ook het standpunt van Arian: het gaat om het racen, gevechten met tegenstanders in goed gevulde kampioenschappen. Laten we hopen dat meer mensen in verschillende kampioenschappen hun raceplezier vinden, dan komt het allemaal goed.
Maurice Zondag

Ach, voor ieder wat wils. Ik vind dat wel een goed idee. Zelf geen fan van iracing, maar die andere evenementen lijken me wel wat. En als dat een nieuwe doelgroep oplevert, lijkt me dat alleen maar weer bevorderlijk voor de Ndere kampioenschappen.
René van Noort

Ik denk dat dit probleem zichzelf wel oplost. Kamioenschappen waar geen animo voor is, vervallen vanzelf wel.
Het lijkt me geen verkeerd idee om het aanbod te verbreden om zo de doelgroep te vergroten.
Wat ik me alleen afvraag is, levert een extra kampioenschap geen enorme hoeveelheid werk op? Je kunt het wel willen maar je moet het dan ook waar kunnen maken. Beter weinig dingen goed dan veel half he. De stand van het tourwagenkampioenschap is bijvoorbeeld ook nog niet bijgewerkt. Zie dit niet als kritiek, ik zou me zo kunnen voorstellen dat dit nog niet kan vanwege evt protesten ofzo, maar dit zijn wel de eerste dingen die bij nieuwe leden opvallen.
Ik vind dat we tot nu toe erg professioneel en goed bezig zijn, alleen denk ik dat we ervoor moeten waken dat we niet teveel hooi op onze spreekwoordelijke vork nemen.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Eerlijk gezegd na de release van Rf2 dacht ik dit word het nooit.Nu na de laatste update is er al veel veranderd en begint het vorm te krijgen,zowel graphisch als gameplay.Ik heb al enkele keren gereden met alle mods en het voelt goed en realistisch.Momenteel het aankopen wel waard.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Tiemen Bos schreef: Lid worden kost 12!! dollar voor 3 maanden

Daarbij komt dat iRacing zo duur is als je het zelf wilt maken, zoals dat met bijna alles gaat in het leven..
Die 12 dollar is voor 1 maand trial ;) 3 maanden kost 30 dollart. Voor dat bedrag kan je beter RACE Injection aanschaffen, dat is tenminste een eenmalige uitgave.

Afbeelding

Tiemen Bos schreef:Dat iRacing te duur is vind ik echt een flauwekul argument.
Niet duur?? Voor 1 jaar betaal je dus gewoon ff 99 dollar... en dat dan elk jaar.. Ik vind dat behoorlijk duur hoor, zeker als je daarnaast ook nog het lidmaatschap van SRVn rekent etc.
René van Noort schreef:Ik denk dat dit probleem zichzelf wel oplost. Kamioenschappen waar geen animo voor is, vervallen vanzelf wel.
Het lijkt me geen verkeerd idee om het aanbod te verbreden om zo de doelgroep te vergroten.
Wat ik me alleen afvraag is, levert een extra kampioenschap geen enorme hoeveelheid werk op? Je kunt het wel willen maar je moet het dan ook waar kunnen maken. Beter weinig dingen goed dan veel half he. De stand van het tourwagenkampioenschap is bijvoorbeeld ook nog niet bijgewerkt. Zie dit niet als kritiek, ik zou me zo kunnen voorstellen dat dit nog niet kan vanwege evt protesten ofzo, maar dit zijn wel de eerste dingen die bij nieuwe leden opvallen.
Ik vind dat we tot nu toe erg professioneel en goed bezig zijn, alleen denk ik dat we ervoor moeten waken dat we niet teveel hooi op onze spreekwoordelijke vork nemen.
Laten we idd eerst maar eens het huidige aanbod onder de knie krijgen, protesten en uitslagen die te laat verwerkt worden.. Uitslagen die in een excel formuliertje worden bijgehouden. Dit is geen kritiek, maar gewoon een aandachtspunt, net zoals René aangeeft.
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

'Zucht' Rutger, verder lezen dan je neus lang is!

http://www.iracing.com/3-for-1/
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Tiemen Bos schreef:'Zucht' Rutger, verder lezen dan je neus lang is!

http://www.iracing.com/3-for-1/
En ??

Het blijft een duur ding..
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Rutger Mahu schreef: Laten we idd eerst maar eens het huidige aanbod onder de knie krijgen, protesten en uitslagen die te laat verwerkt worden.. Uitslagen die in een excel formuliertje worden bijgehouden. Dit is geen kritiek, maar gewoon een aandachtspunt, net zoals René aangeeft.
Je weet dat toch dat er druk gewerkt wordt aan een uitslagensysteem voor rFactor & rFactor 2? En dat daar jongens, die niets met (sim)racen hebben nu al weken tientallen zo niet honderden uren vrijwillig aan werken? Iets meer respect mag wel. Enig punt zal RACE07 blijven, dat met Excel-sheets blijft werken omdat Simbin weer een eigen manier van resultaten verwerken heeft. Dus het is heel simpel, of de stand bijhouden op een Excel-sheetje of helemaal niet bijhouden.

En dat de uitslagen een keer te laat zijn is een uitzondering, geen regel. Ze staan er inmiddels trouwens gewoon bij. En ook de protesten zijn meestal ruim op tijd bekeken. Dat het wat sneller mag, ok. Maar daar gaan we achter de schermen naar kijken.

Punt blijf dat we niet blijven hangen in rFactor en RACE07. Als je dat doet als league ga je naar de kloten, dat is in het verleden ook met leagues gebeurt. Sterker nog, zo is BRO ooit ontstaan. Daarnaast verwachten we niet zozeer dat de huidige leden iRacing aanschaffen, maar misschien ligt er wel groeipotentieel buiten de huidige groep rijders. Hoe meer mensen we aan ons binden hoe beter het is voor iedereen want dan zakt de contributie verder en verder.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Rutger Mahu schreef:
Tiemen Bos schreef:'Zucht' Rutger, verder lezen dan je neus lang is!

http://www.iracing.com/3-for-1/
En ??

Het blijft een duur ding..
Iets als food for thought for de organisatie.

Bij bro ook al eens eerder geroepen, lang geleden toen ik net als internet nog klein was, al eens gezegd dat ik uit principe nooit voor online games zou gaan betalen. Maar ik ben in principe principeloos en heb dat dan ook alleen kunnen volhouden tot ik bij BRO en later SRVN terecht kwam. Daarmee was hek van de dam en Yoeri heeft me verleid tot een poging met Iracing.

Ook ik vind iracing te prijzig, zeker omdat je ook nog eens (eenmalig) content moet bijkopen als je verder wil met andere tracks/cars dan wat default is inbegrepen bij standaard account.

Wat ik wel fijn vind bij iracing dat je zo goed als constant ergens in een race kunt instappen.
Ik kan na een klein aantal jaar bij bro/srvn enigszins meekomen in het middenveld maar moet het vooral hebben van veel practice laps. Maar practice laps (vaak alleen) op de servers helpen maar voor een deel, wedstrijd ervaring zoals wat kan wel/waar niet etc is uiteraard een ander onderdeel dat meetelt. Zult hem inmiddels voelen aankomen, die ervaring opdoen werkt best door meedoen aan zoveel mogelijk events en dat kan dus prima bij iracing. Laten we even geen discussie beginnen over nivo van races en rijders die je tegenkomt en of het classificatie systeem wel of niet goed werkt.

De srvn server opzet is uiteraard heel anders, open voor iedereen op elk moment om voor aanstaande races te oefenen, is prima....maar....
Ik mis soms wel de mogelijkheid om even snel een race tussendoor te doen. Volledig open public servers zijn dan naar mijn smaak weer net te chaotisch.
Is er ooit nagedacht over (on)mogelijkheden voor een interne server te zetten waar indien er een aantal mensen samen in practice zitten korte races te houden? Ik weet srvn is maar klein tov iracing qua populatie, dus denk zeker niet aan iets als de reguliere iracing races. Maar ik zou bv al we toch in een practice sessie zitten best wel eens een race over een beperkt aantal laps tegen desnoods een persoon willen doen. Kan natuurlijk ook semi race in practice maar vind ik persoonlijk dan toch weer net even anders dan een korte race sessie.

Ik ben ger(2) de gek zei ik, ingeschreven en vrijwel altijd meerrijden in 4 klasses en dan nog vragen naar meer races :)
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

Ger Peeters schreef:Ik kan na een klein aantal jaar bij bro/srvn enigszins meekomen in het middenveld maar moet het vooral hebben van veel practice laps. Maar practice laps (vaak alleen) op de servers helpen maar voor een deel, wedstrijd ervaring zoals wat kan wel/waar niet etc is uiteraard een ander onderdeel dat meetelt. Zult hem inmiddels voelen aankomen, die ervaring opdoen werkt best door meedoen aan zoveel mogelijk events en dat kan dus prima bij iracing. Laten we even geen discussie beginnen over nivo van races en rijders die je tegenkomt en of het classificatie systeem wel of niet goed werkt.
Ik vind het geen gek idee, we zouden het in de komende vergadering kunnen bespreken. Even kijken hoe de rest er tegenover staat, aangezien ik 'slechts' ondersteunend ben :lol:
Ger Peeters schreef:Ik ben ger(2) de gek zei ik, ingeschreven en vrijwel altijd meerrijden in 4 klasses en dan nog vragen naar meer races :)
De echte diehard!!! :D
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

srvn-organisatie schreef:Ondertussen zijn er diverse kleuren toegevoegd op het forum, binnen de mogelijkheden van het kleurenpallet wat het forum ons biedt. Geregistreerde forumgebruikers zijn nu 'zwart' terwijl SRVN leden 'zwart-vetgedrukt' zijn. Organisatieleden blijven 'oranje' maar enkele leden die wat ondersteunende werkzaamheden verrichten krijgen een 'groene' kleur.
Kleurendoof ben ik niet, maar ik zie de laatste tijd in topics vaker blauwe namen voorbij komen. Ik zal ergens iets gemist hebben. Zijn geregistreerde forumgebruikers nu blauw ipv zwart geworden?
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Jan Wim Ensing schreef:
Rutger Mahu schreef: Laten we idd eerst maar eens het huidige aanbod onder de knie krijgen, protesten en uitslagen die te laat verwerkt worden.. Uitslagen die in een excel formuliertje worden bijgehouden. Dit is geen kritiek, maar gewoon een aandachtspunt, net zoals René aangeeft.
Je weet dat toch dat er druk gewerkt wordt aan een uitslagensysteem voor rFactor & rFactor 2? En dat daar jongens, die niets met (sim)racen hebben nu al weken tientallen zo niet honderden uren vrijwillig aan werken? Iets meer respect mag wel. Enig punt zal RACE07 blijven, dat met Excel-sheets blijft werken omdat Simbin weer een eigen manier van resultaten verwerken heeft. Dus het is heel simpel, of de stand bijhouden op een Excel-sheetje of helemaal niet bijhouden.

En dat de uitslagen een keer te laat zijn is een uitzondering, geen regel. Ze staan er inmiddels trouwens gewoon bij. En ook de protesten zijn meestal ruim op tijd bekeken. Dat het wat sneller mag, ok. Maar daar gaan we achter de schermen naar kijken.

Punt blijf dat we niet blijven hangen in rFactor en RACE07. Als je dat doet als league ga je naar de kloten, dat is in het verleden ook met leagues gebeurt. Sterker nog, zo is BRO ooit ontstaan. Daarnaast verwachten we niet zozeer dat de huidige leden iRacing aanschaffen, maar misschien ligt er wel groeipotentieel buiten de huidige groep rijders. Hoe meer mensen we aan ons binden hoe beter het is voor iedereen want dan zakt de contributie verder en verder.

Altijd jammer dat er van een opmerking, verbetering of gewoon iets wat gezegd moet worden door iemand meestal eerst door de crew verweerd wordt alsof zij aangevallen wordt. Ik tikte er nog wel bij dat het geen kritiek is, maar gewoon een aandachtspuntje.

Het punt van Ger vind ik ook wel interessant, gewoon regelmatig racen, al is het maar met een mannetje of 4/5. Zolang er geen uitslagen systeem aan vast hangt lijkt het me geen problemen opleveren. Zolang het huidige (/lopende) kampioenschap er geen hinder van ondervind is het toch prima.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik ben helemaal niet technisch, maar per klasse draait volgens mij één server. Die staat altijd op practise, behalve tijdens de officiële races. In rFactor kun je zelf practise omzetten in kwali/race, maar dan komt er niemand anders meer in de server. Om dit te voorkomen hebben we vroeger wel eens "races" gereden door met een groepje op de grid een startopstelling te doen. Bij het wegvallen van een ingevoerde tekst (bijv. heel origineel "GO") in het chatvenster begon de "race" dan en duurde een ronde of vijf of zoveel als afgesproken was. Zo bleef de server toegankelijk voor iedereen. Nieuwkomers haakten gewoon aan tijdens een volgende "race".
Maar nogmaals: als er technisch andere en betere mogelijkheden zijn, dan uiteraard graag.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Ger Heuts schreef:
srvn-organisatie schreef:Ondertussen zijn er diverse kleuren toegevoegd op het forum, binnen de mogelijkheden van het kleurenpallet wat het forum ons biedt. Geregistreerde forumgebruikers zijn nu 'zwart' terwijl SRVN leden 'zwart-vetgedrukt' zijn. Organisatieleden blijven 'oranje' maar enkele leden die wat ondersteunende werkzaamheden verrichten krijgen een 'groene' kleur.
Kleurendoof ben ik niet, maar ik zie de laatste tijd in topics vaker blauwe namen voorbij komen. Ik zal ergens iets gemist hebben. Zijn geregistreerde forumgebruikers nu blauw ipv zwart geworden?
Tijd voor een nieuwe monitor ? :lol:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Welke kleur is dit bij jullie? Bij mij toch echt blauw. Die kleur zie ik nergens genoemd.

Afbeelding
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Blauw is voor de forumgebruikers. Zij zijn geen lid van SRVN.
Sander Eefting

IM FAMOUS!, :D
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Even vluchtig dit allemaal doorgenomen en op de eerste plaats alleen maar prettig om wat input te horen. Je zit als organisatie altijd in een spagaat. In eerste instantie wil je de huidige kampioenschappen en alles wat daarbij hoort lopende houden. Maar aan de andere kant wil je ook naar de toekomst kijken. Natuurlijk gaat er niet meer versplinterd worden. In mijn opinie zijn minder kampioenschappen die meer gevuld zijn altijd beter dan wanhopig veel kampioenschappen organiseren die niet altijd even vol zijn.

Maar, we hebben gewoon leuke rijdersvelden over het algemeen en het is belangrijk dat iedereen het naar zijn zin heeft. Of het nu een oude sim is als Race07 of iets moderns als iRacing. Het gaat ook niet zozeer om de huidige groep, maar juist om de groep die we nu nog niet bereiken. Dat vergeten mensen nog wel eens...
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Wat betreft iRacing: het is voor ons een experimentje. We willen even kijken hoe het bevalt en het biedt ons de mogelijkheid ons op meer vlakken te presenteren en mensen aan te spreken.

Als je alles wilt hebben, kost het aardig wat centen, maar voor ons zomerprogramma hoef je alleen maar het basispakket te hebben en dat zit automatisch in bij het lidmaatschap van iRacing. Je kunt dat met de aanbieding op de iRacing homepage aanschaffen voor €10 en dan kun je drie maanden lang het spel uitproberen. Je kunt dan meedoen aan de twee races die wij hebben opgezet en onbeperkt meedoen aan alle Rookie races die iRacing organiseert (meerdere per uur).

Of dat duur is, mag je zelf bepalen. Drie maanden onbeperkte toegang tot uurlijkse races met meerdere auto's en circuits voor €10 vind ik persoonlijk wel meevallen. Probeer het uit deze zomer en oordeel dan.

Ik vond alle kosten op voorhand ook belachelijk hoog en ik ben nog steeds van mening dat het wel wat minder mag, maar ik heb het er na een maandje rijden wel voor over gehad en da's niet omdat ik nou zo ruim zit... Oordeel zelf.

Ik denk dat met het gevarieerde programma dat verschillende spellen en type races behelst een prima invulling is van de zomer. Kampioenschappen doen we na de zomer weer. Voor ieder wat wils! ;)
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”