Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Heb je een vraag die ook voor anderen een uitkomst kan bieden, stel je vraag hier.
Opmerkingen en suggesties zijn ook van harte welkom.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik heb gevraagd of de inhoud van dit tijdelijk forum weer geheel komt te vervallen zodra het definitieve forum in gebruik komt. Dat zou inderdaad het geval zijn. Wat heeft het dan voor zin dat iedereen zich hier uitgebreid moet voorstellen, als dat "binnenkort" weer moet? Als ook alle andere berichten weer een keer verhuisd moeten worden, dan heeft dit tijdelijk forum weinig toegevoegde waarde in mijn ogen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

We willen graag 1 portal hebben, nu was het geval dat er een gedeelte op het BRO forum aan het posten was en het andere gedeelte op het DRL forum.

Eerlijk gezegd had ik dit ook anders willen zien, er had in onze planning nu al een website + forum moeten zijn, maar dat is niet het geval, vandaar deze (tijdelijke) oplossing. Verder kunnen we als het goed is de informatie die hierin verzameld wordt overzetten naar het nieuwe forum. Vandaar ook dat iedereen onder zijn eigen naam moet registreren, dan is het makkelijker om alles over te zetten.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Andere onderwerpen:
1 Het wordt wel een beetje onoverzichtelijk als we in één post onze vragen en antwoorden daarop neerzetten. Je weet dan bijna niet meer wie waarop reageert, tenzij je de quote-functie verplicht stelt.
2 Ik zie bij Giel de Haan 2 waarschuwingen vermeld staan. Mag ik weten wat daar de bedoeling van is en is het wel zo netjes om dat aan iedereen te tonen? Ik ga ervan uit dat het in het geval van Giel gewoon een test is, maar als mensen om welke reden dan ook een gele kaart/waarschuwing krijgen van de crew, dan hoeft dat toch niet iedereen te zien?
3 Kunnen hier geen IP-adressen van de verschillende servers geplaatste worden of linkjes naar de servers voor de verschillende mods?
Sander Eefting

Punt 3 van Ger vind ik wel een goede,

Dat zou wel erg handig zijn.

Vraag:
Word je eigen profiel ook nog uitgebreider,bij BRO vond ik het altijd wel uitgebreid, weet niet hoe het bij DRL was.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Het is ook niet de bedoeling dat alles in 1 topic komt te staan denk ik :)

Anyhow, die waarschuwingen is ook weer iets wat standaard in dit forumpakket zit, is niet bewust ingebouwd, schuin oog kijken naar Robert of dit ook eruit te slopen valt.

Nogmaals, we wachten allemaal op de nieuwe 'echte' site, waar Stefan hopelijk snel duidelijkheid over kan geven. Dan gaat het allemaal nog veel uitgebreider worden qua gebruikersprofiel. Op dit moment is het (bewust) nog wat beperkt.

Topic aangemaakt nu ook met de IP adressen! :)

http://proloog.srvn.nl/viewtopic.php?f=52&t=168
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

En als het toch nog gratis is, meteen de volgende vraag......

Bij rF2 zullen we zo snel mogelijk daarheen verhuizen. De mods van rF1 zouden compatible zijn met rF2. Dat betekent dat veel mensen een licentie van rF1 hebben waar niets meer mee gebeurt. Kunnen we die niet doorgeven aan potentieel geïntereseerden en een server op rF1 draaiende houden gedurende een jaar nu het uitkomen van rF2? Je kunt dan via rF1 mensen naar SRVN lokken en hopen dat ze de overstap naar rF2 maken. Een lidmaatschap voor SRVN voor de rF1 rijders ook tegen zeer gereduceerd tarief, of mogelijk zelfs alleen een inschrijfbedrag.
Je ziet, ik begin door de ideeën heen te geraken en begin nu uit de afdeling "wanhopig" te graaien.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Je licentie is strikt persoonlijk en mag je niet geven aan derden. Daarnaast zal het niet zo zijn dat mods straks zo van rF1 naar rF2 te poorten. Ook verwacht ik dat mensen gelijk voor rF2 zullen gaan. Niemand gaat nu nog in de winkel F1 2010 kopen terwijl F1 2011 vrijdag in de schappen ligt.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Jan Wim Ensing schreef:Je licentie is strikt persoonlijk en mag je niet geven aan derden. Daarnaast zal het niet zo zijn dat mods straks zo van rF1 naar rF2 te poorten. Ook verwacht ik dat mensen gelijk voor rF2 zullen gaan. Niemand gaat nu nog in de winkel F1 2010 kopen terwijl F1 2011 vrijdag in de schappen ligt.
Ik heb dat niet gelezen in de licentievoorwaarden. Als F1 2010 voor vijf of tien euro wordt aangeboeden, waarom zou dat dan niet meer verkocht worden? We zitten nu op 40 leden/mensen die zich voorgesteld hebben. Als ik op een andere manier mensen bij SRVN kan lokken, waarom dan niet? Maar als de licentie inderdaad strikt persoonlijk is, dan houdt het verhaal op.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

In de mailtjes die je krijgt nadat je nieuwe activatiecodes hebt aangevraagd staat altijd:
Please do not share your activation code with others.
Arian Been

Jan Wim Ensing schreef:In de mailtjes die je krijgt nadat je nieuwe activatiecodes hebt aangevraagd staat altijd:
Please do not share your activation code with others.
Er staat of je alstublieft geen code wilt delen. Er staat niet dat het uitgesloten en verbode is. Het is dus alleen maar een verzoek, maar het zal vast wel weer ergens anders in de voorwaarde staan ;)

Maar wat Jan Wim aangeeft lijkt mij dat ook zo, waarom rF1 kopen als rF2 er is. Natuurlijk best leuk, maar uiteindelijk als rF2 er is zal er voor rF1 niets meer uitkomen. Waardoor de community rondom rF1 vanzelf steeds kleiner wordt.
Geld zou een motivatie kunnen zijn, maar rFactor was 45,- (Later zelfs 39,-). Is natuurlijk geen wereldbedrag. En dan komt er ook nog is bij dat rF1 gewoon oud is, niet een spel van 1 jaar geleden ofzo. Wij vinden het gaaf en leuk omdat wij onze league hebben. Maar voor iemand die het voor het eerst ziet en over hoort zal niet per direct denken dat moet ik ook hebben.
Dus als rF2 uitkomt dan bestellen we die allemaal per direct. En blijven alle gave, mooie en schitterende herinneringen het enige wat ons nog aan rF1 doet denken :)
René van Noort

Kunnen we dan met SRVN niet zoiets als een kwantumkorting bedingen dan?
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dan heb ik toch een tegenargument: we DELEN geen codes, maar we doen afstand van onze licenties van rF1 zodra we rF2 gekocht hebben. Ik heb voor het spel betaald en ik speel het spel niet meer. In mijn ogen is er dan niets op tegen om iemand anders het spel te laten spelen. Er is voor die betreffende licentie immers betaald en die betreffende licentie wordt niet gedeeld, maar door één persoon gebruikt. Je zou dus de licentie kunnen doorgeven aan mensen die dan van het online racen kunnen "proeven" op een van de servers van SRVN die nog op rF1 blijft draaien. Je kunt daarop achtereenvolgens verschillende mods aanbieden. Een jaar na het uitkomen van rF2 draai je die rF1-server de nek om en kunnen die mensen (inmiddels totaal verslaafd aan online racen uiteraard) overstappen naar rF2 waar ze dan zelf voor betalen. rFactor blij en SRVN blij, een win-winsituatie dus.

PS: Geweldige opmerking van René, overigens. Ik neem aan dat iedereen die hier ingeschreven is, ook rF2 gaat aanschaffen. Misschien dat er mensen met connecties bij ISI daar iets in kunnen betekenen. Krijgen we toch nog iets terug voor het BRO-supportersgebeuren.

Nog een PS: Is het mogelijk de gesloten onderwerpen (bijv setups Indianapolis, Jacksonville, afmelden reeds verreden races, etc) niet meer zichtbaar te maken op dit forum? Dat houdt het wel een beetje opgeruimd.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ger Heuts schreef:... Krijgen we toch nog iets terug voor het BRO-supportersgebeuren.
Dat je je hobby kon blijven uitoefenen bij BRO was niet voldoende? ;)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

René Hoogterp schreef:Dat je je hobby kon blijven uitoefenen bij BRO was niet voldoende? ;)
Uhhhhh, uhhhh, shit ja, daar heb je me........ :oops:
Nou ja, het was het proberen waard.....
Maurice Zondag

Ger Heuts schreef:Dan heb ik toch een tegenargument: we DELEN geen codes, maar we doen afstand van onze licenties van rF1 zodra we rF2 gekocht hebben. Ik heb voor het spel betaald en ik speel het spel niet meer. In mijn ogen is er dan niets op tegen om iemand anders het spel te laten spelen. Er is voor die betreffende licentie immers betaald en die betreffende licentie wordt niet gedeeld, maar door één persoon gebruikt. Je zou dus de licentie kunnen doorgeven aan mensen die dan van het online racen kunnen "proeven" op een van de servers van SRVN die nog op rF1 blijft draaien. Je kunt daarop achtereenvolgens verschillende mods aanbieden. Een jaar na het uitkomen van rF2 draai je die rF1-server de nek om en kunnen die mensen (inmiddels totaal verslaafd aan online racen uiteraard) overstappen naar rF2 waar ze dan zelf voor betalen. rFactor blij en SRVN blij, een win-winsituatie dus.

PS: Geweldige opmerking van René, overigens. Ik neem aan dat iedereen die hier ingeschreven is, ook rF2 gaat aanschaffen. Misschien dat er mensen met connecties bij ISI daar iets in kunnen betekenen. Krijgen we toch nog iets terug voor het BRO-supportersgebeuren.

Nog een PS: Is het mogelijk de gesloten onderwerpen (bijv setups Indianapolis, Jacksonville, afmelden reeds verreden races, etc) niet meer zichtbaar te maken op dit forum? Dat houdt het wel een beetje opgeruimd.

Ik ken de licentievoorwaardr natuurlijk niet uit mn hoofd, maar vaak is het zo dat je een licentie koopt voor een systeem. Je koopt daarmee niet de software, maar het gebruik van de software. En je koopt de licentie op naam. Dus die is gekoppeld aan jou en je systeem. Doorverkopen mag gewoonweg niet.
Sven Munnecom
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: Neeritter
Contact:

Al iets bekend over de donderdagen in oktober? Japans Formule 3, maar welk circuit? :lol:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Eerst volgende is Assen als ik me niet vergis, daar staat de server in ieder geval nu op!
Sven Munnecom
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: Neeritter
Contact:

Bedankt Bram! Zal kijken of ik mod en circuit kan vinden. Staan nl. niet in launcher
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Nu wel ;)
Het circuit en de mod.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”