Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

vraagje aan server beheerder , sinds zondag avond zie ik in de server de SRVN servers niet meer ?
heb de workshop al een paar keer opnieuw aan en uit gezet , wat kan het probleem zijn ? :o

Edit : opgelost door rFactor2 vers opnieuw te downloaden.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Krijgen wij binnenkort een officiële mededeling van de promotie/degradatie voor de Gt3? Het zou mooi zijn als dat in het klassement ook verwerkt kan worden in de splits. Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Gebruikersavatar
Vincent Boorn
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 feb 2020, 11:39
Racestuur: Thrustmaster 300rs Alcantara
Locatie: Geleen
Contact:

Ik kan niet mijn deelname bevestigen. Ben ik te laat of is er iets mis?

bedankt!
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

voor 12 uur op de wedstrijd dag, zoals aangegeven waar je je aanmeld.

In het voorbeeld voor de volgende wedstrijd.
Bijlagen
aanmelden.png
aanmelden.png (9.5 KiB) 14259 keer bekeken
Gebruikersavatar
Vincent Boorn
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 feb 2020, 11:39
Racestuur: Thrustmaster 300rs Alcantara
Locatie: Geleen
Contact:

Rob Smit schreef: 04 apr 2021, 17:34 voor 12 uur op de wedstrijd dag, zoals aangegeven waar je je aanmeld.

In het voorbeeld voor de volgende wedstrijd.
ahh oke, danku

geen race voor mij vandaag :(
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Je kan vanavond altijd langskomen, meld je van te voren even bij de wedstrijdleider. Die geeft dan wel aan of je mee kunt rijden of niet. Zoals je in het ARR bij 17.1.5 ook kon lezen, kun je misschien wel een straf verwachten.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Even 2 dingen die mij opvielen gisterenavond bij de GT3 races.

Als 1e, een aantal coureurs hadden bij de start van de wedstrijd, bij de opwarmronde een valse start gemaakt, kan gebeuren, krijg je een drive true voor.
Wat ik dan raar vind is dat ze die meteen daarna, dus voor de officele start al kunnen inlossen. Gezien het veld op de pitlimmiter rijd en de weg door de pits op Imola zelfs wel korter is dan via de baan en er bij de pituitgang geen rood stoplicht is (zoals dat zou zijn bij real-live wedstrijden), komen die coureurs die door de pits rijden gewoon weer op de baan, zelfs met voordeel en dringen zich vanaf de zijkant tussen de coureurs die net van start gegaan zijn. Dit levert rare en gevaarlijke situaties op.

Als 2e een drive-true in de laatste fase van de wedstrijd, je hebt bv nog 2 ronden te rijden tot de finsch als je hem krijgt. Je hebt 2 keuze's je straf inlossen, je verliest, zeg 15-20 seconden ? Of je rijdt door tot aan de finisch, dit kan omdat je window waarin je de straf moet "nemen" verder doorloopt dan de finisch.
Je wordt dan echter door rFactor heel hard gestraft, je krijg nl. een strafronde aan je broek (of is het 60 seconden straf oid).

Beide "straffen" zijn niet rieel, en zouden in real-live anders worden geregeld. Dit wordt denk ik uit de Game geregeld.
Kan de SRVN hier iets in aanpassen ? of kan dit gemeld worden bij rFactor, zodat zij dit kunnen aanpassen ?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

We zouden ons ook af kunnen vragen hoe sommige zwakzinnigen het voor elkaar krijgen een valse start op te lopen voor een opwarmronde.

- heb je dan nog nooit een opwarmronde gereden?
- hoe dan?
- waarom dacht je dat iedereen om je heen wel netjes staat te wachten?
- wat denk je er in hemelsnaam mee te winnen?
- waarom kun je het geduld niet opbrengen?
- hoe dan???

Benieuwd welke mensen dit zijn...
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

William Geuze schreef: 05 apr 2021, 17:15 We zouden ons ook af kunnen vragen hoe sommige zwakzinnigen het voor elkaar krijgen een valse start op te lopen voor een opwarmronde.

- heb je dan nog nooit een opwarmronde gereden?
- hoe dan?
- waarom dacht je dat iedereen om je heen wel netjes staat te wachten?
- wat denk je er in hemelsnaam mee te winnen?
- waarom kun je het geduld niet opbrengen?
- hoe dan???

Benieuwd welke mensen dit zijn...
je zou een foutje hebben gemaakt en dan dit lezen!! (ik zat er niet bij overigens)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Het wordt notabene nog in de briefing gezegd...
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

William Geuze schreef: 05 apr 2021, 17:25 Het wordt notabene nog in de briefing gezegd...
het is niet erg dat dit foutje wordt gemaakt, maar dat je er geen nadeel van ondervind zoals Rob zegt, dat vind ik ook kwalijk
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Het is een standaard procedure bij SRVN. Het is in mijn beleving pijnlijk duidelijk hoe dit hoort te gaan. Als dit soort simpele procedures problemen gaan worden dan is het einde zoek wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Rob Smit schreef: 05 apr 2021, 12:56Beide "straffen" zijn niet rieel, en zouden in real-live anders worden geregeld. Dit wordt denk ik uit de Game geregeld.
Kan de SRVN hier iets in aanpassen ? of kan dit gemeld worden bij rFactor, zodat zij dit kunnen aanpassen ?
Ik denk dat er slechts een kleine aanpassing nodig is:

Voor situatie 1: verplicht wachten tot het hele veld voorbij is of inlossen aan het einde van de eerste raceronde of later. Dat zou mijn suggestie zijn aan de RC.

Voor situatie 2: dit is hoe rFactor 2 het regelt als de pit spot na de finish ligt. Het lijkt me bijna altijd beter om de DT in te lossen boven het accepteren van de consequentie van het niet inlossen (tenzij je de laatste rijdende auto zonder ronde achterstand bent of zo). Je kunt echter ook zelf bijhouden hoe het zit met je waarschuwingen en niet het risico lopen nadat je op scherp staat.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

William Geuze schreef: 05 apr 2021, 17:15 We zouden ons ook af kunnen vragen hoe sommige zwakzinnigen het voor elkaar krijgen een valse start op te lopen voor een opwarmronde.

- heb je dan nog nooit een opwarmronde gereden?
- hoe dan?
- waarom dacht je dat iedereen om je heen wel netjes staat te wachten?
- wat denk je er in hemelsnaam mee te winnen?
- waarom kun je het geduld niet opbrengen?
- hoe dan???

Benieuwd welke mensen dit zijn...
Je kan ook eens proberen om gewoon normaal te reageren als iemand een vraag heeft. Wat heeft iemand nu aan zo'n antwoord?

Wat Yoeri ook al aangeeft de straffen die rFactor 2 zelf uitdeelt zijn moeilijk te verhelpen. Ik heb ooit eens zo'n 60 sec straf gekregen omdat ik op het gras kwam bij het uitkomen van de laatste bocht op Hockenheim. Het is zuur, maar helaas. Dus ja als je nog tijd hebt om de pits op te zoeken moet je het altijd doen. Het eerste punt is inderdaad een ding, ik denk niet dat het mogelijk is om de pituitgang te sluiten voor die eerste ronde omdat de race eigenlijk al begonnen is. Maar als er echt van wordt geprofiteerd moeten we daar naar kijken, dan is wat Yoeri al voorstelde wellicht een optie. Al wordt dat dan wel handmatig controleren vrees ik.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

We zijn als organisatie altijd erg bezig met reglementen duidelijk te communiceren op meerdere vlakken. Ook worden sommige dingen nog eens vlak voor de race benadrukt. Op den duur gaat dat flink frustreren en heb je het gevoel dat naast alle open deuren we in het ARR straks ook nog moeten vermelden dat je niet tegen de richting in hoort te rijden...

Via de RC zijn we opzoek naar een passende oplossing en komen we hier op terug met een passende reactie, niet door mij geschreven uiteraard. :kiss_ani:
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Rob Smit schreef: 05 apr 2021, 12:56 Even 2 dingen die mij opvielen gisterenavond bij de GT3 races.

Als 1e, een aantal coureurs hadden bij de start van de wedstrijd, bij de opwarmronde een valse start gemaakt, kan gebeuren, krijg je een drive true voor.
Wat ik dan raar vind is dat ze die meteen daarna, dus voor de officele start al kunnen inlossen. Gezien het veld op de pitlimmiter rijd en de weg door de pits op Imola zelfs wel korter is dan via de baan en er bij de pituitgang geen rood stoplicht is (zoals dat zou zijn bij real-live wedstrijden), komen die coureurs die door de pits rijden gewoon weer op de baan, zelfs met voordeel en dringen zich vanaf de zijkant tussen de coureurs die net van start gegaan zijn. Dit levert rare en gevaarlijke situaties op.

Als 2e een drive-true in de laatste fase van de wedstrijd, je hebt bv nog 2 ronden te rijden tot de finsch als je hem krijgt. Je hebt 2 keuze's je straf inlossen, je verliest, zeg 15-20 seconden ? Of je rijdt door tot aan de finisch, dit kan omdat je window waarin je de straf moet "nemen" verder doorloopt dan de finisch.
Je wordt dan echter door rFactor heel hard gestraft, je krijg nl. een strafronde aan je broek (of is het 60 seconden straf oid).

Beide "straffen" zijn niet rieel, en zouden in real-live anders worden geregeld. Dit wordt denk ik uit de Game geregeld.
Kan de SRVN hier iets in aanpassen ? of kan dit gemeld worden bij rFactor, zodat zij dit kunnen aanpassen ?
Wat Rob hier aangeeft bij punt 1 kan gewoon echt niet en hier kan je als rijder dan ook gewoon een protest voor indienen als je dit ziet gebeuren. En dat is ook denk ik de beste manier, want er maar blind vanuit gaan dat de RC dit gaat oplossen is niet de juiste manier.
De RC mag zijn eigen werk niet zoeken hebben we met zijn allen ooit eens afgesproken, dus geef dit soort situaties ook vooral aan ze door. Daarnaast maken we het de RC ook een stuk makkelijker als we aangeven waar en wanneer er bepaalde zaken zijn misgegaan.

Bij de GT maken we gebruik van een rollende start. RFactor zelf heeft hiervoor ook een mogelijkheid en dan staat er ook heel mooi een SC vooraan waar een ieder netjes achter moet blijven. Wij hebben echter ervaren dat dergelijke starts vaak resulteren in een mega crash bij T1. Daarom doen wij een handmatige start. We laten rFactor2 de race starten en gaan zelf op ons gemak een rondje rijden. Pas als je over de greenline komt start jouw race.
Ga je dus in onze handmatige opwarmronde de pits in, dan staat dit dus gelijk aan starten vanuit de pits.
Hier zijn regels voor gemaakt in het ARR.

Vwb punt 2, tsja daar ben ik altijd heel simpel in. Rij je op de limiet dan heb je kans op cut tracks. Je mag er 2 hebben en bij de 3e krijg je straf. Die aantallen zijn er dus niet voor gemaakt om 2x voordeel te behalen voordat je straf krijgt maar om je de mogelijkheid te geven 2x een foutje te maken. Heb je al 2 foutjes gemaakt, dan moet je extra voorzichtig zijn.
Is de straf extreem als je deze niet tijdens de race inlost? ja. Dat weten we allemaal dus doe je voordeel met die kennis ;-)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Martijn Huisers schreef: 06 apr 2021, 17:56 Wat Rob hier aangeeft bij punt 1 kan gewoon echt niet [...]
Voordat ik reageer: ik ben het ermee eens dat dit soort situaties niet moet kunnen. Dat gezegd hebbende: de geciteerde uitspraak lijkt me erg zwart-wit. Het is niet de bedoeling en niet wenselijk. Natuurlijk. Maar iemand die nog voordat er groen is een straf krijgt en deze inlost min of meer bij het 'vallen van de (groene) vlag' en dan de race aanvangt op min of meer dezelfde positie, die doet de competitie geen geweld aan. Het is niet oneerlijk of zo - geen verwerpelijke daad.

Het is niet wenselijk dat het moeilijk inschatten is of zoiets voordeel heeft, dus dan beter van niet. Het kan wel gevaarlijk zijn - in het bijzonder op Imola - al verschilt dat per circuit.
Martijn Huisers schreef: 06 apr 2021, 17:56 Ga je dus in onze handmatige opwarmronde de pits in, dan staat dit dus gelijk aan starten vanuit de pits. Hier zijn regels voor gemaakt in het ARR.
Dit is wel een beetje losse interpretatie. Voor hetzelfde geld kun je beargumenteren dat iemand netjes op de grid gestart is en dus op de baan en niet vanuit de pits. Je kunt het feit dat iemand door de pit rijd als groen valt ook prima als bijzaak beschouwen. Als de RC zich op dat artikel van het ARR wil beroepen, dan zal het wellicht anders geformuleerd moeten worden.

Tot zover mijn mierenneukerij. ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Yoeri, in de racerij kan je in ronde 0 je straf niet inlossen.

De race begint zodra je over de start lijn / start finish gaat. Dan ga je ronde 1 pas in.

Je kan dus ook in ronde 1 pas de pits in.
Dit was ook zeer duidelijk in 1 vd vorige seizoenen waar ik in de regen een strike gooide met de Bentley Gt.

Een paar mensen wilden nog voor de start (hadden toen een staande start) slicks wisselen naar wets.
S
Dit ging niet omdat het ronde 0 was.

Als je dan toch over mierenneuken begint

Team owner Castrol Racing Team
#18 Yolo solo


Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Albert van Mourik schreef: 06 apr 2021, 19:25 Yoeri, in de racerij kan je in ronde 0 je straf niet inlossen.

De race begint zodra je over de start lijn / start finish gaat. Dan ga je ronde 1 pas in.

Je kan dus ook in ronde 1 pas de pits in.
Dit was ook zeer duidelijk in 1 vd vorige seizoenen waar ik in de regen een strike gooide met de Bentley Gt.

Een paar mensen wilden nog voor de start (hadden toen een staande start) slicks wisselen naar wets.
S
Dit ging niet omdat het ronde 0 was.

Als je dan toch over mierenneuken begint Afbeelding

Team owner Castrol Racing Team
#18 Yolo solo
Ik snap je punt. Als je op de grid staat en je wilt voordeel nemen door banden te wisselen nadat dat je op de grid ziet hoe de omstandigheden zijn, dan aanvaard je de consequentie van het uit de pit starten, achter het veld aan.

Hier is de situatie dat iemand zijn koppeling te vroeg op laat komen om de formatieronde aan te vangen en daar hoe dan ook nooit voordeel van zal krijgen (ook zonder straf). Hij moet echter wel een straf inlossen die niets met de race te maken heeft. Het is dat rFactor het zo regelt (of omdat wij het zo regelen met rollende start terwijl rFactor denkt dat we staande start doen), want als een wedstrijdleider handmatig straffen zou gaan uitdelen aan mensen die iets te vroeg van hun plek rollen bij de formatieronde, zouden we dat waarschijnlijk sadistisch en idioot vinden.

Ik vind de startprocedure die hier gebruikt overigens prima. Mocht daar twijfel over bestaan.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

[quote="Martijn Huisers" post_id=74118 time=1617724601 user_id=428]
[quote="Rob Smit" post_id=74091 time=1617620193 user_id=1286]
Even 2 dingen die mij opvielen gisterenavond bij de GT3 races.

Als 1e, een aantal coureurs hadden bij de start van de wedstrijd, bij de opwarmronde een valse start gemaakt, kan gebeuren, krijg je een drive true voor.

Als 2e een drive-true in de laatste fase van de wedstrijd, je hebt bv nog 2 ronden te rijden tot de finsch als je hem krijgt. Je hebt 2 keuze's je straf inlossen, je verliest, zeg 15-20 seconden ? Of je rijdt door tot aan de finisch, dit kan omdat je window waarin je de straf moet "nemen" verder doorloopt dan de finisch.

Kan de SRVN hier iets in aanpassen ? of kan dit gemeld worden bij rFactor, zodat zij dit kunnen aanpassen ?
[/quote]

Wat Rob hier aangeeft bij punt 1 kan gewoon echt niet en hier kan je als rijder dan ook gewoon een protest voor indienen als je dit ziet gebeuren. En dat is ook denk ik de beste manier, want er maar blind vanuit gaan dat de RC dit gaat oplossen is niet de juiste manier.

Ga je dus in onze handmatige opwarmronde de pits in, dan staat dit dus gelijk aan starten vanuit de pits.
Hier zijn regels voor gemaakt in het ARR.

Vwb punt 2, tsja daar ben ik altijd heel simpel in. Rij je op de limiet dan heb je kans op cut tracks. Je mag er 2 hebben en bij de 3e krijg je straf. Die aantallen zijn er dus niet voor gemaakt om 2x voordeel te behalen voordat je straf krijgt maar om je de mogelijkheid te geven 2x een foutje te maken. Heb je al 2 foutjes gemaakt, dan moet je extra voorzichtig zijn.
Is de straf extreem als je deze niet tijdens de race inlost? ja. Dat weten we allemaal dus doe je voordeel met die kennis ;-)
[/quote]


Mag ik iedereen bedanken voor de antwoorden en meningen. Ik ben weer een stukje wijzer.

Martijn, ook jij hartelijk dank voor je antwoorden.

Punt 1, gebeurde niet in mijn Split, maar ik hoorde daar team genoten over praten.
Goed om te horen dat het dus feitelijk gewoon geregeld is.

Punt 2, een leer moment

En mijn vraag was aan de SRVN. Begrijp ook best dat jullie niet alles kunnen en willen moeten regelen. Maar ik was benieuwd naar jullie reactie.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”