Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Afbeelding

Ik zou het hiermee kunnen doen!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Buiten ovalraces om heb ik nog nooit een situatie gezien in het simracen waarbij een safety car ook daadwerkelijk invloed op de veiligheid zou hebben gehad. Het enige voordeel is wellicht dat je het veld weer bij elkaar brengt, maar dan wel ten koste van één of twee raceronden. Het hele effect daarvan zou je direct kunnen creëren door een rollende start te doen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

We hebben ooit een seizoen een safetycar gehad in een F1-klasse (door Jeroen Cijsouw bestuurd?). Ik vond het niet echt een meerwaarde hebben, Het was vaak onduidelijk of die wel of niet op de baan moest verschijnen en het wel of niet inhalen van de safetycar leverde ook genoeg problemen op. Wat mij betreft gewoon zonder doorgaan.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik hoop dat isi het inbouwd dat escape niet meer te gebruiken is buiten de pitlane. Als je dan op de baan op escape drukt wordt je auto weggehaald. De plaats hiervan zou dan bepalen of er wel of geen safetycar moet komen. Saillant detail, weghalen door marshals gebeurde al in volgens mij GP2 :p

Ook dit zou in mijn beleving netter rijden in de hand werken :)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Wat gebeurt er dan als je een harde crash meemaakt en je wiel ligt eraf waardoor je daar niet meer wegkomt? (Ik spreek uit ervaring :roll: )
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Robin de Jong schreef:Wat gebeurt er dan als je een harde crash meemaakt en je wiel ligt eraf waardoor je daar niet meer wegkomt? (Ik spreek uit ervaring :roll: )
Of een klapband waardoor je een andere stilstaande auto tegenkomt :D

Wat William zegt, de plaats zou dan bepalend kunnen worden voor geel of SC.
En dan max 2 rondjes ofzo, ligt eraan welke baan, een 2 of 3 minuten durende SC zou genoeg zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Beste heren van het bestuur,

Nu dat de lopende discussies op zijn einde lopen omdat de meeste leden wel hun zegje gedaan hebben.
Hoop ik toch nu wel dat er een vervolg komt vanuit de organisatie over de actuele onderwerpen.

Daarom mijn vraag op welk termijn kunnen wij een uitspraak of actie verwachten waarin we weer alle neuzen de zelfde kant op krijgen?

Met vriendelijk groet,

Dave.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Dave de Vos schreef:Beste heren van het bestuur,

Nu dat de lopende discussies op zijn einde lopen omdat de meeste leden wel hun zegje gedaan hebben.
Hoop ik toch nu wel dat er een vervolg komt vanuit de organisatie over de actuele onderwerpen.

Daarom mijn vraag op welk termijn kunnen wij een uitspraak of actie verwachten waarin we weer alle neuzen de zelfde kant op krijgen?

Met vriendelijk groet,

Dave.
Volgende week is er weer een bestuursvergadering. Ik schat zo in dat de discussie na de race op Barber ook wel ter sprake zal komen.

Ik wil er echter wel even op wijzen dat het gedrag van deelnemers op de baan iets is dat deelnemers zelf zullen moeten oplossen. Er is een helder reglement en er is daarnaast een commissie die eventuele incidenten op verzoek onderzoekt. Daarmee zijn er allerlei voorwaarden voor goede races gecreëerd, maar uiteindelijk komt het er toch op neer wat een ieder thuis achter het beeldscherm doet en niet op wat het bestuur doet of laat.

Wat er in de vergadering ook aan acties zal worden besproken, babysitten zal niet één van de plannen zijn.
Marcel Bosman
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2015, 09:07
Racestuur: Thrustmaster TX met Leather 28

Yoeri Gijsen schreef:
Dave de Vos schreef:Beste heren van het bestuur,

Nu dat de lopende discussies op zijn einde lopen omdat de meeste leden wel hun zegje gedaan hebben.
Hoop ik toch nu wel dat er een vervolg komt vanuit de organisatie over de actuele onderwerpen.

Daarom mijn vraag op welk termijn kunnen wij een uitspraak of actie verwachten waarin we weer alle neuzen de zelfde kant op krijgen?

Met vriendelijk groet,

Dave.
Volgende week is er weer een bestuursvergadering. Ik schat zo in dat de discussie na de race op Barber ook wel ter sprake zal komen.

Ik wil er echter wel even op wijzen dat het gedrag van deelnemers op de baan iets is dat deelnemers zelf zullen moeten oplossen. Er is een helder reglement en er is daarnaast een commissie die eventuele incidenten op verzoek onderzoekt. Daarmee zijn er allerlei voorwaarden voor goede races gecreëerd, maar uiteindelijk komt het er toch op neer wat een ieder thuis achter het beeldscherm doet en niet op wat het bestuur doet of laat.

Wat er in de vergadering ook aan acties zal worden besproken, babysitten zal niet één van de plannen zijn.
Gedrag op de baan laten oplossen door de deelnemers zelf? Dat lijkt me niet echt een goed plan om eerlijk te zijn. Ik ben hier compleet nieuw (alhoewel ik velen nog ken uit het BRO tijdperk), maar als ik een protest in dien en de uitkomst is onjuist inhalen en onjuist verdedigen van de andere partij (terwijl ik bij het protest vermeld dat ik al een aantal bochten mezelf in de spiegels van de ander rij om aan te geven dat ik wil inhalen en het NIET om positie gaat). Ik heb geen idee wat ik precies fout gedaan heb en weet dus ook niet wat ik een volgende keer anders moet doen.

Mijn suggestie, doe bij dit soort gevallen iets meer moeite naar buiten toe en laat aan de hand van een screenshot ofzo zien wanneer het in jullie optiek fout gaat. Daar kan in mijn optiek iedereen van leren.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

We zijn dit seizoen voor het eerst weer met beknopte omschrijvingen aan de slag gegaan, na seizoenen lang uitgebreide beschrijvingen of filmpjes te hebben gepost. Dat leidde niet tot het gewenste resultaat. Coureurs gingen niet beter rijden, hadden een eigen mening en wilde over van alles en nog wat in discussie gaan. Nu zijn we terug bij korte vermeldingen, waarna deelnemers hun eigen conclusie zullen moeten trekken. Hoe doe je dat? Je pakt het reglement en zoekt het artikel op dat betrekking heeft op de uitspraak. Aangezien je het reglement voor het seizoen al gelezen hebt, zou dat geen probleem moeten zijn. Daarna bekijk je de replay van het incident en probeer je te achterhalen wat er volgens de sportcommissie fout is gegaan. Je zult waarschijnlijk zelf de touwtjes aan elkaar vast kunnen knopen.

Incidenten op de baan worden veroorzaakt door deelnemers; niet door het bestuur. De sportcommissie heeft regels aangelegd over het gedrag op de baan en als die worden overtreden, kunnen er straffen worden uitgedeeld. Via die weg worden onjuistheden aan de kaak gesteld. Het naleven van het reglement en het voorkomen van incidenten kan alleen door deelnemers worden gedaan. Het bestuur rijdt niet met je mee, neemt niet jouw beslissingen op de baan en trekt niet aan jouw stuur. Dat doe je zelf.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ook moet even vermeld worden dat het Bestuur en in dit geval de Sportcommissie 2 verschillende zaken zijn, net als alle andere commissies. Maar dit soort zaken worden allemaal meegenomen bij de eerstvolgende Bestuursvergadering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Rene, bedankt voor je heldere antwoord! We wachten af wat er gaat komen.

Beste Yoeri,

Bij het vaststellen van de regels in het ARR is er ook gekozen voor handhaving van deze regels.
Indien je het handhaven van deze regels babysitten wil noemen dan zitten we niet op 1 lijn. Daarnaast is volgens mij vorig jaar besloten dat de commissie die de races beoordeelt op eigen gelegenheid en ook kijkt naar het toepassen van het ARR. Dit gaat dus dan niet alleen op verzoek maar ook op eigen waarnemingen. Maar de zin dat de deelnemers zelf moeten oplossen geef je dus aan dat de commissie geen toegevoegde waarde heeft in deze. Ik denk dat leden voor eigen rechter gaan spelen omdat je hiermee ook de kans hiertoe bied.

Ik geloof niet in houtje touwtje en hoop dat we elkaar op onze fouten kunnen aanspreken met of zonder protestformulier.

Daarbij wil ik voor een ieder heel duidelijk maken dat ik voor mezelf spreek en niet voor meerdere leden.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Beste Dave,

De SC is er voor het naleven van het reglement, althans voor het houden van toezicht daarop en het behandelen van protesten. Er is in één van de ALV's nadrukkelijk door leden besloten dat de SC niet op eigen houtje allerlei incidenten zou gaan bekijken, omdat de SC dan voorbij zou gaan aan wat leden onderling al konden hebben uitgepraat. De SC behandelt dus protesten. De ruimte die is gecreëerd in het ARR om alsnog op eigen initiatief incidenten te onderzoeken, is enkel bedoeld om protesten in brede zin te kunnen bekijken, door bijvoorbeeld de aanleiding of een gevolgincident mee te kunnen nemen in de overweging.

Wanneer ik het heb over dat deelnemers zelf de reglementen moeten naleven of handhaven, doel ik erop dat deelnemers zelf hun eigen gedrag in het gareel moeten houden. Jij bent verantwoordelijk voor wat jij doet in de auto. Als iedereen fatsoenlijk zou rijden, zouden er veel minder incidenten zijn. De SC gaat niet op eigen initiatief elke deelnemer achter de broek aan zitten om elk wissewasje. We gaan dus niet babysitten. Zoals al jaren geldt: als je een probleem hebt met een actie of het gedrag van een andere deelnemer, dan dien je een protest in om het desbetreffende incident te laten onderzoeken en dan zal de SC daar uitspraken over doen en er eventueel straffen aan verbinden.

Wellicht was mijn woordkeuze niet duidelijk genoeg, maar ik neem aan dat eventuele onduidelijkheden hiermee zijn verholpen.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Beste Yoeri,

Ik snap er geen reet van. :shock: nog een keertje ?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Anton Rebel schreef:Beste Yoeri,

Ik snap er geen reet van. :shock: nog een keertje ?
Je krijgt een kusje van me. ;)
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Beste makers van de de mods,

Vooraf aan een seizoen is het een drukte van belang om alle skins op orde te krijgen maar dat de seizoenen lopen lijkt het erop dat de klad erin is geslopen.
Na het kijken van de GT streams lijkt het erop dat de template niet geheel uniform is.
Komt dit doordat er leden achteraf hun skin klaar hebben en misschien wel na de deadline hun skin inleveren?
Misschien zijn dit wel leden die zich pas later inschrijven, het is allemaal mogelijk.

Maar, omdat dit in de gt plaast kan vinden vind ik dit een vreemde omdat er behoorlijk veel tamtam de skins klaar moeten zijn voor een bepaalde datum. En omdat we een nog breder publiek willen aansnijden via de uitzendingen lijkt het mij niet gepast dat dit kan. Als het bij de GT kan zou het ook in de andere kampioenschappen kunnen plaatsvinden.

Daarom mijn vraag, hoe en wie controleert de skins die via de optie custum skins geladen worden?

Dave.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Hmm ik heb zo snel geen verkeerde skins gezien. Templates kunnen per auto wel een klein beetje verschillen zoals een kleinere nummerplaat op de BMW en sommige hebben geen plaat op de motorkap.
Remco Meijer

Dave de Vos schreef:Beste makers van de de mods,

Vooraf aan een seizoen is het een drukte van belang om alle skins op orde te krijgen maar dat de seizoenen lopen lijkt het erop dat de klad erin is geslopen.
Na het kijken van de GT streams lijkt het erop dat de template niet geheel uniform is.
Komt dit doordat er leden achteraf hun skin klaar hebben en misschien wel na de deadline hun skin inleveren?
Misschien zijn dit wel leden die zich pas later inschrijven, het is allemaal mogelijk.

Maar, omdat dit in de gt plaast kan vinden vind ik dit een vreemde omdat er behoorlijk veel tamtam de skins klaar moeten zijn voor een bepaalde datum. En omdat we een nog breder publiek willen aansnijden via de uitzendingen lijkt het mij niet gepast dat dit kan. Als het bij de GT kan zou het ook in de andere kampioenschappen kunnen plaatsvinden.

Daarom mijn vraag, hoe en wie controleert de skins die via de optie custum skins geladen worden?

Dave.
Ik heb voor de eerste GT race even heel snel een skin in elkaar geflanst omdat ik pas sinds kort met SRVN rij en daarbij was ik vergeten om de vereiste sponsoring er op te zetten, hier ben ik op gewezen door Jan Wim Ensing dus het word wel degelijk gecontroleerd.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Remco Meijer schreef: Ik heb voor de eerste GT race even heel snel een skin in elkaar geflanst omdat ik pas sinds kort met SRVN rij en daarbij was ik vergeten om de vereiste sponsoring er op te zetten, hier ben ik op gewezen door Jan Wim Ensing dus het word wel degelijk gecontroleerd.
Remco,

Mag ik je dan ook even helpen?
Kijk even in dit topic
Zag in de eerste race (en ook gisteren) dat je een kleine stap bent vergeten waardoor je auto als een glimmende spiegel rond rijdt.

Suc6 met painten.
Remco Meijer

Jeroen Huisers schreef:
Remco Meijer schreef: Ik heb voor de eerste GT race even heel snel een skin in elkaar geflanst omdat ik pas sinds kort met SRVN rij en daarbij was ik vergeten om de vereiste sponsoring er op te zetten, hier ben ik op gewezen door Jan Wim Ensing dus het word wel degelijk gecontroleerd.
Remco,

Mag ik je dan ook even helpen?
Kijk even in dit topic
Zag in de eerste race (en ook gisteren) dat je een kleine stap bent vergeten waardoor je auto als een glimmende spiegel rond rijdt.

Suc6 met painten.
Top, bedankt :D.
Kon het al niet vinden, wou juist voor een matte paint gaan.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”