Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Vraagje , er zijn 34 DTCC wagens ingeschreven, het maximum.
Op de lijst staan er nog maar 32. Zijn de laatste 2 nog geheim of gastrijder auto's?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Nee, twee zijn teruggetrokken sinds gister. Toen is ook het nieuwsbericht aangepast.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Tijdens het testen in een privé DTCC server hadden we met de Chevy op Valencia last van random cut track penalty's net na sector 1 en opkomen rechte stuk. Ik vroeg me af of anderen er ook wel eens last van hebben gehad en/of het makkelijk te fixen is? Of is het simpelweg een trackbug? Kwalificatie rijden (of überhaupt een tijd neerzetten) is niet mogelijk nu. :P
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Bug in het circuit. Vreemde is dat de DTM er geen last van heeft, en laten we die nu gebruikt hebben om de baan te testen. De KC mag dus weer aan de slag. :kopstooot:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Aah ok ok. Hopelijk is het te fixen want ik vind het wel een leuk baantje met de Touring Car. :)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Hoi
De donwload link werkt niet meer, heeft iemand de track nog ergens?

gr
Martin
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

al iets gevonden
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Martin Baltus schreef:al iets gevonden
Welke track bedoelde je?
Tijmen Berends
Berichten: 211
Lid geworden op: 27 dec 2014, 18:34
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Duiven

Albert van Mourik schreef:
Martin Baltus schreef:al iets gevonden
Welke track bedoelde je?
Valencia denk ik
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Die rijden we toch niet meer.
Dus vandaar dat ik het me afvroeg
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Even een kotre vraag over de aanpassing voor artikel 1.4 van het ARR.
Baangrenzen (Artikel 1.4). De regels rondom baangrenzen zijn enigszins versoepeld, zodat rijden over curbstones een minder zweterige bedoeling wordt. Waar curbstones liggen, mag je die volledig benutten, ook als je daardoor buiten de lijntjes komt. Op het gras rijden is echter nog altijd niet bij! Omdat we verwachten dat er hierdoor veel minder overtredingen zullen zijn bij steekproeven, zullen de overgebleven overtreden zwaarder worden bestraft.
Worden de groene astroturf matten (die onder andere op Silverstone buiten de curbstones liggen) onder 'curbstones' meegerekend of tellen de astroturf matten als buiten de baan?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Astroturf zal vaak als een zachte baangrens gezien worden door de KC vermoed ik. Echter, wij kijken zelf per baan of we situaties gaan uitzonderen, zoals bijvoorbeeld op Hockenheim al vaak gedaan is door de voormalige RC. Ik zal er persoonlijk wel op benadrukken binnen de KC misschien aan de soepele kant te gaan zitten, maar het astroturf ligt er namelijk niet voor niks. Het is niet voor niets kunstgras, dus minder grip om eigelijk aan te geven, tot hier en niet verder. Kortom, het is misschien wat meer werk aan onze kant, maar we zullen even per circuit moeten valideren tot waar men mag gaan, vooral als er mogelijke tijdswinst mee gemoeid is, dat laatste hoeft niet eens op alle circuits zo te zijn overigens :)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Algemeen Racereglement 2016-I schreef: 1.4.1
De omloop is gemarkeerd met lijnen en buiten deze lijnen ligt een verharde ondergrond (bijvoorbeeld asfalt, beton, astroturf of kunstgras). Coureurs mogen de baangrens hier gedeeltelijk overschrijden, zolang er minstens twee (2) wielen binnen de lijnen blijven.
Astroturf ligt buiten de baan. Je mag er met twee wielen op, zolang er ook maar twee wielen binnen de lijnen blijven.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yoeri Gijsen schreef:Astroturf ligt buiten de baan. Je mag er met twee wielen op, zolang er ook maar twee wielen binnen de lijnen blijven.
Waar curbstones liggen, mag je die volledig benutten, ook als je daardoor buiten de lijntjes komt
Dan worden de curbstones zelf in die situatie dus als binnen de lijnen gerekend en moet je ten alle tijden 2 wielen op de curbstones houden en dus max 2 op het turf als ik deze zin mag geloven? (In dat geval kloppen de plaatjes in de pdf niet)

Per circuit een korte aanduiding zou inderdaad erg fijn zijn mits dat ruim van tevoren wordt gedaan zodat je er met trainen rekening mee kan houden. :)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ruben Correa Alves schreef:Dan worden de curbstones zelf in die situatie dus als binnen de lijnen gerekend en moet je ten alle tijden 2 wielen op de curbstones houden en dus max 2 op het turf als ik deze zin mag geloven? (In dat geval kloppen de plaatjes in de pdf niet)

Per circuit een korte aanduiding zou inderdaad erg fijn zijn mits dat ruim van tevoren wordt gedaan zodat je er met trainen rekening mee kan houden. :)
De curbstones staan in het reglement beschreven als een uitzondering. Die uitzondering werkt anders dan het astroturf, dat los van de curbstones als een andere uitzondering staat beschreven. Er staat nergens dat curbstones onderdeel zijn van de baan. Ook staan er in het reglement plaatjes om dit toe te lichten. Lees het even door. ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ruben Correa Alves schreef:
Yoeri Gijsen schreef:Astroturf ligt buiten de baan. Je mag er met twee wielen op, zolang er ook maar twee wielen binnen de lijnen blijven.
Waar curbstones liggen, mag je die volledig benutten, ook als je daardoor buiten de lijntjes komt
Dan worden de curbstones zelf in die situatie dus als binnen de lijnen gerekend en moet je ten alle tijden 2 wielen op de curbstones houden en dus max 2 op het turf als ik deze zin mag geloven?
Zo lees ik het ook inderdaad.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Nee het is wel duidelijk zo. Je mag dus 100% van de cerbstones gebruiken zolang je de cerbstones aan de buitenkant niet verlaat met 1 of meer wielen. Als de kerb een halve meter breed zou zijn dan zou je er wel met 2 wielen overheen kunnen zolang de binnenste 2 wielen binnen de lijnen blijven. Als de kerb ongeveer 1 meter breed zou zijn dan kan je met 2 wielen op de kerb zitten, tot de rand aan de buitenkant maar niet eroverheen. Als de kerb 4 meter breed zou zijn dan kan je er met 4 wielen op zitten, tot de rand aan de buitenkant maar niet eroverheen
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 16 jan 2016, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

In mijn beleving correct Ruben.

Als je ook in de PDF kijkt staan er voorbeelden, in de linkse is bijvoorbeeld gelijk de reden van het astroturf te zien. Mocht je daar te wijd gaan, wordt je niet gelijk de grindbak ingetrokken maar heb je nog buffer om je foutje te kunnen herstellen. Dat is in die bocht een beetje de strekking. Het rechtse voorbeeld heb je bijvoorbeeld veel minder marge om dat foutje te herstellen, maar je hebt er daar ook niks aan om te wijd te gaan, dan hark je namelijk toch gelijk door het gras :P

Dit om aan te geven dat het vaak nog eens wil verschillen per track :)

Vergeet echter niet dat mocht de KC beslissen dat er op een bepaalde track NIET volledig gebruik mag worden gemaakt van een 4 meter brede kerbstone of andere harde baanmarkering, dan is die beslissing leading en staat dus boven het algemeen raceregelement, zoals vermeld (artk 1.4.3).
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yep dat zag ik inderdaad, briefing boven reglement. Helemaal duidelijk zo. :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Als de deelnemer al zijn punten
verspeeld heeft, wordt hij geschorst voor één evenement. De sportcommissie bepaalt
welk evenement dat zal betreffen
Ehm, lijkt mij toch gewoon het eerstvolgende evenement?
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”