[ORG] tc op clio?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Plaats reactie
Arno Bultman

Mag er tc op de clio?
Ik zag namelijk bij veel rijders na afloop van de laatste race tc op de clio.
Ik dacht dat dit verboden was
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Het mag, ja. Alleen haal je er totaal geen voordeel uit en is het onnodig gezien het feit het een voorwielaandrijver betreft.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

De een is er sneller mee dan de ander. Ik heb persoonlijk dat ik het uit moet hebben. Als TC aanstaat hebk een gevoel alsof de auto niet wilt insturen als dat de TC uitstaat.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Lars Koldeweij schreef:Het mag, ja. Alleen haal je er totaal geen voordeel uit en is het onnodig gezien het feit het een voorwielaandrijver betreft.
Geen voordeel? Volgens mij scheelt het flink wat bandenslijtage. En onnodig gezien het een voorwielaandrijver betreft? Leg eens uit ;)
Arno Bultman

Ik dacht dus ook aan voordeel met bandenslijtage.
Ik was verbaast dat heel wat rijders dat in top 10 deden.
Scheelt zeker een dropdown

Van mij maggie eraf in de cliocup:)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Mwa dat heb ik nog niet getest met TC aan. Ik ben zelf rond de 0.3/4 sec langzamer met TC aan. De bandenslijtage heb ik vaak wel onder de knie. (Mits ik geen schade heb) Daarom gooi ik de TC altijd uit.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Gerben Kelly schreef:
Lars Koldeweij schreef:Het mag, ja. Alleen haal je er totaal geen voordeel uit en is het onn
odig gezien het feit het een voorwielaandrijver betreft.
Geen voordeel? Volgens mij scheelt het flink wat bandenslijtage. En onnodig gezien het een voorwielaandrijver betreft? Leg eens uit ;)
Mijn eigen ervaring is in ieder geval dat het niets scheelt. Onnodig in de zin van 'Nu pleur ik het gas erop zonder de achterkant te verliezen.'

Maar ik kan alleen voor mezelf spreken naturlijk. ;)
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”