[ORG] De contributiediscussie

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ok, de locatie waar de server draait is mij nu duidelijk.
En zoals je zelf al aangeeft is de server van SRVN (en dus ook van de leden ;) ).
Daar ik begrepen heb is deze niet de jongste meer, maar kan zeker nog wel een tijdje mee.
Maar die "reserve" onderdelen die Erik/Maarten kunnen regelen (in case of) zijn niet van SRVN?
Hoe men dat daar intern regelt maakt mij niet uit, maar ik kan mij wel voorstellen dat men niet een hele nieuwe server bij elkaar kan sprokkelen met die "geleende" onderdelen, of wel?
Ik kan mij dan ook wel iets voorstellen dat er wel een x bedrag in kas moet zijn om dit te kunnen dekken.
Als dit x bedrag al in kas zit ja dan is het inderdaad overbodig.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik zal wel simpel zijn.

De afgelopen jaren hebben we telkens €200 afgeschreven van de waarde van de server en via de contributie die waarde terugverdiend en apart gezet. Dat is logisch, want een server wordt na verloop van tijd minder waard en heeft op den duur geen noemenswaardige marktwaarde meer. Hij kan ook kapot gaan. Door de afschrijvingen te compenseren met de opbouw van reserve, kan de server met de gespaarde middelen worden vervangen door een nieuw model (of iets met vergelijkbare waarde: bijvoorbeeld onderdelen).

Als we ons geen zorgen hoeven te maken over het beheer van de server en het eventueel te plegen onderhoud aan de hardware - inclusief de vervanging van onderdelen - dan vraag ik mij af waarom we überhaupt dat geld opzij hebben gezet. Wellicht kan iemand mij dat even uitleggen.

Wat betreft de discussie over de aanschaf van mods wil ik even kwijt dat ik het argument dat leden niet willen betalen voor wat ze niet rijden kant noch wal vind raken. We zijn met zijn allen in een vereniging gaan zitten om ervoor te zorgen dat we op duurzame en stabiele wijze goedlopende en goedbevolkte competities konden organiseren en daaraan konden deelnemen. Doordat we gezamenlijk de lasten dragen, staat of valt het racen niet bij initiatieven van individuen die bereid zijn hun geld erin te stoppen. Er is dus een behoorlijke garantie dat SRVN haar ding blijft doen.

Door de mogelijkheid te scheppen payware aan te schaffen, kunnen we met hoogwaardige mods rijden en daarmee de kwaliteit van onze competities verhogen. We zijn dan niet afhankelijk van allerlei rommelprojectjes die worden vrijgegeven (al zitten er af en toe juweeltjes tussen), maar kunnen zelf beslissen wat het beste bij ons past, zonder gelimiteerd te zijn door geldkwesties. Dat je daar dan een klein bedrag per jaar voor moet neerleggen, lijkt me geen bezwaar. Je helpt er de verenging mee datgene te doen waarvoor je lid bent geworden: de competities organiseren. Bovendien verhoogt het de transparantie. Niet dat je rFactor 2 aan hebt geschaft, lid wordt en vervolgens ook nog even de mod aan moet schaffen voor elke competitie waarin je wilt rijden.

Volgens mij is het volstrekt normaal dat in verenigingen de lasten worden gedeeld. De schaatsvereniging waarvan ik lid ben, organiseert jaarlijkse schaatskampen voor de jeugd. De veteranen kunnen daaraan niet deelnemen. Ik heb ze er nog nooit over horen klagen. Waarom? Omdat het goed is voor de vereniging dat er niet alleen aan de ouderen wordt gedacht, maar ook aan de jongeren (en andersom uiteraard!). Het aanbieden van diversiteit door verschillende types hoogstaande mods versterkt de vereniging in de breedte.

Als penningmeester heb ik overigens ook geen zin in allerlei ingewikkelde financiële constructies waarbij ik voor 70 man de contributie naast de inschrijvingen van de kampioenschappen moet gaan leggen om te kijken of ze wel genoeg betaald hebben en te zien waar ze dan mogen meerijden. Mensen die halverwege het jaar van gedachte veranderen nog maar even daargelaten. Ik waardeer overigens wel dat er wordt meegedacht.
Gebruikersavatar
Andre Jansen
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 jan 2012, 17:37
Racestuur: Trustmaster G500
Locatie: Veghel
Contact:

Tiemen sorry hoor maar wat doe je onnodig moeilijk, eenmalig een verhoging om iedereen veiligheid voor de vereniging te geven. Al vind jij dit onzin omdat je blind vaart op het beste en grootste bedrijf bla bla.. velen vinden dit toch tricky. Wij weten ook wel dat als het mis gaat er niet de volgende dag een server van ons ergens anders draait maar we wel de financiële zekerheid hebben om op korte termijn een alternatief te regelen, zonder eerst geld te moeten vragen van de leden of dat het bestuur moet gaan voorschieten. En dan het geld waar

hebben we het over mijn sportschool abo kost 35 euro per maand en in tijden van meer vrije tijd zit ik toch meer op de server van srvn als in de sportschool.

Zeg niet dat je mening onzinnig is maar waarom zei je dan niks op de alv?

En ja er is kort over gesproken maar dat komt ook omdat er niet gesproken werd.

Ik rij op het moment geen eens omdat simpel weg mijn de tijd ontbreekt en toch zeg ik mijn contributie niet op omdat ik vind dat je een vereniging moet steunen ook als je een tijd wat minder actief bent. En vind het niet meer als normaal dat er een gezond financieel reserve is en ik heb de gedachte dat merendeel hier geen enkele moeite mee heeft aangezien het geld gewoon in de pot blijft zitten als alles verloopt zoals er gewent zijn. Maar een ding is zeker garanties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. ..

En verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.

André
Gebruikersavatar
Ivo Pakvis
Berichten: 254
Lid geworden op: 20 sep 2011, 21:21

Mooie discussie, met -over het algemeen- open en eerlijke antwoorden en argumenten van beide zijden. Ik ga een kleine duit in het zakje doen, al weet ik dat mijn mening hierin futiel is, want zo werkt dat nou eenmaal.

Wij zijn lid van een vereniging en de naam 'vereniging' zegt al dat je je verenigt voor een gemeenschappelijk doel. Dat betekent dat iedereen een stukje van de lasten draagt, zodat we allemaal onze hobby het beste kunnen beoefenen. Zo werkt het ook bij een sportclub. Niet iedereen maakt gebruik van de mogelijkheid om bier te drinken en frikandellen te haffelen, maar een contributiepot zorgt ervoor dat dit in ieder geval spotgoedkoop kan. Mods gaan geld kosten, dat is een onomkeerbaar feit.

En dus dragen we allemaal een deel van de last en van zo'n last is het logisch dat hij aan veranderingen onderhevig is. Soms omhoog, soms omlaag. In dit geval gaat hij omhoog. Met vijftien euro (tien voor sommigen). Per maand is dat iets meer dan een euro, dus het bedrag kan het probleem niet zijn.

Vergeef me als ik tekort schiet op het gebied van serverkennis, maar ik meen me te herinneren dat er gescholden werd alsof het einde van de wereld nabij was, als het ding een keer haperde. En als we met een financiële injectie dergelijke kwesties sneller en beter het hoofd kunnen bieden, dan lever ik deze met alle liefde van de wereld.

Ik doe aan simracen als hobby en ik neem het serieus genoeg om er zenuwachtig voor te zijn, om er blij van te worden en dus ook om er voor te betalen. Misschien zal ik nooit rijden met de mods waar voor betaald moet worden en misschien blijft de server doorgaan tot ik ooit weer eens een race win (2019, volgens de laatste planning). Maar mocht dat anders lopen, dan vind ik het bijzonder prettig dat er aan is gedacht.

Carry on.
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Yoeri,

Dat we ons geen zorgen hoeven te maken betekent aan de andere kant natuurlijk niet dat je ook helemaal geen geld hoeft te reserveren. Toen SRVN opgericht werd hebben we dit afgesproken, toen was het ook akkoord en heel kort door de bocht: De enige argumenten die ik gehoord heb om het te veranderen waren gebaseerd op de onwetendheid over wat we allang hadden afgesproken. Vanuit de organisatie geen nieuwe redenatie gehoord waarom het oude plan niet zou werken, maar wel 400 euro erbij?

Andre,

Je reactie vind ik een beetje jammer, noem mij koppig, volhardend, moeilijk, vervelend whatever. Ik staar mij niet blind, jij valt mij aan op de argumenten die ik geef maar komt zelf niet met een andere oplossing behalve meer geld op de rekening.

Ik heb niet 2 jaar lang geprobeerd om het bedrag zo laag mogelijk te krijgen om het op basis van 'Gevoel' en 'Wat als' en onwetendheid te laten verhogen. SRVN moet concureren met allerlei internationale en nationale leagues die gratis zijn, ik weet niet of jullie het nog weten, maar de contributie werd in eerste instantie bij BRO ook met de nodige scepcis ontvangen. Potentiele leden staan daar nog steeds net zo tegenover en dat moet je ook meenemen bij het bepalen van de contributie, die gaan eerst wel ergens anders kijken als ze 25 euro moeten betalen, heck, dat doen ze zelfs al als de contributie 5 of 10 euro is. Het streven zou moeten zijn de contributie zo laag mogelijk te maken. Niet steeds hoger omwille van wat scheinzekerheid, zeker als daar al afspraken over zijn en het geregeld is.
Ferhat Cakal
Berichten: 237
Lid geworden op: 28 sep 2011, 11:22
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: oss

Jongens t is nou wel duidelijk... Boodschap is over gekomen. Voor sommige is t misschien niet duidelijk geweest en voor sommige onbegrijpelijk. En ik geef iedereen gelijk..

Maar laat de organisatie eerste met een plan komen en dat kunnen ze ook laten zien in cijfers.
Wat de plannen zijn. Ik lees nu over vervanging van sever of gaat t om een 2e server elders. Mods meegeleverd of niet

Wat zijn de plannen. Wat willen we. Waar staan we in de toekomst.

Aha een alv over teamspeak daar kunnen we over praten en stemmen.

er is altijd iemand die mee eens is en áltijd iemand die tegen is en dat hoort nou eenmaal erbij.
Dat zelfs gezond is voor de vereniging worden we alleen maar sterk van.

Dus plaats van naar elkaar mouwen kom met ideeën.. Daar kunnen we wat mee...... toch ..

Begrijp me niet verkeerd. Maar we moeten dit samen beslissen en oplossen als een vereniging.

mijn mening
Gebruikersavatar
Nico Kuitems
Berichten: 407
Lid geworden op: 19 sep 2011, 12:00
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Goes

+1
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Gelooft dat ik nu het Heule Discuswerpen heb gelezen..........
Begrijpt het, Snapt het, van alle kanten......

Argument, dat de één voor de ander zijn MOD betaald gaat niet helemaal op, daar de één wél de DTM wil en de Toerwagens rijdt, daar de ander toch de Update wil voor de F1 en daarbuiten Clioot rijdt.
Als we kijke waar we mee begonnen om te betalen, en dat wij een Verlaging kregen door de komst van Sponsoren, zegt mij dat wij moeten proberen om meer Sponsoren zien te krijgen.
Niet afgelopen ALV maar degene daarvoor hebt ik al gevraagd dat men een Standaard Mail zou opstellen, zodat wij, leden, dit makkelijk in een Mail konden verwerken naar Potentiele Sponsoren, later nog eens aangegeven en zou nogmaals door gegeven worden, maar ik zient niets gebeuren....
Heel jammert, als je als Lid wil proberen om SRVN Groot op de kaart te zetten, zonder deze hulp kompt ik er niet, als ik er al zou komen.

Mss moeten we dit komend jaar vragen......Wie kan deze Verhogen dragen en wie niet....... Ik wil best voor een aantal mensen Extra betalen als zij het niet hebben, maar toch willen rijden, ik heb daar best een aantal Weken Zakgeld voor over!
Mooie Kerstgedachte hè! :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts:

Over wat JWE schreef, je koopt een Mod bij SRVN, en als je niet meer bij SRVN ingeschreven staat, dat je geen Updates meer mag ontvangen.
Zit wat in, maar laat het dan wel zo zijn dat als je de Korting voldoet je dus wel gerechtigd bent om dit te blijven ontvangen, anders zou je een Mod die je goedkoper hebt gehad opnieuw met volle pond moeten aanschaffen.

Als ik nog wat bedenk, komt dat nog wel :byebye:
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Wilco, je krijgt zo een PM van mij. Heb namelijk wel eens wat naar je gestuurd volgens mij ;)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ten overvloede: op de voorpagina is een bericht gezet aangaande de contributie. Ik neem aan dat de daar aangedragen oplossing iedereen zal behagen.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Wilco Smit schreef:Gelooft dat ik nu het Heule Discuswerpen heb gelezen..........
Begrijpt het, Snapt het, van alle kanten......

Argument, dat de één voor de ander zijn MOD betaald gaat niet helemaal op, daar de één wél de DTM wil en de Toerwagens rijdt, daar de ander toch de Update wil voor de F1 en daarbuiten Clioot rijdt.
Als we kijke waar we mee begonnen om te betalen, en dat wij een Verlaging kregen door de komst van Sponsoren, zegt mij dat wij moeten proberen om meer Sponsoren zien te krijgen.
Niet afgelopen ALV maar degene daarvoor hebt ik al gevraagd dat men een Standaard Mail zou opstellen, zodat wij, leden, dit makkelijk in een Mail konden verwerken naar Potentiele Sponsoren, later nog eens aangegeven en zou nogmaals door gegeven worden, maar ik zient niets gebeuren....
Heel jammert, als je als Lid wil proberen om SRVN Groot op de kaart te zetten, zonder deze hulp kompt ik er niet, als ik er al zou komen.

Mss moeten we dit komend jaar vragen......Wie kan deze Verhogen dragen en wie niet....... Ik wil best voor een aantal mensen Extra betalen als zij het niet hebben, maar toch willen rijden, ik heb daar best een aantal Weken Zakgeld voor over!
Mooie Kerstgedachte hè! :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts: :kerstmuts:

Over wat JWE schreef, je koopt een Mod bij SRVN, en als je niet meer bij SRVN ingeschreven staat, dat je geen Updates meer mag ontvangen.
Zit wat in, maar laat het dan wel zo zijn dat als je de Korting voldoet je dus wel gerechtigd bent om dit te blijven ontvangen, anders zou je een Mod die je goedkoper hebt gehad opnieuw met volle pond moeten aanschaffen.

Als ik nog wat bedenk, komt dat nog wel :byebye:
Ik vind dit wel een goede van Wilco. Wat is eigenlijk het huidige beleid m.b.t. het actief zoeken naar sponsoren vanuit SRVN? ;)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Het is nog niet allemaal zo gestructureerd en 'normaal' dat er een beleid is. ;)

Maar laten we voorop stellen dat elke vorm van sponsoring geweldig zou zijn natuurlijk. Als er partijen zijn die onze vereniging op welke manier ook wil ondersteunen of een warm hart toedragen, dan moet dat ook altijd mogelijk zijn.

Sommige connecties komen vanuit de leden, want een 'warm' contact is altijd goed natuurlijk. Wat in de praktijk dan het beste werkte is dat het eerste contact vanuit de leden ontstaat om dan vervolgens het balletje door te geven aan mijzelf. Zodat er uiteindelijk één gezicht/stijl namens SRVN naar buiten treed.

Mocht je meer details willen hebben, wie dan ook. Stuur mij gerust een PM :)
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”