Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Yoeri Gijsen schreef: 06 apr 2021, 19:18

Tot zover mijn mierenneukerij. ;)
Welkom terug Yoeri, dit heb ik gemist ;-)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Martijn Huisers schreef: 07 apr 2021, 16:11Welkom terug Yoeri, dit heb ik gemist ;-)
Die kan ik wel waarderen. :kiss_ani:
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Rob Smit schreef: 05 apr 2021, 12:56 Even 2 dingen die mij opvielen gisterenavond bij de GT3 races.

Als 1e, een aantal coureurs hadden bij de start van de wedstrijd, bij de opwarmronde een valse start gemaakt, kan gebeuren, krijg je een drive true voor.
Wat ik dan raar vind is dat ze die meteen daarna, dus voor de officele start al kunnen inlossen. Gezien het veld op de pitlimmiter rijd en de weg door de pits op Imola zelfs wel korter is dan via de baan en er bij de pituitgang geen rood stoplicht is (zoals dat zou zijn bij real-live wedstrijden), komen die coureurs die door de pits rijden gewoon weer op de baan, zelfs met voordeel en dringen zich vanaf de zijkant tussen de coureurs die net van start gegaan zijn. Dit levert rare en gevaarlijke situaties op.

Als 2e een drive-true in de laatste fase van de wedstrijd, je hebt bv nog 2 ronden te rijden tot de finsch als je hem krijgt. Je hebt 2 keuze's je straf inlossen, je verliest, zeg 15-20 seconden ? Of je rijdt door tot aan de finisch, dit kan omdat je window waarin je de straf moet "nemen" verder doorloopt dan de finisch.
Je wordt dan echter door rFactor heel hard gestraft, je krijg nl. een strafronde aan je broek (of is het 60 seconden straf oid).

Beide "straffen" zijn niet rieel, en zouden in real-live anders worden geregeld. Dit wordt denk ik uit de Game geregeld.
Kan de SRVN hier iets in aanpassen ? of kan dit gemeld worden bij rFactor, zodat zij dit kunnen aanpassen ?
Ook vanuit de RC nog even een officieel antwoord:
Situatie 1:
Het ARR geeft geen 100% uitsluitsel voor deze bijzondere situatie. Wat het dichtst in de buurt komt is artikel 11.1.2, waar wordt gesproken over 'starten vanuit de pitstraat'. Bij een start uit de pits moet men wachten tot het hele veld is gepasseerd, ook al staat het licht op groen. We gaan het ARR aanpassen zodat we het aan het einde van de opwarmronde opzoeken van de pits ook scharen onder 'starten vanuit de pitstraat'. De race gaat van start zodra de deelnemer de 'green line' is gepasseerd, gebeurt dit in de pits ben je dus gestart vanuit de pitstraat.

Situatie 2:
Zoals al eerder beantwoord, dit is een standaardstraf van rF2, waar wij geen invloed op hebben.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Hallo, ik keek net op liveracers en daar viel het mij op dat VMS-SunEdits racing is verwijderd uit SRVN 🤔. Is hiervoor enige toelichting ? Ik zou niet begrijpen waarom dit is gedaan?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Gijs Sonneveld schreef: 28 apr 2021, 22:20 Hallo, ik keek net op liveracers en daar viel het mij op dat VMS-SunEdits racing is verwijderd uit SRVN 🤔. Is hiervoor enige toelichting ? Ik zou niet begrijpen waarom dit is gedaan?
Wat ik weet van liveracers is dat het stukje "teamnaam" niet door SRVN wordt ingevuld. Je moet dit (door middel van een eigen account) zelf invullen.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Oké 🤔. Raar 😂.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

114F4396-06BE-4BE0-B007-9D0C747C64EC.jpeg
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Heb jij dit team zelf aangemaakt of ben jij alleen lid ervan?

Team owner Castrol Racing Team
#18 Yolo solo

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Afbeelding

Helaas is het zo dat SRVN dit niet kan aanpassen/blokken.
Als jij bent ingelogd en rechts boven op je naam klikt en dan vervolgens "Driver&Teams" aan klikt.
Dan zie je als het goed is je "Team" staan, met daaronder een edit knop.
Hier kan je de naam aanpassen etc, maar daaronder zie ik een knop staan (bij mijn team) [Disable]
Wellicht zie jij daar nu een knop staan met [Enable]?
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik heb niets veranderd maar het werkt weer 😂. Bedankt voor het meedenken
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Gijs Sonneveld schreef: 29 apr 2021, 23:22 Ik heb niets veranderd maar het werkt weer 😂. Bedankt voor het meedenken
Gijs,
Ik ben de schuldige.

Nav de ALV ben ik aan het kijken hoe we liveracers weer kunnen gaan gebruiken.
Ik probeer eigenlijk de gehele geschiedenis te verwijderen zodat we "schoon" een herstart kunnen doen met dit systeem.
Ik heb op wat knoppen zitten drukken en daarbij jouw team op disabled gezet.
Uitgerekend dus iemand gekozen die wel bezig is met liveracers ;-)
Kans van 1 op 100 hahaha

Sorry
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Martijn Huisers schreef: 30 apr 2021, 15:44
Gijs Sonneveld schreef: 29 apr 2021, 23:22 Ik heb niets veranderd maar het werkt weer 😂. Bedankt voor het meedenken
Gijs,
Ik ben de schuldige.

Nav de ALV ben ik aan het kijken hoe we liveracers weer kunnen gaan gebruiken.
Ik probeer eigenlijk de gehele geschiedenis te verwijderen zodat we "schoon" een herstart kunnen doen met dit systeem.
Ik heb op wat knoppen zitten drukken en daarbij jouw team op disabled gezet.
Uitgerekend dus iemand gekozen die wel bezig is met liveracers ;-)
Kans van 1 op 100 hahaha

Sorry
Hahahah geen probleem 😂👍
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Onlangs hebben wij (de leden van SRVN) de mogelijkheid gehad om een vragenlijst in te vullen. Dat is inmiddels al wel afgerond en ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de resultaten die daaruit zijn voortgekomen. Krijgen wij die resultaten nog te zien op dit forum?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Roel Palmers schreef: 22 nov 2021, 15:27 Onlangs hebben wij (de leden van SRVN) de mogelijkheid gehad om een vragenlijst in te vullen. Dat is inmiddels al wel afgerond en ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de resultaten die daaruit zijn voortgekomen. Krijgen wij die resultaten nog te zien op dit forum?
Kan ik nog een reactie krijgen op mijn vraag? Alvast bedankt.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Roel Palmers schreef: 30 nov 2021, 11:04
Roel Palmers schreef: 22 nov 2021, 15:27 Onlangs hebben wij (de leden van SRVN) de mogelijkheid gehad om een vragenlijst in te vullen. Dat is inmiddels al wel afgerond en ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de resultaten die daaruit zijn voortgekomen. Krijgen wij die resultaten nog te zien op dit forum?
Kan ik nog een reactie krijgen op mijn vraag? Alvast bedankt.
Beste Roel, het resultaat is in detail besproken op de ledenvergadering.
Die heb je blijkbaar gemist
Wellicht dat de notulen beschikbaar zijn ?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Dan wacht ik daar wel op. Bedankt voor jouw reactie.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”