[R07] Update RACE07 1-9-2012

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot Race 07 en de daarbij behorende aanvullingen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Belangrijk!

Gisteren is er een update uitgekomen voor RACE07. Door deze update worden mappen van plaats veranderd. Hierdoor werken skinpacks, circuits en mods niet meer. Daarom raadden we iedereen aan voorlopig niet RACE07 op te starten, aangezien het spel dan automatisch geupdate wordt.

Meer info, inclusief oplossing, volgt zo spoedig mogelijk.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Achtergrond
Steam heeft, zonder vooraf te overleggen met Simbin, besloten de mappenstructuur van RACE07 te wijzigen. Zoals gebruikelijk met Steamspellen komt de map RACE07 in de map common te staan, in plaats van los. Hierdoor werken extra mods, circuits en skins die geïnstalleerd stonden niet meer zoals het zou moeten.

De reden dat Steam dit doet laat zich raden. Het zou te maken kunnen hebben met het verbannen van illegale versies, maar dat zou dan mislukt zijn.

De oplossing
De veiligste, maar ook meest rigoureuze oplossing is het verwijderen van alle bestanden op je PC die met RACE07 te maken hebben. Ook expansion packs! Dit doe je door in de speellijst van Steam het spel te selecteren --> rechtermuisknop --> Lokale inhoud verwijderen. Wees verstandig en backup je map die in Mijn Documenten/Simbin staat. Het veranderen van de naam in RACE 07 naar bijvoorbeeld RACE 2007 is al voldoende. Steam maakt dan een nieuwe map aan. Na installatie kun je alles weer terugzetten, behalve: sysinfo.txt en GameInstallDir.ini. Verwijder die bestanden.

Mocht je nog zaken in je Gamedata hebben staan, zoals circuit dan is het verstandig ook die te backuppen. Voor SRVN-spullen hoeft dat niet, die zijn snel weer te installeren met SimSync. Maak je gebruik van MoTec, dan dien je je .plr-bestand aan te passen. XDHud-gebruikers moeten XD opnieuw installeren, of d3d9.dll kopiëren naar de nieuwe locatie.

Voorkomende problemen
Er is kans dat het spel erg lang doet over het inladen. Bij de melding 'Loading - Safety Car' kan het lijken alsof het spel vastloopt. Dit is niet het geval, het duurt gewoon erg lang.

Verder kan het spel sowieso traag zijn. Vooral het inladen van circuits duurt veel langer. Hopelijk wordt dit beter als je de baan de tweede keer inlaad. rFactor (2) vertoont hetzelfde omdat er dan allerlei bestanden aangemaakt worden.

Dit ongemak werd u aangeboden door Steam. Waarvoor onze hartelijke dank. :roll:
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Bedankt voor het signaleren en voor de oplossing.

Lang leve Steam ! :|
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Thnx, we gaan het proberen.
Replays, waar staan die opgeslagen? Zodat ik deze nog kan opslaan als Back Up?
Nog een vraag, kan Race 07 op n Externe HD worden geplaatst, zodat hij daarvanaf start?
Hoop dat ik t dan allemaal gaaf halen voor Donderdag, Aangezien ik meerdere dingen Moet doen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Replays staan in 'Mijn Documenten'. Maar die moet je sowieso even backuppen. Externe harde schijf moet kunnen, maar ik weet niet of dat verstandig is. Het zal niet erg snel zijn, denk ik. Tenzij USB 3.0 o.i.d.
Maurice Zondag

Waar moet de SymSinc komen te staan nu?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Skinpack
Het skinpack is vanaf nu te downloaden met SimSync. De SimSync bestanden zijn hetzelfde als voor rFactor. Deze plaats je in: Steam/Steamapps/Common/RACE 07
Maurice Zondag

Als ik hem daar neer zet, krijg ik een foutmelding.

Ik heb hem gewoon laten staan waar ie al stond, en dat werkt. (ipv common directory, je username directory - bij mij de ilustere naam /steamapps/moreezz/race07)
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

nadat ik steam opnieuw heb geinstalleerd met bijbehorende mods en expansions moets ik Simsync wel in de Common map zetten
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

@Maurice: de foutmelding kan ook ontstaan doordat SimSync (bij mij deed hij dat) een aparte map aanmaakt. Je moet de twee bnestanden daaruit halen en gewoon in de door Jan Wim aangegeven directory plaatsen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

En vergeet niet RACE 07 eerst een keer te starten voor je gaat SimSyncen.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik heb alleen de spellen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De SRVN bestanden stonden er nog allemaal. Ik kan in de server komen zonder problemen.
René van Noort

Lars Koldeweij schreef:Ik heb alleen de spellen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De SRVN bestanden stonden er nog allemaal. Ik kan in de server komen zonder problemen.
Same here
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dat kan, maar heb je de circuits ook?
René van Noort

Ik neem aan van wel. Ik heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan zit alles er toch weer in of waren er nog losse downloads?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Volgens mij de circuits ook, maar ik heb sowieso gesynct daarna.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

De SRVN add-on circuits. Mid Ohio, Laguna Seca.
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

https://www.facebook.com/SimBinStudios/ ... 1202988302
http://forums.steampowered.com/forums/s ... stcount=14
RACE 07 was accidently converted to the new content system, which RACE 07 doesn't support since it's using GCF depot files. We just corrected that mistake and switched it back. I apologize for any inconvenience caused by this mistake.
betekend dit dat we nu weer opnieuw moeten installeren, nu men de map structuur weer heeft teruggedraaid ? Ik ben niet thuis dus kan het niet testen .
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Daar lijkt het wel op. Ik hoop maar dat deze update beter in elkaar zit en dat er niet bakken met werk bij komt kijken om het te laten werken. Is dat wel het geval, dan kunnen we de race van vanavond wel vergeten.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik rijd zelf niet mee vanavond, maar even voor de duidelijkheid:
Moet iedereen nu weer actie ondernemen? Er zijn volgens mij drie groepen:
1. De mensen die Steam nog niet opgestart hebben sinds dit hele gedoe.
2. De mensen die de instructie van Jan Wim gevolgd hebben.
3. De mensen die Steam compleet opnieuw geïnstallerrd hebben.

Weet iemand wie wel iets moet doen en wie niet?
Plaats reactie

Terug naar “Race 07”