Tijdens het racen in Rfactor 2 loop ik tegen paar problemen aan. Ik kan zien dat mijnbanden temperatuur oploopt voornamelijk bij rem acties. Maar nu is de vraag hoe warm moeten banden nou zijn. Banden onder een Mégane zijn anders dan die van een Clio.
Enig idee hoe ik dit te weten kom?
Tevens verlies ik 2 a 3 seconden per ronde terwijl ik volgas weg trek uit de bochten. Misschien ook banden warmte probleem?
Thnx alvast
[rF2] Onduidelijke informatie Rfactor2
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
In de basis is een temperatuur tussen de 85 en 100 graden wel in orde. De banden komen pas na enkele rondjes echt op temperatuur. Daarna denk ik niet dat de banden te koud blijven. Misschien oververhitten ze juist.
Overigens rij je pas snelle tijden als je de bochtensnelheid echt in orde hebt, iedereen trekt volgas weg uit een bocht, dus daar win je niet op. Het gaat er juist om hoe vroeg je op het gas kunt staan. Probeer netjes je rempunten te pakken en de apex van de bochten te halen. Dan kun je geleidelijk het tempo opvoeren.
Succes!
Overigens rij je pas snelle tijden als je de bochtensnelheid echt in orde hebt, iedereen trekt volgas weg uit een bocht, dus daar win je niet op. Het gaat er juist om hoe vroeg je op het gas kunt staan. Probeer netjes je rempunten te pakken en de apex van de bochten te halen. Dan kun je geleidelijk het tempo opvoeren.
Succes!
Okay bedankt.
Ik heb vaak piepende banden en kort daarna gaat de auto glijden. Terwijl ik net zo hard soms langzamer de bocht in ga als anderen.
Weet niet of dat over verhitting is van de banden?
Ik heb vaak piepende banden en kort daarna gaat de auto glijden. Terwijl ik net zo hard soms langzamer de bocht in ga als anderen.
Weet niet of dat over verhitting is van de banden?
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Wat je wellicht kunt proberen is de transitie tussen remmen en gasgeven wat vloeiender laten verlopen.
Dus als je afremt voor een bocht: Rempedaal intrappen, maar nog een klein beetje gas geven, totdat je veilig voelt dat je de auto alleen kunt laten remmen.
Bij het wegrijden uit een bocht: Geleidelijk rempedaal loslaten en tegelijkertijd gaspedaal geleidelijk indrukken. Probeer ervoor te zorgen dat er geen 'gat' tussen zit. Dan kan de auto wat nerveus worden en plotseling wegglijden. Denk niet dat het direct iets met de bandentemperatuur te maken heeft.
Dus als je afremt voor een bocht: Rempedaal intrappen, maar nog een klein beetje gas geven, totdat je veilig voelt dat je de auto alleen kunt laten remmen.
Bij het wegrijden uit een bocht: Geleidelijk rempedaal loslaten en tegelijkertijd gaspedaal geleidelijk indrukken. Probeer ervoor te zorgen dat er geen 'gat' tussen zit. Dan kan de auto wat nerveus worden en plotseling wegglijden. Denk niet dat het direct iets met de bandentemperatuur te maken heeft.
Hmm okay
Opzich vrij lastig als je altijd rijdt met rechts gas en rem.
Links gebruik ik voor koppeling namelijk
Opzich vrij lastig als je altijd rijdt met rechts gas en rem.
Links gebruik ik voor koppeling namelijk
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Haha ja als je met rechts ook remt dan moet je heel and toe technieken toepassen. Dat is ingewikkeld dan. Probeer dan in ieder geval iets eerder te remmen, zodat het tempo er wat eerder uit is voordat je instuurt. Dan is de balans namelijk beter. Je zult zien dat je zo eerder en gemakkelijker op het gas kunt gaan en dat is vaak belangrijk in een snel rondje.
Oké bedankt.
Ik ga heel toe proberen al denk ik wel dat ik me rem op 150% moet zettenomdat anders de pendalen te veel verdraaien.
Bedankt meer tips altijd welkom
Ik ga heel toe proberen al denk ik wel dat ik me rem op 150% moet zettenomdat anders de pendalen te veel verdraaien.
Bedankt meer tips altijd welkom
- Robin de Jong
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
De meeste mensen gebruiken de koppeling ook niet en remmen gewoon met links. Dat kan misschien ook de reden zijn voor langzamere tijden.
-
- Berichten: 3952
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Racestuur: Fanatec CSR Wheel
- Locatie: Marum
Piepende banden zijn trouwens prima. Dat geeft aan dat je op de limiet rijdt.
Zo straks een race gereden in de Megane cup en op eens of andere manier komen de temperaturen niet boven de 50 graden uit
Enig idee hoe ik deze temperaturen omhoog kan krijgen want heb nu het idee dat het glijden bij de koude banden vandaag komt?
Enig idee hoe ik deze temperaturen omhoog kan krijgen want heb nu het idee dat het glijden bij de koude banden vandaag komt?
- Bram Kuipers
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
- Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
- Locatie: Venlo
- Contact:
Heb je de graden/Fahrenheit aangepast. Soms kan het dat wel eens zijn, want als je een volledige race rijdt moet je toch wel boven de 50 graden uitkomen.
Of het was bewolkt en de temperatuur lag laag. Misschien eens letten op de baan temperatuur en de temperatuur zelf van het spel zelf.
Of het was bewolkt en de temperatuur lag laag. Misschien eens letten op de baan temperatuur en de temperatuur zelf van het spel zelf.
Maar 50 graden lijkt mij vrijlaag voor racebanden. Tevens heb ik zo straks met 3.5 Renault geraced en kwam de temp niet boven 60 graden.Bram Kuipers schreef:Heb je de graden/Fahrenheit aangepast. Soms kan het dat wel eens zijn, want als je een volledige race rijdt moet je toch wel boven de 50 graden uitkomen.
Of het was bewolkt en de temperatuur lag laag. Misschien eens letten op de baan temperatuur en de temperatuur zelf van het spel zelf.
Was op Maleisië , maar temp van baan en lucht geen idee
Dan zouden ze toch minder warm moeten worden omdat er dan minder raakvlak is met het wegdek??René van Noort schreef:Bandenspanning verhogen misschien?
- Ger Heuts
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
- Racestuur: Thrustmaster T300rs
- Locatie: Landgraaf
- Contact:
Bandenspanning verlagen misschien?
Ik zou het echt niet weten waarom die banden niet op temperatuur komen. Misschien eens flink doortrappen in de NAGT mod van rFactor 1. Als je de banden daar niet op temperatuur krijgt, dan is er echt wat om je zorgen over te maken....
Ik zou het echt niet weten waarom die banden niet op temperatuur komen. Misschien eens flink doortrappen in de NAGT mod van rFactor 1. Als je de banden daar niet op temperatuur krijgt, dan is er echt wat om je zorgen over te maken....
Ik heb alleen Rfactor2Ger Heuts schreef:Bandenspanning verlagen misschien?
Ik zou het echt niet weten waarom die banden niet op temperatuur komen. Misschien eens flink doortrappen in de NAGT mod van rFactor 1. Als je de banden daar niet op temperatuur krijgt, dan is er echt wat om je zorgen over te maken....
Mijn ervaring is: (maar puur persoonlijke ervaring, ik weet niet of het hout snijdt) dat de temp oploopt als je de bandenspanning verhoogt.
Misschien zijn er nog "echte" coureurs die hier iets zinnigs over kunnen zeggen
Misschien zijn er nog "echte" coureurs die hier iets zinnigs over kunnen zeggen
Banden worden warmer door wrijving. Dus veel glijden zou uiteindelijk wel voor een hogere temperatuur moeten zorgen. Het lijkt inderdaad meer alsof je graden in Fahrenheit worden weergegeven. Dan is 50 graden namelijk prima. Heb alleen geen idee hoe je dat zou moeten aanpassen in rf2.
Overigens, je bandenspanning verhogen zorgt voor minder grip en dus eerder glijden. Maar lage bandenspanning zorgt voor meer rolweerstand dus een lagere snelheid. Beter iets aan de hoge kant dan aan de lage kant is mijn ervaring.
Overigens, je bandenspanning verhogen zorgt voor minder grip en dus eerder glijden. Maar lage bandenspanning zorgt voor meer rolweerstand dus een lagere snelheid. Beter iets aan de hoge kant dan aan de lage kant is mijn ervaring.
- Lars Koldeweij
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
- Racestuur: CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
Uhh... 1 Fahrenheit is meer dan 1 graad celcius. Een temperatuur van 50 Fahrenheit is nog minder in Celcius.