[rF2] Onduidelijke informatie Rfactor2

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Erik Halmingh

Tijdens het racen in Rfactor 2 loop ik tegen paar problemen aan. Ik kan zien dat mijnbanden temperatuur oploopt voornamelijk bij rem acties. Maar nu is de vraag hoe warm moeten banden nou zijn. Banden onder een Mégane zijn anders dan die van een Clio.

Enig idee hoe ik dit te weten kom?
Tevens verlies ik 2 a 3 seconden per ronde terwijl ik volgas weg trek uit de bochten. Misschien ook banden warmte probleem?

Thnx alvast
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

In de basis is een temperatuur tussen de 85 en 100 graden wel in orde. De banden komen pas na enkele rondjes echt op temperatuur. Daarna denk ik niet dat de banden te koud blijven. Misschien oververhitten ze juist.

Overigens rij je pas snelle tijden als je de bochtensnelheid echt in orde hebt, iedereen trekt volgas weg uit een bocht, dus daar win je niet op. Het gaat er juist om hoe vroeg je op het gas kunt staan. Probeer netjes je rempunten te pakken en de apex van de bochten te halen. Dan kun je geleidelijk het tempo opvoeren.

Succes!
Erik Halmingh

Okay bedankt.

Ik heb vaak piepende banden en kort daarna gaat de auto glijden. Terwijl ik net zo hard soms langzamer de bocht in ga als anderen.
Weet niet of dat over verhitting is van de banden?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Wat je wellicht kunt proberen is de transitie tussen remmen en gasgeven wat vloeiender laten verlopen.

Dus als je afremt voor een bocht: Rempedaal intrappen, maar nog een klein beetje gas geven, totdat je veilig voelt dat je de auto alleen kunt laten remmen.

Bij het wegrijden uit een bocht: Geleidelijk rempedaal loslaten en tegelijkertijd gaspedaal geleidelijk indrukken. Probeer ervoor te zorgen dat er geen 'gat' tussen zit. Dan kan de auto wat nerveus worden en plotseling wegglijden. Denk niet dat het direct iets met de bandentemperatuur te maken heeft.
Erik Halmingh

Hmm okay

Opzich vrij lastig als je altijd rijdt met rechts gas en rem.
Links gebruik ik voor koppeling namelijk
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Haha ja als je met rechts ook remt dan moet je heel and toe technieken toepassen. Dat is ingewikkeld dan. Probeer dan in ieder geval iets eerder te remmen, zodat het tempo er wat eerder uit is voordat je instuurt. Dan is de balans namelijk beter. Je zult zien dat je zo eerder en gemakkelijker op het gas kunt gaan en dat is vaak belangrijk in een snel rondje.
Erik Halmingh

Oké bedankt.
Ik ga heel toe proberen al denk ik wel dat ik me rem op 150% moet zettenomdat anders de pendalen te veel verdraaien.

Bedankt meer tips altijd welkom
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

De meeste mensen gebruiken de koppeling ook niet en remmen gewoon met links. Dat kan misschien ook de reden zijn voor langzamere tijden.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Piepende banden zijn trouwens prima. Dat geeft aan dat je op de limiet rijdt.
Erik Halmingh

Zo straks een race gereden in de Megane cup en op eens of andere manier komen de temperaturen niet boven de 50 graden uit :(
Enig idee hoe ik deze temperaturen omhoog kan krijgen want heb nu het idee dat het glijden bij de koude banden vandaag komt?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Heb je de graden/Fahrenheit aangepast. Soms kan het dat wel eens zijn, want als je een volledige race rijdt moet je toch wel boven de 50 graden uitkomen.

Of het was bewolkt en de temperatuur lag laag. Misschien eens letten op de baan temperatuur en de temperatuur zelf van het spel zelf.
Erik Halmingh

Bram Kuipers schreef:Heb je de graden/Fahrenheit aangepast. Soms kan het dat wel eens zijn, want als je een volledige race rijdt moet je toch wel boven de 50 graden uitkomen.

Of het was bewolkt en de temperatuur lag laag. Misschien eens letten op de baan temperatuur en de temperatuur zelf van het spel zelf.
Maar 50 graden lijkt mij vrijlaag voor racebanden. Tevens heb ik zo straks met 3.5 Renault geraced en kwam de temp niet boven 60 graden.

Was op Maleisië , maar temp van baan en lucht geen idee
René van Noort

Bandenspanning verhogen misschien?
Erik Halmingh

René van Noort schreef:Bandenspanning verhogen misschien?
Dan zouden ze toch minder warm moeten worden omdat er dan minder raakvlak is met het wegdek??
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Bandenspanning verlagen misschien? ;)

Ik zou het echt niet weten waarom die banden niet op temperatuur komen. Misschien eens flink doortrappen in de NAGT mod van rFactor 1. Als je de banden daar niet op temperatuur krijgt, dan is er echt wat om je zorgen over te maken....
Erik Halmingh

Ger Heuts schreef:Bandenspanning verlagen misschien? ;)

Ik zou het echt niet weten waarom die banden niet op temperatuur komen. Misschien eens flink doortrappen in de NAGT mod van rFactor 1. Als je de banden daar niet op temperatuur krijgt, dan is er echt wat om je zorgen over te maken....
Ik heb alleen Rfactor2 ;)
René van Noort

Mijn ervaring is: (maar puur persoonlijke ervaring, ik weet niet of het hout snijdt) dat de temp oploopt als je de bandenspanning verhoogt.
Misschien zijn er nog "echte" coureurs die hier iets zinnigs over kunnen zeggen ;)
Maurice Zondag

Banden worden warmer door wrijving. Dus veel glijden zou uiteindelijk wel voor een hogere temperatuur moeten zorgen. Het lijkt inderdaad meer alsof je graden in Fahrenheit worden weergegeven. Dan is 50 graden namelijk prima. Heb alleen geen idee hoe je dat zou moeten aanpassen in rf2.

Overigens, je bandenspanning verhogen zorgt voor minder grip en dus eerder glijden. Maar lage bandenspanning zorgt voor meer rolweerstand dus een lagere snelheid. Beter iets aan de hoge kant dan aan de lage kant is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Uhh... 1 Fahrenheit is meer dan 1 graad celcius. Een temperatuur van 50 Fahrenheit is nog minder in Celcius.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Om precies te zijn 10 graden celsius. Dan zijn de banden van Erik nog redelijk warm vergeleken met dit.... 8-)
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”