[rF2] Het controleren van een skin

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Als je alleen een skin wilt testen ingame kun je dat het snelste en gemakkelijkste als volgt doen:

1. Ga naar rFactor 2/Userdata/player/Settings en maak een map aan. Deze moet exact dezelfde naam hebben als de mod zelf. (Te vinden in rFactor 2/Installed/Vehicles)
2. In het geval van de FR 3.5 moet de map als volgt heten: 'FormulaRenault35s'.
3. Plaats de .dds in deze map en noem hem bijvoorbeeld FR35_4alt. De 4 is in dit geval het startnummer van de wagen, die kan verschillen. Hiervoor kun je ingame kijken welke startnummers er gebruikt worden. Alt staat voor alternatief. Is de skin geplaatst? Dan verder met stap 4.
4. Start rFactor2. Kies de goede mod en de auto met het goede startnummer. Druk in het keuzemenu bij de wagen op 'Tuning'. Onderaan staat een zin: Car Paint. Met de pijltjesknop kun je nu kiezen tussen skins. Selecteer de goede skin en testen maar. Het kan zijn dat de helm er raar uitziet, of de voorruit. Dit komt goed zodra er een mod van gemaakt is, het is een bug.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik ben bezig met de clio.
Zonder extra0 (rims) en window ziet het wel erg gek uit.
Ik heb de templates daarvoor gedownload en naar dds gezet.
Kunnen we eigen rims maken?

Overigens vond ik het testen veel gemakkelijker door de dds files in de map rFactor 2\Installed\VehiclesRenault_Clio\1.0 te zetten zonder de toevoeging alt. met windows en rims werkt dat prima en je kunt die files gewoon weghalen om weer de standaard paint te tonen.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Na patch versie 101 werkt mijn truc niet meer en wordt de alt mod beter weergegeven :)
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Klopt, de laatste build heeft ISI speciaal voor ons nu gereleased zodat alle painters goed hun skin kunnen testen. Toch aardig van ze. ;-)
René van Noort

Jan Wim Ensing schreef:Als je alleen een skin wilt testen ingame kun je dat het snelste en gemakkelijkste als volgt doen:

1. Ga naar rFactor 2/Userdata/player/Settings en maak een map aan. Deze moet exact dezelfde naam hebben als de mod zelf. (Te vinden in rFactor 2/Installed/Vehicles)
2. In het geval van de FR 3.5 moet de map als volgt heten: 'FormulaRenault35s'.
3. Plaats de .dds in deze map en noem hem bijvoorbeeld FR35_4alt. De 4 is in dit geval het startnummer van de wagen, die kan verschillen. Hiervoor kun je ingame kijken welke startnummers er gebruikt worden. Alt staat voor alternatief. Is de skin geplaatst? Dan verder met stap 4.
4. Start rFactor2. Kies de goede mod en de auto met het goede startnummer. Druk in het keuzemenu bij de wagen op 'Tuning'. Onderaan staat een zin: Car Paint. Met de pijltjesknop kun je nu kiezen tussen skins. Selecteer de goede skin en testen maar. Het kan zijn dat de helm er raar uitziet, of de voorruit. Dit komt goed zodra er een mod van gemaakt is, het is een bug.
Ik heb al deze stappen netjes opgevolgd JW maar ik zie mijn paint niet. Ik kan wel een alt paint selecteren maar hij wordt niet getoont. In het verleden plaatste ik de altskin gewoon in installed\vehicles\mod en dat werkte wel. Nu trouwens ook niet meer.

Edit: Probleem opgelost. Per ongeluk use existing mipmaps geselecteerd met opslaan als dds. Nu werkt het als een zonnetje. :D :D
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Ik krijg voor geen mogelijkheid een Clio skin draaiende in rfactor 2.
Wat voor naam moet ik de skin geven als ik hem bv i.p.v. de gastrijder wil zetten?

Ik heb in userdata/settings een map aangemaakt met dezelfde naam als de mod maar hij ziet de skin niet.

Help
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dit werkt niet meer sinds Build 118. ISI werkt aan een nieuwe methode, en heeft de oude verwijderd.
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Okee....jammer
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Is er iemand die de "3dsmax scene" van de Renault Clio heeft. Kan hem nergens vinden en weet dat hij er is :(
Dit om de skin te kunnen testen. Lijkt toch wel erg mooi zo.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Vraagje wat is nu die nieuwe methode? Ik probeer namelijk mijn helm ontwerp te bekijken ingame maar ik kan nog geen mapje vinden waar ik dat zou kunnen plaatsen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Kijk even hier. Er staat alleen één foutje bij RD. De map moet zijn 'Settings' en niet 'Setups'.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Thanks het is gelukt.
Gebruikersavatar
Randy van Domselaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:21
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Lelystad
Contact:

Ben druk bezig met de skin van de clio en dit werkt allemaal en kan ik ook testen in rfactor.

Heb alleen 2 vraagjes:
Krijg het niet voor elkaar om de windows met de juiste naam en nr te krijgen. Hoe moet ik dit bestand noemen?
Aangepaste skin van auto heet clio_12alt.dds.

En in welk format moet ik de skin aanleveren? Als dds of psd?

Alvast bedankt!

Grt Randy
Wester Wobbes
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:09
Racestuur: Logitech DFGT
Locatie: Noordwijk

Ik verwijs je even hiernaar: viewtopic.php?f=24&t=806
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Sinds de nieuwe buid werkt het controleren van de skin weer anders.

Ga ingame naar de desbetreffende auto en klik op tuning.
Klik nu op 'create dir'
Ga nu naar je rfactor folder in userdata/player/settings/nieuwe map.
Kopieer hier je dds files.
Ga weer naar dezelfde auto ingame en je kan skin checken.
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

Oh geweldige Jan Wim, die, alles wetend, altijd bereid is te helpen, hoe krijg ik mijn helm ingame? (Ik heb nu al wel de goede map, het gaat mij om de naam)
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dezelfde naam als je de skin van de auto, met daarachter 'HELMET'. Bijv: SRVN01HELMET.dds
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

Ik heb er een blanco eigen skin bij moeten gooien, maar het werkt! Dank!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Even een vraagje ik krijg de wing (Extra5) template niet aan de gang. wheels wel

alt skin heet zeg maar 'altv6'

dan moet deze toch altv6EXTRA5.dds heten?
dit werkt niet

gr
martin
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik krijg het ook niet aan de praat.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”