RFactor 2 single of multi mode start niet meer

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Hoi,

Als ik Rfactor start en daarna single of multi mode aan klik, word het spel niet meer gestart.
Ipv dat het spel gestart wordt, word de launcher weer geladen.
Ik heb de integriteits controle voor rfactor binnen steam al uitgevoerd en ik heb me uitgeschreven op alle gt3 auto's binnen steam, zodat deze opnieuw geinstalleerd worden. Volgens mij is het probleem ontstaan omdat ik geen schrijfruimte meer vrij had.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt.

Groet Niels
Gebruikersavatar
Tom Klaver
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2020, 20:08

Als het schijfruimte is, kun je wellicht beginnen met leeg maken van c:\windows\temp. Daarna zou je met klein util TreeSize (gratis) kunnen kijken waar de grootste folders zitten. Wellicht kun je nog meer data verwijderen. Ligt het opstarten niet aan de video settings?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Bedankt voor je reactie Tom. Uiteraard heb ik dat als eerste gedaan en schijfruimte is het probleem niet meer.
De volgende handelingen heb ik al uitgevoerd, maar helaas nog geen succes :
- Schijfruimte vrijgemaakt.
- Integriteit controle
- Unsubscribe van alle gt3 auto's zodat deze opnieuw geïnstalleerd worden.
- Videokaart driver geüpdate.
- Opgestart zonder VR, maar geeft hetzelfde probleem.
- Player.json verplaatst en daarna rfactor opnieuw gestart. Er wordt geen nieuwe player.json aangemaakt. Ik zie wel een player.tmp
bestand erbij staan met de datum van gisteren. Lijkt me dat dit niet hoort.
- rFactor 2/UserData/Log/CBash" en "rFactor 2/UserData/Log/Shaders verwijderd.

Als iemand nog meer ideeën heeft, hoor ik deze graag :-)
Gebruikersavatar
Tom Klaver
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2020, 20:08

Controller.json verplaatsen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Is misschien wat je wilt vermijden maar ik verwijder tussen seizoenen door Rf2 meestal even helemaal om met schone lei te beginnen.
valt qua tijd best mee (zelfs met een riedel aan subscriptions die opnieuw gedownload worden), bent mogelijk sneller als zoeken naar oplossingen mocht rf2 eenmaal de weg wat kwijt zijn.

Ik had ditmaal aan het eind van vorige seizoen last van doorzichtige 'ghost' auto's die op willekeurige momenten heel even in en uit beeld sprongen. (nee er waren geen auto's met netwerk lag in de buurt). Nog van alles geprobeerd maar niets hielp. Opschoning na seizoen en issue is weg (tot nu dan toch)
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Zou het niet kunnen dat de game op een “ander” beeldscherm opstart? Ik zou een in de Launcer kijken op welk scherm je game staat
Gebruikersavatar
Tom Klaver
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2020, 20:08

Wat wellicht ook nog kan helpen is alle randapparatuur (USB) loskoppelen. Even dingen uitsluiten en wellicht enkel scherm aansluiten


Sent from my iPhone using Tapatalk
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Ik heb alle suggesties al geprobeerd, maar helaas kwam ik niet tot een oplossing.
Zojuist maar begonnen met een nieuwe installatie en gelijk de partities maar even opnieuw ingedeeld zodat ik niet zo snel meer problemen krijg met schijfruimte gebrek.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”