Tripple monitor hardware?

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Hallo leden SRVN,

even een vraag..sinds ik de northschleife heb aangeschaft, zit ik best wel met een hardware probleem..een hoop stuttering en stilstaande beelden enzo, heb dus ook de DTCC race moeten missen helaas..en ik neem aan dat er meer mensen met 3 monitors rijden, dus zou iemand mij iets kunnen aanraden wat wel gewoon draait? Ik wil mn pc dus een upgrade geven, maar heb geen idee welke videokaarten ik moet kiezen, en ik ben het gedoe wel zat zeg maar..ik heb al een andere computer aangeschaft met een Ryzen5 1600 processor op een Asus moederboard, 16 Gb 3200Mhz geheugen en Windows 10.. Dus als iemand eventueel enige suggesties heeft? Alvast bedankt! Grtn, Jeremy :)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Welke kaart heb je er nu in zitten?
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

2x AMD Radion R9 290 4Gb..al n oudje, en met afterburner overclocked..maar tis nét te kort, vooral met avondraces en regen in online races..tis té veel stutteren dan en crossfire werkt niet op Rf2..zit zelf te denken aan AMD Vega 56, of de GTX 1070Ti..maar die zijn best aan de prijs..maar heb het idee dat SLI wellicht beter werkt?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Als je het het er voor over hebt zou een 2070 (Super) een optie kunnen zijn. Dan heb je de laatste generatie en kan je ook weer een tijdje vooruit.
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Okay..das wel een beetje boven budged zeg maar.. maar heb je wel wat idd ;) Ik ga wel even vergelijken..bedankt voor de tip :) Maar dus Nvidea boven AMD?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Wat voor prijzen zie jij dan voor de GTX 1070 Ti? Die zit volgens mij in dezelfde range (€500-600) als de RTX 2070, en is ook qua performance vergelijkbaar (ca. 10% verschil, in het voordeel van de RTX 2070).
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Je kan momenteel kijken naar de nieuwe AMD 5700 series, die zijn verreweg het beste bang-for-buck. En zoals hierboven aangegeven, als je een flink groter budget hebt (500+ euro) dan kan je een powerhouse kaart van nVidia aanschaffen.

Heb je trouwens al geprobeerd je gfx helemaal naar beneden te schroeven? Alles op minimaal, aantal auto's op 15 ofzo. Ja dan ziet het er niet uit, maar dan kan je in ieder geval racen op de wat zwaardere circuits die maar af en toe langskomen.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”