VR vastlopers

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik zag dat Ger Peters de Lmp3 race heeft uitgereden zonder crash
Kan het komen doordat hij met de " Gastrijder skin " reed?
M.A.W. Kan een skin in een mod tot een crash leiden?
Dit omdat hij in de andere klasses geen VR crash heeft?

Oftopic: Ik heb niemand gehoord over lag met de Lmp3 zijn er veranderingen?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Aan mijn kant heb ik verder helemaal niets qua apperatuur of instellingen veranderd. Mijn skin in de rtse auto is verder gelijk aan die van Twan zit alleen een ander kleurtje overheen dus lijkt me niet erg aannemelijk dat daar issue zal zijn geweest.

Ik vermoed dat ik toevalig twee keer een stevigere lagspike heb gehad in de lmp3 waarbij VR niet heeft overleeft. Het zag er in de lmp3 verder hetzelfde uit als bij de lagspikes in andere klasses. vr content loading verschijnt in beeld alleen bij de lmp3 kwam rf2 beeld niet terug maar werd het beeld vervolgens zwart in de oculus, dus connectivity met de set was weg.

Op suzuka bleef rf2 aktief, kon ik zien want had VR mirroring optie van rf2 naar scherm aanstaan. Maar rf2 reageerde niet meer op input, sturen escape knop etc. Er werd vanaf moment dat het fout ging ook 100% cpu gebruikt door rf2. Omdat ik netjes naast de baan in het grind stond zo laten staan en niet gekilled. Tot het moment dat ik geraakt werd door iemand die ook van de baan was gegaan en mijn auto ging rollen). toen alsnog via task mananger rf2 gekilled.
Op de andere baan waar ook eerst vr content loading in beeld kwam volgde niet alleen zwart beeld maar daar volgede ook meteen een rf2 crash.

Gisteren tijdens de race heb ik geen last van gehad van lagspikes, in ieder geval niet in die mate dat vr content in beeld kwam. (twan ook niet). In de warmup sessie vlak voor de race rond het moment waar martijn 5 minuten signaal gaf had ik wel een bovenbeste spike. Zat onder in de knik van eau-rouge en toen ik weer beeld had zat ik in de bandenstapels zonder voorwielen in een brandend wrak :) . Maar rond dat moment kwam ook iemand de server in en wisselde iemand van auto(tuning). Lijkt rf2 nog potentieel nog steeds heftig op te reageren.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”