CPU problemen

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Goedenavond,

ik ben al de hele dag bezig geweest om rFactor weer lekker aan het draaien te krijgen maar ik krijg het maar niet voor elkaar en ik ben nu ten einde raad.

Het probleem is wat ik ook doe, ik heb om de zoveel tijd dat de paarse balk in rfactor van de cpu volledig uitslaat en dus de auto heel langzaam door rijd. Dit terwijl ik taakbeheer er naast heb en die geeft max 15% processor gebruik aan. Ik heb nu van alles geprobeerd, clean windows en alles maar ik krijg het niet opgelost.

Heeft iemand misschien nog een idee of word het tijd voor een andere pc?
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

Bij instellingen van windows alle apps uitzetten
Had ik ook last van .
Daarom weinig gereden dit jaar
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Geprobeerd, alleen ik hou het probleem.

Om de zoveel tijd lijkt de CPU het niet bij te kunnen houd, zelfs als ik alleen in de server rijdt...
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik wet niet welke processor je hebt, Of die het aan kan?
Misschien slechte processor koeling zodat de processor zich terug klokt
Download eens " coretemp " en kijk dan wat voor temperatuur hij tijdens gamen geeft
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Mijn pc specs zijn:

AMD FX8120 8 cores 3.1 GHz
AMD Radeon R9 200/ HD 7900
16 gb ddr3 werkgeheugen
Windows 10

Zal vanavond coretemp wel eens downloaden, eens kijken wat het doet
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Hoi Edward,

Ik heb de FX8350 van AMD en rij triplescreen maar zelfs met single screen moet ik op sommige banen de graphics echt lager zetten anders hapert hij ook.
Als ik bijvoorbeeld GT3 rij hapert hij heel erg bijvoorbeeld op sebring.

Probeer eens de settings wat lager te zetten en dan te kijken wat hij doet en dan rustig opbouwen.

Gr Onno
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Onno Nieuwenburg schreef: Hoi Edward,

Ik heb de FX8350 van AMD en rij triplescreen maar zelfs met single screen moet ik op sommige banen de graphics echt lager zetten anders hapert hij ook.
Als ik bijvoorbeeld GT3 rij hapert hij heel erg bijvoorbeeld op sebring.

Probeer eens de settings wat lager te zetten en dan te kijken wat hij doet en dan rustig opbouwen.

Gr Onno
Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs op de laagste settings loopt het niet optimaal...
Berry Witman schreef: 05 jun 2018, 01:14 Ik wet niet welke processor je hebt, Of die het aan kan?
Misschien slechte processor koeling zodat de processor zich terug klokt
Download eens " coretemp " en kijk dan wat voor temperatuur hij tijdens gamen geeft
Ik heb even gekeken met coretemp erbij, maar het lijkt er op dat op het moment dat ik lag heb, mijn fan aan gaat want op dat moment gaat de temperatuur de CPU onder de 40 graden. Zodra de lag weer weg is, loopt de temperatuur weer op. Dit gaat tot een 60 graden en dan komt de lag weer en zakt de temperatuur weer. Heeft dit hier mee te maken?
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Tja 60 graden is nou niet echt warm te noemen, Nou ben ik zelf niet bepaald bekend met AMD processoren maar bij intel kun je in je bios " speedstep " uit zetten waardoor hij niet terug schakelt in frequentie en " sync all cores " aan zetten.
Dit doe ik zelf omdat ik mijn I7 op 4500Mhz wil laten staan zonder dat ie terug schakelt naar 800 Mhz om stuttering te voorkomen.
verder in Windows het energiebeheer op max prestatie zetten.

In Prime95 loopt bij mij de temp bij 100% belasting toch wel naar zo'n 82 graden.
Dus die 60 graden van jouw valt wel mee, Maar ja een game belast je pc ook niet voor de volle 100% zoals Prime95 doet.
Zorg er wel voor dat je geen shadows,reflectie en soft partikels aan hebt staan.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik zag op internet nog het volgende over RFactor 2 en lage fps. In de link staat een opmerking hierover en wat je eventueel kan instellen in de player.json.

http://get-good.net/index.php?title=RFactor2

Het gaat om het volgende stukje:

If you are experience somewhat low FPS and are travelling slower than you should be, go to your player.json file in UserData. Edit the following line:

Sim Processor Thresh=255,

And change the value from 255 to 3. (255 = no multithreaded physics, 3 = on) This will enable mutlicore processing and you will experience smoother gameplay and normal speeds.

Groet Roel
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Gisteren met mijn pc weg geweest en indd mijn koeling van de CPU is niet goed. Hij word te warm waardoor hij begint te leggen. Als het goed is krijg ik hem morgen weer terug met nieuwe koeling. Dus even afwachten
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Roel Palmers schreef: 06 jun 2018, 14:05 Ik zag op internet nog het volgende over RFactor 2 en lage fps. In de link staat een opmerking hierover en wat je eventueel kan instellen in de player.json.

http://get-good.net/index.php?title=RFactor2

Het gaat om het volgende stukje:

If you are experience somewhat low FPS and are travelling slower than you should be, go to your player.json file in UserData. Edit the following line:

Sim Processor Thresh=255,

And change the value from 255 to 3. (255 = no multithreaded physics, 3 = on) This will enable mutlicore processing and you will experience smoother gameplay and normal speeds.

Groet Roel
En als dat er niet in staat???

Gr Ono
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Onno Nieuwenburg schreef: 07 jun 2018, 19:28
Roel Palmers schreef: 06 jun 2018, 14:05 Ik zag op internet nog het volgende over RFactor 2 en lage fps. In de link staat een opmerking hierover en wat je eventueel kan instellen in de player.json.

http://get-good.net/index.php?title=RFactor2

Het gaat om het volgende stukje:

If you are experience somewhat low FPS and are travelling slower than you should be, go to your player.json file in UserData. Edit the following line:

Sim Processor Thresh=255,

And change the value from 255 to 3. (255 = no multithreaded physics, 3 = on) This will enable mutlicore processing and you will experience smoother gameplay and normal speeds.

Groet Roel
En als dat er niet in staat???

Gr Ono
Onno, ik heb het niet gecontroleerd, dus dat weet ik niet. Ik ging er genakshalve vanuit dat wanneer er zo specifiek iets wordt geschreven, dat het wel aanwezig zou zijn. Had daarom ook de link erbij geplaatst, zodat je de bron kon achterhalen.
Groet Roel
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Edward Hoekstra schreef: 07 jun 2018, 18:36 Gisteren met mijn pc weg geweest en indd mijn koeling van de CPU is niet goed. Hij word te warm waardoor hij begint te leggen. Als het goed is krijg ik hem morgen weer terug met nieuwe koeling. Dus even afwachten
Ik heb inmiddels een andere koeling erop gekregen, alleen ik hou het zelfde probleem. Zodra rFactor lagt door de auto langzamer te laten rijden, zie je nog steeds de temperatuur van de CPU naar beneden gaan, wanneer de fan aan is dus. Zodra de fan weer normaal draait en de temperatuur weer omhoog gaat, loopt rFactor ook weer normaal. Hier is niet mee te rijden en het is heel verschillend hoe vaak het gebeurd. Ik weet eigenlijks niet meer wat ik er aan veranderen moet. Misschien heeft hier iemand nog een idee..?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Huh, dus nu als de fan draait lagt rFactor2?

Zou bijna denken dat er ergens een signaal ruis ontstaat ofzo



Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Zodra rFactor begint te laggen, dus de auto "langzamer"gaat rijden, zie de temperatuur omlaag gaan. Zodra de fan weer uit is of normaal draait, is rfactor ook weer goed. Echt heel apart, maar ik heb het bekeken met temperaturen op mijn 2e scherm
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Klinkt als een voeding issue hoe sterk is je voeding?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Ik heb een voeding van 500W erin.

Hier zijn nogmaals mijn specs.

AMD FX8120 8 cores 3.1 GHz
AMD Radeon R9 200/ HD 7900
16 gb ddr3 werkgeheugen
Windows 10
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Edward Hoekstra schreef:Ik heb een voeding van 500W erin.

Hier zijn nogmaals mijn specs.

AMD FX8120 8 cores 3.1 GHz
AMD Radeon R9 200/ HD 7900
16 gb ddr3 werkgeheugen
Windows 10
Hoe oud is die voeding en je mobo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee. Ik heb hem 2 jaar geleden overgenomen van iemand, dus weet niet hoe oud het spul is.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Ik krijg het idee dat je moederbord en of voeding de geest begint te geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”