mods try outs

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ruben Correa Alves schreef: 07 dec 2017, 00:59 Ik denk dat ik dat gewoon eens ga bekijken als portfolio projectje (body design) en dan is zoiets altijd een optie richting 2018-2
Zolang je er maar geen "haaienvin" en "T-wings" opzet :D :D
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ruben Correa Alves schreef: 07 dec 2017, 00:59 Ik zag onlangs dat de bronbestanden van de 2014 Renault 3.5 zijn vrijgegeven. Die 3.5 is destijds gedropped omdat het aantal deelnemers terugliep, maar dat zien we in elke klasse na een aantal seizoenen dus dat had verder niet veel met de auto te maken, die is qua kwaliteit gewoon goed.

Het is dan een optie om daar wat leuks mee doen. Er kan een nieuwe body op, wellicht wat andere sounds en als we echt cool willen zijn een beetje met engine boost en aero multipliers spelen. Precies hetzelfde als toen met de Super Formula tweaks het plan was, maar dan met een auto die in de basis wel gewoon goed is.

Ik denk dat ik dat gewoon eens ga bekijken als portfolio projectje (body design) en dan is zoiets altijd een optie richting 2018-2
Is dat wel zo? Ik kan mij herinneren dat de 3.5 na de update heel anders reed en een stuk lastiger was dan voor de update. En de verschillen waren ook een stuk groter waardoor ook de interesse terugliep.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ooh ok ok. Ik kwam bij SRVN net na het laatste F3.5 seizoen erbij dus heb het zelf niet meegemaakt. Mijn comment was eigenlijk op basis van wat ik van anderen hoorde die er toen wel mee reden, maar zo voelt het voor iedereen dus weer anders aan.

De F3.5 heeft deze zomer trouwens nog een update gekregen dus hij zal sowieso anders rijden als toen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ook is hij een van de drie source auto's dus het lijkt me dat s397 er dan in ieder geval tevreden mee is.

Jeroen Huisers schreef: 07 dec 2017, 08:38Zolang je er maar geen "haaienvin" en "T-wings" opzet :D :D

Ook geen Halo? :D
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Persoonlijk vind ik high-end open wheelers heel leuk. Ik ben van origine vanuit de DRL groep (één van de 2 clubs die gefuseerd zijn naar wat nu SRVN is) en die reden alleen met Formule 1 bakken.

Formule Renault 3.5 was in de laatste jaren slechts 2 seizoenen gebruikt (2!) en de deelnemers liepen flink terug. Dat heeft weinig met de 'nieuwigheid' van een klasse te maken, zeker als je nu naar de F2000 kijkt die nog altijd goed bezocht wordt.

De ervaring leert ons echter dat high-end open wheelers niet echt geliefd is, dat zag je bij de Formule 1 (vóór de 2e generatie FR 3.5) de FR 3.5 zelf en als laatste de Indycar. Een 2017-spec F1 mod zou erg leuk zijn, en kun je inderdaad meegaan met de Max Verstappen-hype, maar ook dan kun je je afvragen of je genoeg volk trekt. Close racing is wat we met z'n allen willen, en dan is een instapper wat dat betreft beter. Ohja, en er is geen F1 mod nu die een beetje deugt... ;)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ruben Correa Alves schreef: 07 dec 2017, 00:59

Ik denk dat ik dat gewoon eens ga bekijken als portfolio projectje (body design) en dan is zoiets altijd een optie richting 2018-2
Van mij hoef je niet de body aan te passen, ik vind de FR 3.5 (in Monza spec) echt nog altijd een hele fraaie auto! :)
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Met een high end single seater zul je van nature grotere verschillen hebben (veel setup opties) en minder close battles (dirty air en minder vergevelijk). Vandaar mijn suggestie om iets op formule 3 / gp3 niveau te doen, maar dan moet er inderdaad wel iets goeds zijn.

(Srvn heeft in het verleden wel F3 gedaan toch? Hoe ging dat?)

@ Ruben, gaaf idee om zelf iets te maken! Als je iemand zoekt om wat physics opties uit te proberen houd ik me aanbevolen.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Even terugkomend op de GP3 mod deze was destijds niet echt een aanrader i.v.m. de physics.
Het rijden van de formule auto voelde onecht aan maar was verder wel goed gemaakt.
Nu is er een van dit jaar waar wel wat werk ingestoken is zo te zien en ik heb daar gisteren enkele rondes in gereden en dit voelde niet verkeerd.
De auto op default setup had een bak onderstuur maar dat is af te stellen.
Qua beleving en moeilijkheids graad zou hij mooi passen tussen de FR3.5 en F2000 dus het proberen waard.
Ik heb de mod in teamspeak in het paddock staan voor te downloaden voor diegene die het willen proberen.
In teamspeak op paddock klikken en met rechtermuisklik opent zich de file browser en downloaden maar.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Jos klopt inderdaad is inderdaad niet verkeerd het enige waar ik an twijfel is met drs open door eu rouge heen...

Maar verder is hij goed te rijden.


gr onno
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”