mods try outs

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Ik zie de laatste week een hoop post tevoorschijn komen met alternatieve voor misschien de clio.
Waar houden we tussen de 2 seizoenen niet een soort try outs voor andere auto's zoals de GP3 mod van Berry.
Of andere serieuze mods die in de workshop te vinden zijn.
Misschien zit er wel iets tussen waar we van zeggen dat is wat voor een kampioenschap.

gr onno
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik ben het met je eens alleen hebben we dit vaker geprobeerd.
De GP3 mod die ik gepost heb stond bij een facebook bericht over de nieuwste update Rfactor van 1 December, Alleen kan ik die post niet terug vinden en kan ik dus niet achter deze versie van GP3 komen als deze inderdaad nieuwer als een jaar geleden dan is uitproberen inderdaad de moeite anders heeft Ruben een punt dat we die al geprobeerd hebben.
Persoonlijk wacht ik nog steeds op een goede openwheeler mod zoals Gp2 GP3 of zelfs F1
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

ik gok dat het deze is:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... chtext=gp3

deze md is van dit jaar.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Elk seizoen komen er wel wat van dat soort mods langs waar een server voor komt. Wellicht kunnen we met de winterraces ook een beetje leunen op dit soort karretjes om het gelijk een beetje uit te testen.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik ben meer een fan van TinTops en heb onlangs nog de WTCC 2017 Mod gereden die was ook wel goed te rijden.

http://simcompany.hu/?page_id=6201


Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Is getest en bleek drama. Zijn Hondas die we al hadden met een ander jasje.

Een slecht jasje

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Try outs zijn zeker aan te bevelen.
Het aanbod momenteel is leuk te noemen maar niet datgene wat mij echt warm maakt om te rijden.
In het verleden F3.5 en DTM waren toch wel mods waarmee je aan de slag kon.
Nu is er een GT3 mod die er niet alleen goed uitziet maar ook lekker rijdt dus zeker een aanrader cq verplichting voor komend seizoen en een volwaardige opvolger voor de Clio om het NK op een hoger niveau te tillen.
Maar even waarom ik dit schrijf is dat de wintercompetities bedoelt zijn om diverse mods uit te proberen maar komt men een goede mod tegen het te laat kan zijn om hier weer een serieuze klasse van te maken voor het nieuwe seizoen.
Mijn intentie destijds was dit te doen met de clubraces maar men heeft besloten dit te doen met de clio wat ik nog steeds jammer vind.
Houd een clubrace 1 keer per 3 weken met een mod naar keuze en invulling naar keuze afhankelijk wat normaal is bij deze klasse.
Dus heb je een oval race met een Nascar dan doe je dit voor X aantal rondes of totale tijd.
Heb je een GP3 race dan doe je 2 races van b.v. 15 rondes enz.
Op deze manier houd je races die geen kampioensdruk met zich meeneemt en waarbij vaak de funfactor zeer hoog ligt en je test meteen nieuwe mogelijkheden om in de toekomst een mod tegen te komen die seizoenswaardig is om te rijden.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Interessante discussie deze. Ik hoop ook (en kom steeds meer mensen tegen op het forum) op een single seater (of lmp) die het gat vult tussen de F2000 (formule 4 pace) en laat zeggen GP2 (FSR ama). Ook denk ik dat je hiermee nieuwe leden kunt trekken. Mijn verhaal is als volgt en denk ik heel herkenbaar voor anderen:

Ca 4 jaar terug werd ik door mijn broer opnieuw (had in het verleden GP1, 2 3 en 4 gespeeld, klopt ik ben oud ;-) enthousiast gemaakt voor het simracen. ALs raceliefhebber volg ik F1 en WEC/LMP (beetje Indy). Dit geld zeker door de mensen die vandaag raceliefhebber worden door het Max Verstappen effect. Als simracer wil je graag met die autos aan de slag, omdat die erg tot de verbeelding spreken. Je begint met F1 201x. Na een tijdje krijg je het gevoel dat er iets aan die auto niet klopt en stap je over naar rFactor2 en ga je met de Indy, FR35, LMP1 en F1 auto van FSR aan de slag. Weer een tijdje later wil je meedoen aan races. Je vergelijkt je rondetijden met die van FSR en ziet dat dat waarschijnlijk niet het niveau is om in te stappen. Dus kom je uit bij SRVN. Ben nu met erg veel plezier een jaar aan het racen bij SRVN, maar het is toch erg jammer dat er niet iets is net onder FSR in het "GP3 / formule 3 / lmp2" snelheidsniveau. Je word vervolgens lid van een erg leuke club, maar je rijdt toch in autos waar je niet direct veel interesse in had.

De GP3 mod vond ik best goed. Niet een makkelijke auto voor een "beginner" maar wel vriendelijk genoeg om nieuwe leden mee aan boord te trekken, denk ik. De enduracers LMP2 komen hier misschien ook voor in aanmerking.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik ben helemaal voor zoveel mogelijk testen en de mogelijkheden verkennen. SRVN is er nooit vies van geweest de ene serie aan de kant te schuiven om aan een nieuwe te beginnen, al is er door de seizoenen heen ook vaak gevolg gegeven aan bestaande kampioenschappen. Toch gaat de problemen van tijd en aanbod nooit helemaal weg. We kunnen tenslotte maar een paar kampioenschappen per jaar aanbieden en daarin kun je nooit alle goede content kwijt. Er moeten keuzes worden gemaakt doordat er niet genoeg tijd is (en niet genoeg leden zijn) om alles te doen. Daarnaast kun je een heel pad uitstippelen waarlangs je kunt groeien in de vereniging van instapniveau tot aan de top, maar het aanbod in rFactor 2 is daarbinnen toch wat wisselvallig, zeker als je alleen kwalitatief goede mods wil gebruiken. Voor de formule-racerij mist er een goede F1-mod en de weg er naar toe is alles behalve uitgestippeld. Ook met de toer- en sportwagens kun je alle kanten op.

Met drie à vier kampioenschappen tegelijkertijd is het toch kiezen voor van alles een beetje, waardoor je nooit echt rechtlijnig dat opstaptraject kunt volgen. Je kunt ook niet echt kiezen voor één kant, want dan haakt de helft van de leden af. Iedereen wil wat, maar uiteindelijk kun je niet iedereen 100% bedienen.

Daarnaast is de snellere klasse in rFactor 2 ook niet per se de moeilijkere klasse. Een LMP1/LMP2 rijden met Enduracers of URD is gemakkelijker dan de Radical SR3 van Studio 397 bedwingen. Toch zal iedereen WEC-materiaal hoger inschalen dan club-race materiaal als de SR3.

Overigens deden we, zoals Jos benoemde, al wat extra evenementen en gaf het bestuur aan voornemens te zijn meer uit dat putje te willen scheppen. Genoeg mogelijkheden op afwisseling dus.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

En ook tussentijds worden er dingen getest, zie als voorbeeld de gt3 server

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Albert van Mourik schreef: 05 dec 2017, 17:15En ook tussentijds worden er dingen getest, zie als voorbeeld de gt3 server
Ja, inderdaad. Dat er af en toe en server open gaat met iets nieuws is ook erg fijn.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Misschien zou er zelfs een multi car server kunnen met een hillclimb erop.
Puur voor wat anders en een beetje lol hebben.
Je ziet elkaar niet en hebt dus ook geen last van elkaar maar je kan wel voluit trappen.


Heb de transfarapalamsamago of zoiets liggen, toen een filmpje van gemaakt met een super 7 ofzo.

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik wist niet dat rFactor point-to-point al ondersteunde...
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

https://youtu.be/hE9O1LeVj8g

Yup, teminste, hier wel Afbeelding

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Nieuwe mods proberen is altijd leuk, er zijn er afgelopen jaar best wat voorbij gekomen in een testserver van srvn. De testserver van de F2000 heeft toch voor een paar gezellige avondjes gezorgd met 10+ man in de server.
Yoeri Gijsen schreef: 05 dec 2017, 17:04
Daarnaast is de snellere klasse in rFactor 2 ook niet per se de moeilijkere klasse. Een LMP1/LMP2 rijden met Enduracers of URD is gemakkelijker dan de Radical SR3 van Studio 397 bedwingen. Toch zal iedereen WEC-materiaal hoger inschalen dan club-race materiaal als de SR3.
Hoe moeilijk een auto is is erg subjectief. Competatieve tijden met een URD LMP1 acht ik toch veel moeilijker dan de radical SR3, de SR3 laat toch heel wat meer foutjes toe zonder direct in de muur te staan :P
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Kevin van Dooren schreef: 05 dec 2017, 18:20Hoe moeilijk een auto is is erg subjectief. Competatieve tijden met een URD LMP1 acht ik toch veel moeilijker dan de radical SR3, de SR3 laat toch heel wat meer foutjes toe zonder direct in de muur te staan :P
Het is inderdaad subjectief. Ik vind LMPs makkelijker cruisen, waar ik met de SR3 echt moet pushen en balanceren om een aardig tempo te rijden. Maar ja, echt hoog niveau heb ik met beide niet gereden, dus wellicht weet je meer dan ik als het om de absolute top gaat.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Misschien dat het in het verleden al eens is geprobeerd, geen idee eigenlijk... Maar zou het eens leuk zijn om een (fun) evenementje te doen met de Nascar (stockcar) mod ? En dan niet meteen op een superspeedway maar bijvoorbeeld een 1.5mile oval zoals bijvoorbeeld Homestead (Palm Springs speedway noemt ISI hem), op dit soort ovals ligt de snelheid net even wat lager (je moet liften of soms zelfs een beetje remmen) dan op de superspeedways waarbij je weer een extra moeilijkheid krijgt door het draften.
Je kunt met de Nascar bakken vette gevechten hebben en net als bij de SRVN 500 is je positie op de baan tot 75% van de race niet heel belangrijk, wel hoe je met je banden omgaat. Ik moet zeggen dat ik tegen 40 AI rijders verbazend leuke races heb gereden, het lijkt wel of de AI van rFactor (op sommige) banen is gemaakt voor ovals maar dat terzijde :D
De Homestead / Palm Springs baan heeft ook verlichting, het is een bijzondere ervaring om dan zo'n race in het donker te rijden. Een race van een uur is prima te doen, je hebt dan ongeveer 2-3 pitstops nodig wat weer leuk is voor de strategie.
PS... pitstops zijn wel iets wat dan goed geoefend moet worden, je hebt nagenoeg géén remmen en komt met ca. 300+ aanrijden op de pitstraat met een speedlimit van 80 km/h :thumbs_happy: (en geen limiter op de auto)
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Voor de liefhebber van zinloze feitjes heb ik wat dingen uitgezocht! Ik heb rondetijden vergeleken (is performace, zegt dus niks over de "feel" van een auto) van verschillende klasses t.o.v elkaar. Dit is een grof vergelijk uitgegaan van "gemiddelde" circuits (spa, hockenheim, zandvoort etc.). Op Le Mans en de Indy speedway gebeuren afwijkende dingen, is buiten beschouwing gelaten.

Grofweg geeft dit de volgende verdeling in groepen:

• Class 1: Formula 1

• Class 1-: LMP1 HY, ~Indy~

• Class 2: Formula 2 (Gp2), LMP1, ~Indy~, JAP Super Formula, FR3.5

• Class 3: Formula 3, Gp3, LMP2, ~DTM~

• Class 4: Formula 4, F2000, Formula e, Formula Renault 2.0, GTE, GT3, Radicals, ~DTM~, ~WTCC~

• Class 5: DTCC, Formula Ford, GT4, ~WTCC~

• Class 6: Clio van je moeder

Wat opvalt is dat 3 van de 4 SRVN klassen allemaal in Class 4 vallen. Weer circuit afhankelijk, veel rechte stukken, GT sneller, meer bochten, F2000 sneller. Ik heb vervolgens de SRVN auto's vergeleken op LM Bugatti en kom dan tot de verbazende conclusie dat deze auto's qua rondetijd maar enkele seconden van elkaar verwijdert zitten. Dit had ik niet verwacht. De GT voelt echt wel anders dan de F2000, maar de F2000 zit toch veel dichter bij een GT qua gevoel dan bij een LMP of F1!

Ik heb vanuit motec nog een vergelijking gemaakt:
Tabel.PNG
Tabel.PNG (6.88 KiB) 18862 keer bekeken
- Kolom 1, 2 en 3 spreken voor zich. Downforce is in Newton, deel door ~10 voor kilos.
- Kolom 4 is het percentage van de wieldruk dat downforce is. Is dit getal 50% dan kan de auto op de kop rijden (de helf van de wieldruk is dan downforce, dus de downforce is gelijk aan het gewicht van de auto, dus kun je op de kop rijden).
- Kolom 5 is de bandengrip. Clio van je moeder is 0.7, straatband high perf is 1.2, raceband 1.7, formula 1 2.0, super zachte kartband 2.2.

Let op de downforce van de Radical! Getalsmatig is dus de radical meer een formule auto dan de F2000!!!!

Ook verklaard dit waarom mensen vrij makkelijk aan meerdere klassen meedoen (wel goed om gevulde velden te houden) de auto's lijken behoorlijk op elkaar.

Ik zou niet de formula e als klasse opzetten, lijkt gewoon teveel op de F2000. Kan wel als vervanging natuurlijk, maar sta je constant aan de laadpaal en ben je de racegeluiden kwijt ;-(

De huidige klassen zitten wel wat dicht bij elkaar in het toch wel brede autosport landschap. Misschien toch radiacal of F2000 inwisselen voor een klasse wat hoger op de performance ladder?
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Er moet ook wel een fatsoenlijke mod zijn voor een hogere klasse. Fatsoenlijke F1 mods zijn nou niet bepaald ruim in de aanbieding, naast GPVWC en FSR is er niet veel en deze leagues zullen er niet van gediend zijn dat andere leagues er mee gaan rijden:P. Daarnaast is de LMP1 voor endurance en daar zijn ze hier niet naar op zoek. De indy was geen succes, DTM is tijden mee gereden en ondertussen veroudert, F3.5 ook mee gereden en veroudert denk ik?, Japanse super formula is ook niet de beste mod meen ik en ga zo maar door. Dat de SR3 meer downforce heeft dan de F2000 was ook wel te verwachten toch? SR3 heeft een Grotere diffuser, groter vloer oppervlak, grotere vleugel en ik zal vast nog wel iets missen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik zag onlangs dat de bronbestanden van de 2014 Renault 3.5 zijn vrijgegeven. Die 3.5 is destijds gedropped omdat het aantal deelnemers terugliep, maar dat zien we in elke klasse na een aantal seizoenen dus dat had verder niet veel met de auto te maken, die is qua kwaliteit gewoon goed.

Het is dan een optie om daar wat leuks mee doen. Er kan een nieuwe body op, wellicht wat andere sounds en als we echt cool willen zijn een beetje met engine boost en aero multipliers spelen. Precies hetzelfde als toen met de Super Formula tweaks het plan was, maar dan met een auto die in de basis wel gewoon goed is.

Ik denk dat ik dat gewoon eens ga bekijken als portfolio projectje (body design) en dan is zoiets altijd een optie richting 2018-2
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”