Ik zie niemand en niemand ziet mij.

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Hallo,

Ik heb problemen met Rfactor2 op de F2000 server, voor race 1 van Ohio kon plotseling niemand mij meer zien en ik zag niemand meer. naardat ik met Marcel van de raceleiding veel dingen geprobeerd heb deed hij het uiteindelijk. maar in de warming up van race 2 had ik weer het zelfde probleem en daardor kon ik niet mee rijden.
Na race 1 heb ik niks aan mijn instellingen veranderd.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit op kan lossen.

Mvg. Brayn
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Als ik jou beschrijving zo lees, lijkt het erop of hij de data van de rest van de rijders niet goed ontvangt. Heb je wel een goeie internet verbinding? Als je een "connection lost" krijgt, heb je dit meestal ook.
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Edward Hoekstra schreef: 08 okt 2017, 22:17 Als ik jou beschrijving zo lees, lijkt het erop of hij de data van de rest van de rijders niet goed ontvangt. Heb je wel een goeie internet verbinding? Als je een "connection lost" krijgt, heb je dit meestal ook.
Ik heb iets van max. 500 mb/s bij ziggo. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van internet tenzij er een storing was. Ik heb ook nog dingen veranderd voor race 1 qua internet en toen deed het spel get gewoon weer. Maar toen we naar race 2 gingen crashte mijn game heb ik hem opnieuw opgestart en toen har ik het probleem weer.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Staat jouw ingame network ook op 5mb? Up en down?
Heb je kabel of wifi?
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Zaten er tijdens race 2 ook meerdere mensen op het internet?
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Albert van Mourik schreef: 08 okt 2017, 22:41 Staat jouw ingame network ook op 5mb? Up en down?
Heb je kabel of wifi?
Ik heb Wi-Fi aangezien de kabel in mijn kamer niet door de muur kan door waterleidingen. Ik zal later even kijken voor mijn ingame netwerk maar volgens mij is het 5mb LAN.

Tijdens de eerste en de tweede race zat mijn broer op zijn computer te spelen.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Wifi is eigenlijk gewoon niet te doen.
Rfactor is er redelijk streng in en je moet eigenlijk gewoon bekabeld hebben tenzij je zo ongeveer naast je wifipunt zit en er verder helemaal niks of niemand ook gebruikt maakt van die wifi.

Ik ben zelf ook 2 dagen bezig geweest om een kabel door me huis heen te trekken omdat het anders gewoon niet te doen is
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

rFactor met Wifi is sws niet aan te raden. De kans dat het wifi signaal wegvalt of niet sterk genoeg is, is heel groot. Ik denk toch dat daar de problemen weg komen, waardoor je soms wegvalt als je even geen internet hebt

Edit: zoals René al zegt, wifi is niet verstandig. Hij is me net voor :D
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Wi-fi is een no-go. Het kan goed gaan, maar er is een bijzonder hoog risico dat er een kleine onderbreking in de datastroom komt, waardoor jouw auto ineens verdwijnt (of in jouw ogen: alle andere auto's ineens verdwijnen) en je even later weer verschijnt, mogelijk middenin de auto van een ander. Dat kunnen we gewoon niet hebben.

In het reglement staat ook dat het gebruik van wi-fi kan leiden tot uitsluiting van deelname.

Toch even kijken of je die kabel kan leggen, want draadloos racen is hier niet gewenst.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Heb je dit topic doorgenomen?:
http://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=88&t=2468

Wat jij beschrijft heb ik 1x gehad (ook wifi), na wat aanpassingen heb ik er nooit meer last van.
- Een rustiger wifi-kanaal kiezen (zie bovenstaand topic voor tips)
- Network-settings in rF2 zo hoog mogelijk:
Afbeelding
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Lennart Lippens schreef: 09 okt 2017, 09:41 Heb je dit topic doorgenomen?:
http://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=88&t=2468

Wat jij beschrijft heb ik 1x gehad (ook wifi), na wat aanpassingen heb ik er nooit meer last van.
- Een rustiger wifi-kanaal kiezen (zie bovenstaand topic voor tips)
- Network-settings in rF2 zo hoog mogelijk:
Afbeelding
Dankjewel Lennart ik zal dit dan maar zal tijdelijke oplossing gebroken tot dat ik kabel internet heb
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

:x Hallo,

Ik heb nogsteeds problemen met mijn internet zelfs nadat ik het spel opnieuw geïnstaleerd heb en een kabel heb aangesloten. Mijn instellingen waren precies zoals Lennart. Het enigste wat ik zou kunnen doen is poortforwarden maar daar heb ik weinig verstand van.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”