Refresh rate blijft op 60hz

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Net gekeken in nvidia configuratie en hij staat op 144 hz dus dit is al goed.
Desondanks blijft hij in rf2 op 60 hz staan, gek ''probleempje''
Peter v Woudenberg

Eigenlijk beetje offtopic, maar ik kon de topic niet vinden die te maken heeft met de probleem hier bij mij.

Tijdens het rijden op server heb ik te maken met synchronizing, waardoor de beeld vastloopt. Bij offline testen ging het prima. Misschien komt dit bekend voor bij jullie en hopelijk weet 1 van jullie een oplossing!
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Bedoel je dat er onderin beeld letterlijk 'Synchronizing' staat? Want dat heeft te maken met je internet, dus komt dat offline nooit voor.

Wat het precies betekent weet ik nog steeds niet maar vaak is het geen goed teken.
Peter v Woudenberg

Dank voor reactie. Inderdaad is dat te maken met internet, ik krijg ook regelmatig connection lost, ook na uitzetten van Firewall.
Dan maar goed doorspitten op google. :geek:
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Peter v Woudenberg schreef: 08 mar 2017, 19:32 Dank voor reactie. Inderdaad is dat te maken met internet, ik krijg ook regelmatig connection lost, ook na uitzetten van Firewall.
Dan maar goed doorspitten op google. :geek:
Wifi ?
Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

herz heeft wel degelijk met fps te maken.
Je kunt wel meer fps krijgen maar als je monitor 60 Hz heeft dan geeft je monitor maar 60 frames per sec weer.
Je gpu berekend er meer wat je dan krijgt is dat als je 80 fps zou hebben op een 60 Hz monitor is dat die 80 frames verdeeld worden over de 60 Hz, je ziet dan een lijn met overlapping in het midden. http://www.ixbt.com/video3/images/gsync ... nc_off.jpg

Je moet zorgen dat je net zoveel fps hebt als je Hz, daar is dus die G-Sync (of V-Sync genoemd) optie voor.

Kan goed zijn dat die optie niet in het spel zit om die op 144 Hz te zetten, de settings zijn mega oud van rFactor.
Peter v Woudenberg

Anton Rebel schreef: 08 mar 2017, 22:13
Peter v Woudenberg schreef: 08 mar 2017, 19:32 Dank voor reactie. Inderdaad is dat te maken met internet, ik krijg ook regelmatig connection lost, ook na uitzetten van Firewall.
Dan maar goed doorspitten op google. :geek:
Wifi ?
Heb hier inderdaad Wifi, helaas nog steeds problemen met connection lost en af en toe synchronizing.
Is Wifi echt geen optie om online te simracen? Dan moet ik anders 25 meter kabel door bijna heel huis ploegen, en dat zie ik juist niet zo zitten.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Peter v Woudenberg schreef: 20 mar 2017, 20:15 Is Wifi echt geen optie om online te simracen?
Helaas niet, ik heb ook iemand moeten bellen om kabels te leggen, door een dik plafond heen aan toe.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Buitenlangs niet toevallig korter?
Peter v Woudenberg

Wordt best lastig en geen gezicht zo snoer door hele huis, maar goed.
Eigenlijk beetje vreemd aangezien ik 2 maanden terug nog lange tijd kon testen en racen zonder die problemen. Sinds kort wel.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Peter v Woudenberg schreef: 20 mar 2017, 20:34 Wordt best lastig en geen gezicht zo snoer door hele huis, maar goed.
Eigenlijk beetje vreemd aangezien ik 2 maanden terug nog lange tijd kon testen en racen zonder die problemen. Sinds kort wel.
Wifi kan niet stabiel zijn. Racen met wifi is niet save :D Ik heb regelmatig meegemaakt dat wifi een race kan verzieken, ook voor de rest van het veld. Als je bumper aan bumper rijd en degene voor heeft zijn verbinding niet voor elkaar, dan bestaat de kans dat je samen crasht.

Dit hoeft niet alleen het probleem te zijn van een wifi verbinding. Het kan ook met een bekabelde internetverbinding. Maar wifi is wat dat betreft zeker gevoeliger.

Dus rijden met wifi niet verstandig. na de race weer over op de wifi :D ;)
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”