Na de update niet meer online kunnen rijden.

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik las op het ISI-forum wel iemand die het ook heeft, er wordt alleen nog geen oplossing gegeven. Ga daar vooral melden, want dan ben je direct op het goede adres.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Kon net wel in de server komen (niet steam versie uiteraard), maar het duurde wel mega lang en ik moest rf2 geforceerd een keer sluiten.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Is het het niet op zijn minst waard om een test server op build 1052 online te zetten? Dan kunnen we uitsluiten of het aan de build ligt en misschien zo in ieder geval de GT van donderdag met iedereen rijden.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Dit lijkt me inderdaad een goed idee. Vanochtend de tips van het ISI forum wat betreft de ESET virus scanner toegepast (betreft protocol filtering), maar ook dit helpt niet. :teards:
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Ik heb zelfs ESET Smart Security verwijderd.

Alleen nu krijg ik de volgende melding ' Package Not Available'
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Zo te zien staat er een build 1052 GT server online. Ik ben benieuwd of dat voor nu een oplossing gaat bieden (ipv een Windows re-install :P).
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Mooi, kunnen we iig oefenen :)

Ik heb een bericht geplaatst op het ISI Forum. Hopelijk komt er gauw een antwoord.

http://isiforums.net/f/showthread.php/2 ... post420299
Tijmen Berends
Berichten: 211
Lid geworden op: 27 dec 2014, 18:34
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Duiven

ik heb hem op steam en hij doet het wel (ook online en offline) raar dat hij het bij de rest niet doet
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Ik moet wel mededelen dat ik nu bij (-IsR-Megane 1.02) wel in de server kan komen en kan rijden.

Alleen bij SRVN wil het nog niet lukken :( :(
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Bijzonder, er zijn poorten extra geopend dus het zou moeten werken nu. Er is inderdaad een build 1052-server, al hoop ik dat we toch met 1080 kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Bij mij werkt het helaas nog steeds niet. De 1052 GT server kom ik ook niet in (maar dit kan komen door het ontbreken van een mod omdat ik geen GT reed, beetje lastig te zien welke dan ontbreekt). Na alle tips van het ISI forum tot nu toe te hebben opgevolgd krijg ik nog steeds de melding "data transfer timeout" bij de indycar/rookie server. Kan het komen door een windows update die niet goed samenwerkt met de Rfactor servers/1080 build?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Als je de mod niet hebt dan kom je er inderdaad sowieso niet in. Kan je wel andere (random) B1052 servers joinen als je B1052 hebt geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Misha, in de mod manager met je muis op de mod gaan staan, dan laat die zien welke elementen je nog mist.

Wel handig als je alles erop zet ja, anders kom je nergens [WINKING FACE]

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Met je muis erover heen gaan is een goede tip, die kende ik nog niet ;-).
Ik kom nu (met de 1052 beta build) wel de GT 1052 server in. Het is goed om te weten dat dit wel werkt, maar dit verhelpt het probleem natuurlijk niet bij de rookie/indycar servers; tenzij deze ook teruggezet worden naar 1052. Natuurlijk is dat ook verre van ideaal en zou eigenlijk alles het moeten doen met de 1080 build. Ik wacht de baanbrekende oplossing dan ook met smart af :teards:
Gebruikersavatar
Xiomar Elizabeth
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:17

Hallo Allemaal,
zelfde probleem hier, na 1080 update kan niet meer op server komen,
vandaag heb ik bericht gelezen over GT dat gaat met update 1052 rijden, heb ik maar dat ook gedan en ik rijdt vrolijk rond op de GT 1052 server.
ik was op de punt mijn hele PC te gaan installeren, wat aangeeft, dat wij bij SRVN moeten niet meteen updates installeren voor de RACE Servers,
eerst 1 aparte server met de nieuwe update testen dan pas als iedereen er in kan komen zonder problemen overschakelen, naar nieuwe update.
lijk mij bij deze duidelijk, graag terug naar update 1052 voor alle servers.
groeten, :)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik zal het ook prima vinden als alle servers op 1052 blijven. Dat scheelt ook veel gedoe met VEC en andere leagues die ook op die versie zullen blijven voorlopig. 1080 voegt geloof ik weinig toe, dus het is niet een moeilijk keuze als je 't mij vraagt :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik denk niet dat SRVN rekening hoeft te houden met VEC. Het probleem met andere leagues is dat de races anders zijn en ze daarom minder snel overstappen. Dit is de eerste keer dat er echt een probleem is met een nieuwe build. Ik heb zelf overigens een apart installatie voor VEC.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Robin de Jong schreef:Ik denk niet dat SRVN rekening hoeft te houden met VEC. Het probleem met andere leagues is dat de races anders zijn en ze daarom minder snel overstappen. Dit is de eerste keer dat er echt een probleem is met een nieuwe build. Ik heb zelf overigens een apart installatie voor VEC.
Ben het eens met Robin dat we geen rekening moeten houden met andere leages.
We zouden ons wel kunnen afvragen of we direct willen overgaan op elke nieuwe build zodra deze uitkomt.
Een weekje wachten en kijken of er geen problemen zijn is een optie.

Maar dit is zeker niet de eerste keer dat er problemen zijn. Vorig seizoen hadden we een soortgelijke situatie.
We hebben toen zelfs even op een beta versie gereden.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Zodra er vandaag vanuit ISI geen oplossing komt zullen waarschijnlijk vanaf morgen alle servers teruggaan naar 1052.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Vanuit ISI komt de mededeling dat het Transfer Timed Out veroorzaakt lijkt te worden door een of meerder virusscanners. Ik wil daarom iedereen vragen die dat probleem heeft het eens te proberen de virusscanner en/of firewall even uit te schakelen, kijken wat er dan gebeurt, en dat hier weer terug te koppelen. En dan het liefst niet alleen hier maar ook op het ISI-forum zelf.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”