Evenement in detail

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Nu zie ik wat dingen staan waar ik van dacht, wtf is dat.

4 Bram Kuipers PlayerControl, ABS=1, Clutch, AutoBlip, UnknownControl


En dan niet het feit dat Bram op plek 4 staat, maar de laatste 3 dingen.

Clutch zal vast autoclutch uit of aan vermoedt ik.

Maar Autoblip?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Autoblip staat vanzelf aan als autoclutch ook aan staat. Het zorgt voor automatisch tussengas bij het terugschakelen maar bij de Clio niet geloof ik.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Autoblip is een player.PLR of controller.JSON setting volgens mij, dit staat standaard helaas dus aan.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ok, maar het staat niet bij iedereen, ook de clutch niet. Vandaar dat ik schieuwnierig ben geworden
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Autoclutch kun je zelf weten of je het aanzet or niet, dus nee, het staat niet bij iedereen. Daarnaast geeft Simresults al aids aan zodra je het ook maar even aan zet en daarna meteen uit.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Het wordt er niet duidelijker op zo :P

Auto Clutch en Auto Blip zijn per definitie totaal verschillende dingen.

Auto Blip zorgt ervoor dat er automatisch tussengas gegeven wordt bij terugschakelen. Bij 'normale' auto's met een handbak of een tourwagens met een duw/trekbak moet je vaak zelf tussengas geven om de toeren wat gelijk te trekken tussen het schakelen door. Dit zorgt ervoor dat je, vooral bij krachtigere auto's, de achterkant veel beter in het rechte spoor houd vanwege minder balans verstoring dmv verschil in toeren, en is in het echt ook beter voor het materieel ;)

Auto Clutch is puur de bediening van het koppelingspedaal dat automatisch gaat.


En nu het verwarrende, geheel in rFactor stijl is 1 van deze aids, Auto Blip, in een settings bestand verborgen en niet via het normale menu te vinden. Wanneer je een vers profiel aanmaakt, of vers rFactor2 installeerd, staat auto blip standaard aan. Dit moet je dan, als je dat wil, handmatig uitzetten. Auto Clutch is wel gewoon ten alle tijden uit te zetten in de sim.

Saillant detail is overigens dat er gewichts-penalties zijn voor de meeste aids, zoals in de clio HDV beschreven (bron isi forum)
[AIDPENALTIES]
TC=(0,0.005,0.010) // Weight penalties for using different levels of aids.
ABS=(0,0.005,0.010) // First value is typically with the aid off so it should be 0.0.
Stability=(0,0.005,0.010) // Penalties should only be applied to aids that the vehicle
Autoshift=(0,0.001,0.003,0.004) // would not be allowed to run with. Penalties should typically
Steering=(0,0.005,0.008,0.008) // only be used if the aid improves laptimes for a decent driver.
Braking=(0,0.005,0.008) // Values are fractions of the total vehicle mass, and are modeled
Invulnerable=(0,0.00) // as extra weight in the fuel tank. Do not use negative values.
Opposite=(0,0.001)
SpinRecovery=(0,0.001)
AutoPit=(0,0.001)
AutoLift=(0,0.00)
AutoBlip=(0,0.004)
Alleen maar mooi dat meerdere mensen dit uitzetten in de Clio's, zouden er meer moeten doen :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Duidelijk, thank you
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Dan vraag ik me wel af wat dan die UnknownControl is....
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

:D :D :D Dat zal het nieuwe stuurtje van Bram zijn :D :D :D





Alle gekheid, ik zie het bij 3 mensen staan, heb geen idee
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Bugje in rFactor wat weer door LiveRacers gerapporteerd wordt, net even op het ISI forum bekeken.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”