[rF2] problemen met updaten

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Wim Immegeers

ik krijg altijd problemen als ik een auto wil updaten naar een andere versie.
ik doe nochtans in mod manager alles goed .
en als ik van versie 1.2 naar 1.4 moet gaan bijvoorbeeld dan zet ik dat bestand bij in packages en doe ik op install
maar als ik dan het spel opstart is het altijd nog maar 1.2 en niet 1.4
en zo heb ik dat voor alles voor. trackx & autos
word er zo wat gek van
en als ik dan alles terug verwijder van mijn pc en ik install dan 1.4 dan werkt het wel.

wie weet wat ik verkeerd doe
mvg
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

twee versies van onderdelen kunnen naast elkaar bestaan, dus het is niet een "upgrade"
lijkt er op alsof je vergeet de oude versie te uninstalleren (en deleten). dat doe je ook gewoon in de mod manager.
dus in de mod manager voor bijvoorbeeld track 1.2 een uninstall, en ik doe voor zekerheid dan altijd ook delete dan is het track 1.2 bestand weg in packages directory.
daarna pas track 1.4 versie in packages zetten en install. Hoopt dat dit helpt
Wim Immegeers

ik ga straks opnieuw alles eens proberen te installen als ik de tijd nog vind.
en ik zal u tip eens opvolgen. ik deed op uninstall maar liet hem erin staan.
we zien wel als er een update komt he :-)
Wim Immegeers

heb versie v2 van dtm willen installen.
nu zijn servers plat van rf2 zelf.

maar ik wou v1 uninstallen en deleten en dat wou hij niet.
dus heb ik v2 er maar gewoon boven gezet.

moest dit niet werken wil ik hier wel eens hulp krijgen want er wordt hier niet veel meer geholpen naar mijn mening en ik ben niet van plan terug 10x mijn spel er af en op te zetten dan stop ik er liever mee.

ik zie wel wat the result is als ik terug online kan
mvg
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Wim,

Ten eerste, je hebt de vorige mod toch ook kunnen installeren? Verwijderen doe je op dezelfde manier, maar dan in omgekeerde volgorde. Je verwijdert eerst de vmod en daarna de auto's. Ten tweede, je moet dit echt zelf kunnen en de uitleg van Ger is helder en duidelijk. Updaten van mods werkt alleen als de Mod Manager dit aangeeft. Er verschijnt dan een asterix achter de naam. Staat dat er niet, dan is verwijderen van de oude en installeren van de nieuwe spullen de enige optie. Succes!
Wim Immegeers

ik snap er niets van, van jullie uitleg hoor .
ik wou de v 1.0 wissen maar dat programma zegt dat dit niet mogelijk is. is in gebruik door iets anders.

misschien dat mensen het minder snappen dan jullie...
ik probeer het alleen te doen maar het lukt me niet zonder dat daarna mijn game crasht.
en ik begin het wat moe te worden altijd uninstallen alles en terug alles te moeten installen.
dus vraag ik hulp maar met wat tekst zal de hulp niet helpen vrees ik hoor ....
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Sorry hoor, maar wees blij dat er mensen mee denken. Hulp is iets wat mensen uit vrije wil doen, niet uit verplichting. Het is spijtig als je er niet uitkomt, maar dan is er altijd nog het internet waar bijna alles op staat. Het is niet zo dat SRVN de maker is van rFactor 2 en dus elk probleem dat je hebt met het spel moet oplossen.
Wim Immegeers

ja hoor denk je dat ik dat nog niet gedaan heb.
zelf een engelse sim vriend heeft er al naar gekeken en hij verstaat het ook niet hoe het kan.
ik vraag het ook maar he . en mag toch zeggen met wat tekst begrijp ik het niet . u argument is maar flauw hoor.
er zullen hier wel mensen zijn die meer ervaring hebben met rf2 en modden dan ik dus ...

weet je laat maar .
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik weet hoe frustrerend het is om de zaak niet aan het lopen te krijgen. Mijn jongste broer was al vroeg "computernerd" en sprak alleen in zijn eigen taal. Die snapte ik dus niet en dat werkte op mijn zenuwen.... Maar het is hier inderdaad geen helpmij.nl of nucia.nl. Toch wil ik een poging doen om je te helpen.

Wat ík gedaan heb: Open rF2, dan Manage mods (onder de knop Configure Sim) in het scherm waar je normaliter op Single player of Online race klikt. Je zit nu in de mod manager. Bij Viewing klik je zowel het vakje voor mods en Components aan. Alles wat ruikt naar F1 of DTM (ik weet niet met welke mod je problemen hebt om te installeren) klik je met de rechtermuisknop en je kiest voor uninstall. Krijg je de foutmelding dat dit niet mogelijk is, omdat dit in gebruik is voor een andere mod, dan kijk je wat dat is en verwijder je dat ook. Voor het verwijderen van de oude Audi, Merc en BMW moest ik eerst ISI_Sil (het circuit Silverstone) verwijderen. Dat heb ik dus gedaan en daarna kon ik ook de oude DTM-wagens verwijderen. Achter die elementen staat nu de vermelding No onder de kolom Installed. Vervolgens klik je op die regels en klik je op Delete. Nu zijn alle oude onderdelen verwijderd. Ga naar het algemene topic van de wagens uit het kampioenschap die je wilt installeren. Negeer de later toegevoegde auto's die in een aparte post staan. Scroll naar benodigdheden in het topic en klik daar met links op. Kies dan voor opslaan als en zet het in de map packages. Let erop dat je ook weer de v-mod downloadt. Als je alle nieuwe spullen van de F1, BMW of weet ik wat je nieuw binnen wilde halen, hebt gedownload naar de map packages, dan sluit je de modmanager even af en opent hem opnieuw. Je kunt nu alles opnieuw installeren, eerst de wagens en dan pas de v-mod. Zie je de wagens niet staan? Niet alles staat er in alfabetische volgorde in.... Maar ontbreken wagens of andere onderdelen terwijl die wel in je map packages staan? Dan kan het zijn dat die rechtsonder in het scherm in het rood zijn aangegeven. Haal daarom ook opnieuw de circuits weer binnen die in de srvn-mod zitten. Heb je de juiste versie van het circuit al in de map packages staan? Dan krijg je eerst de vraag; bestand [naam] bestaat al, wil je dit vervangen? Klik dan gewoon op annuleren en kijk welke circuits alsnog binnengehaald moeten worden. Installeer die circuits (je hebt het vinkje voor mods en components nog steeds aangevinkt) eerst en kijk of je dan de wagens wel kunt installeren. Bij mij bleven de srvn DTM-wagens onzichtbaar, terwijl ik ze wel in de map packages had staan. Pas toen ik klikte op het bolletje Tln (naast de bolletjes met Loc Veh Snd enzovoort) stonden de wagens opeens in het rijtje erbij, met No onder Installed. Toen kon ik de wagens wel installeren en ook de v-mod opnieuw.
Als er niet een geheel nieuwe mod is gemaakt, dan zul je waarschijnlijk ook de losse onderdelen opnieuw moeten installeren die in losse postst (berichten) geplaatst zijn door de organisatie.

Ik hoop dat het zo wel lukt. Ik kan er in ieder geval niet meer over roepen. Als ik er trouwens naast zit , dan verbeter mij gerust.
Wim Immegeers

dank u wel ger voor je tijd en uitleg.
ik probeer dat morgen dadelijk als ik wakker word.
moet nu naar de voetbal .
groetjes en nog een goed weekend toegewenst
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

wim, mocht het niet lukken, wil ik je wel helpen via Teamviewer
Gebruikersavatar
Xiomar Elizabeth
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:17

Heb probleem met update 382,

na de update zie ik niet meer de tijd indicatie of de pit menu, en ook de race balk niet.
iemand enig idee, of moet ik alles opnieuw installeren? :shock:
Bijlagen
racebalk3.png
racebalk2.png
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Heb je al op nummer 2/3/4/5 gedrukt. Soms dan heb je er onbewust op gedrukt en dan is het weg. Misschien dat het dan terug komt.
Gebruikersavatar
Xiomar Elizabeth
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:17

Xiomar Elizabeth schreef:Heb probleem met update 382,

na de update zie ik niet meer de tijd indicatie of de pit menu, en ook de race balk niet.
iemand enig idee, of moet ik alles opnieuw installeren? :shock:

heb weer dezelfde probleem, probeerde dat op te lossen zoals laatste keer maar nu wil dat niet werken,
met update 342 doet het prima, maar zodra ik update 382 install zie ik geen pitmenu, of tijden dat ik heb gereden, of de balk met de dotjes hoever iemand achter mij zit.
zo te zien kan ik ook niet rijde vanavond als dit zo blijft, want ik kan niet banden selecteren als ik moet veranderen naar regenbanden.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”