[rF2] Wegvallen toeren

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Aan het eind van vorig seizoen had ik er al last van en nu doet het fenomeen zich weer voor.
Af en toe vallen mijn toeren in rF2 weg, terwijl ik vol gas geef. Vandaag viel het mij op dat dit gebeurt wanneer er iemand de server inkomt of uitgaat. Maar als het probleem er is, dan blijft het ook aanwezig. Met name met de F1 op Monza vallen op start/finish de toeren helemaal weg en ga ik steeds langzamer ipv sneller op het rechte eind. Is hier een verklaring, of, beter nog, een oplossing voor? Vorig jaar merkte ik het bij de FR3.5 en nu met de F1.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Kun je eens kijken de volgende keer dat het weer zo is, wat de pedalen voor waardes aangeven? Je kunt bij settings je inputgegevens zien van je stuurwiel en pedalen. Waarschijnlijk zul je dan zien dat ofwel je gaspedaal niet volgas geeft ofwel je rempedaal 'opeens' licht geactiveerd is. Dan heb je geen oplossing, maar wel een reden waarom de wagen in toeren afneemt.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Vakjes bij settings worden compleet gevuld, dus 100% geactiveerd. Kan zijn dat de rem zomaar geactiveerd wordt, want het valt me op dat DRS spontaan uitvalt (lampje verspringt van kleur), terwijl ik gewoon gas blijf geven. Van de andere kant; is het normaal dat de toeren terugvallen als ik vol gas blijf geven, terwijl de rem geactiveerd wordt? Ik ervaar het in ieder geval niet als remmen, maar gewoon als een terugval in toeren.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ger Heuts schreef:Vakjes bij settings worden compleet gevuld, dus 100% geactiveerd. Kan zijn dat de rem zomaar geactiveerd wordt, want het valt me op dat DRS spontaan uitvalt (lampje verspringt van kleur), terwijl ik gewoon gas blijf geven. Van de andere kant; is het normaal dat de toeren terugvallen als ik vol gas blijf geven, terwijl de rem geactiveerd wordt? Ik ervaar het in ieder geval niet als remmen, maar gewoon als een terugval in toeren.
lijkt toch echt wel verdacht veel op wat Rene aangeeft, heb ik ook last van. Pedalen loshalen schoonmaken en wat siliconenspray gebruiken. Heeft bij mij tijdje geholpen maar heb euvel inmiddels weer (denk maand later, wanneer was 24lemans bij rdlms).

Giel zei nog dat je clutch/brake intern zou kunnen omwisselen, hardware/onderdelen zijn idem, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd.
Ik zie het fenomeen overigens simpelweg in de pit bij controller settings. Als ik een beetje met rempedaal piel, beetje remmen en loslaten, zie ik op gegeven moment pedaal/potmeter uitslag blijven haperen van zeg 5 tot zelfs 20% terwijl ik niet aan pedaal kom. Zoiets als dit dus


Zoals je ziet heb ik deadzone al eens wat opgeschoven, maar als veel verder gaat heb ik alleen nog rem aan/uit over :D :( :o :shock:. Dus iedereen die achter me rijdt is bij deze gewaarschuwd :lol:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. Ik ben geen Assepoester, maar probeer het onder mijn bureau toch redelijk schoon te houden. Maar als ik de pc opendraai en wat luchtdruk er op zet, dan komt ongeveer een half schaap eruit.... Met de pedalen zal het niet veel beter zijn gesteld. Ik ga eens op Youtube zoeken hoe ik die open moet maken. Dacht al eens een filmpje te hebben gezien, ivm het wisselen van de remveer.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Dit is de zeer uitgebreide versie!!!

Kijk hier voor uitleg.


Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dank je wel, Giel. Maar dit filmpje begint al met een opengeschroefde pedalenset. Ik mis fase 1 dus.....
Gebruikersavatar
Remco van Elst
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 aug 2013, 19:43
Racestuur: Thrustmaster TS PC
Locatie: Veenendaal

Ger Heuts schreef:Dank je wel, Giel. Maar dit filmpje begint al met een opengeschroefde pedalenset. Ik mis fase 1 dus.....

misschien kun je hier wat mee.

http://forum.digitalracing.nl/showpost. ... ostcount=4
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Wow.... Dank je wel! Die tutorials moeten we ergens "sticky" maken.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

Beste Ger,

Nadat ik dit probleem ook heb gehad een simpele oplossing gebruikt die een electromonteur mij vertelde op mijn oude werk.

Zoiezo moet je wel de bovenkap en dus ook de 3 pedaalschoentjes weghalen, maar daarna hoef je eigelijk niks meer te doen dan een flinke dosis remreiniger over en langs de potmeters te spuiten. Zorg wel voor een doek onder je pedalen, want ook al vervliegt remreiniger vrij snel, door de hoeveelheid zal de vloeistof er ook uit open.

Daarna goed laten drogen (paar min) en weer in elkaar zetten.

Ik heb al meer dan een jaar geleden dit uitgevoerd met mijn G25 en nog steeds geen problemen mee, terwijl ik het daarvoor met siliconenspray oid had ingespoten en meestal na 2 a 4 weken tijd was het euvel weer terug.

Met welke mannier je ook je pedalen schoon maakt, veel succes
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Giel de Haan schreef:U vraagt, wij doen!
:kiss_ani: :kiss_s:

@ Jos: ook :kiss_ani: maar hoe kom ik aan remreiniger? :oops: Krijg ik dat bij een atuonderdelenbedrijf? Excuses voor mijn onwetendheid, maar ik ben compleet a-technisch.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Ger,

Misschien een zaak als halfords of een wat groter tank station.
Zeker bij een zaak waarbij je auto onderdelen voor het onderhoud kan kopen.

En zelfs ook nog bij een brommer/scooter werkplaats.

Dave.
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

idd, zoals dave zegt zijn ze te vinden bij halfords en zaken zoals Ferwerda enz.

enige belangrijke is wel dat je de G25/27 wel ff loskoppelt van de stroom en van je PC, want eventuele (rest)spanning kan schadelijk zijn voor je pedalen. maar als je het setje ff helemaal los koppelt is er niks aan de hand.


Hier een linkje, niet als sponsoring, maar gewoon omdat deze remreiniger goed is (MOTIP, en ik gebruik ook dezelfde) maar de prijs hier is ook belachelijk laag
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Tnx Jos, dit gaat Ger ook proberen :D
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ger Heuts schreef:atuonderdelenbedrijf?
Dit was gewoon een flater, geen verkapte reclame voor ATU (Auto Teile Unger), een auto-onderdelenbedrijf.....
jannes van Dijk

Nog makkelijker de action verkoopt ook remmenreiniger.
goedkoop en net zo goed.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Die is vandaag open! Bedankt!
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Even hier verder om het inmiddels aangemaakte sticky onderwerp niet te vervuilen.

Action was dus niet open op zondag... Het kereltje dat dit tegen sluitingstijd op zaterdag (toen was ik toevallig ook daar)omriep, zat op de automatische piloot... Gelukkig was er in die straat op zondag ook nog kermis en een jaarmarkt, zodat ik de auto erg ver weg moest parkeren om uiteindelijk te concluderen dat de Action toch dicht was... :evil: :eggstick:

Maar intussen heb ik mij voorzien van:
wasbenzine: [x]
remmenreiniger: [x]
kogellagervet zuurvrij: [x]
contactspray: [x]
vrije tijd: [ ] helaas..... Daar ontbreekt het aan. En toch ga ik er eens aan beginnen...
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”