Chassis movement

Plaats reactie
Berry Witman
Berichten: 306
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Chassis movement

Bericht door Berry Witman » 04 jan 2021, 16:41

Weet iemand misschien in de nieuwe UI waar de setting staat om de auto bewegingen minder te maken?
In de Lmp2 wordt ik helemaal gek van het bewegen van het dashboard
Head movement
exagerate jaw
Zijn het niet,In de oude UI heb ik dat uit kunnen zetten maar kan deze setting niet vinden
Weet zo niet de naam meer van deze setting



Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Chassis movement

Bericht door Arjan Veltens » 04 jan 2021, 16:52

Display:
Stabilize Horizon -> High

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 619
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T300 GTE
Locatie: Den Haag

Re: Chassis movement

Bericht door Lennart Lippens » 04 jan 2021, 16:54

Head vibrations dacht ik?
Of bedoel je de horizon: of je 'hoofd' gelockt zit op de horizon (auto beweegt), of dat je 'hoofd' gelockt zit aan de auto (de horizon beweegt)?
Je kunt ook even naar de oude UI overschakelen en het daar aanpassen (beta Old UI kiezen in Steam).
Of het opzoeken in je player.json file

Berry Witman
Berichten: 306
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: Chassis movement

Bericht door Berry Witman » 04 jan 2021, 17:10

zal vanavond eens testen
Ik meende beidde oplossingen al apart van elkaar getest te hebben zonder resultaat

Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Re: Chassis movement

Bericht door Jarno de Visser » 04 jan 2021, 18:33

Het staat onder de instellingen en dan calibrate.
Head physics en head vibration.
En anders wat Arjen zei, Stabilize horizon
Afbeelding

Berry Witman
Berichten: 306
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: Chassis movement

Bericht door Berry Witman » 04 jan 2021, 20:07

Ik heb alles wat jullie aangaven gedaan en "player.json aangepast met:


"Cockpit Vibration Freq1":0,
"Cockpit Vibration Freq1#":"Primary rate of vibration affects eyepoint position (higher framerates allow higher rates)",
"Cockpit Vibration Freq2":0,
"Cockpit Vibration Freq2#":"Secondary rate of vibration affects eyepoint orientation",
"Cockpit Vibration Mult1":0,
"Cockpit Vibration Mult1#":"Primary aerodynamic vibration multiplier affects eyepoint position (base magnitude is in VEH or cockpit file)",
"Cockpit Vibration Mult2":0,
"Cockpit Vibration Mult2#":"Secondary aerodynamic vibration multiplier affects eyepoint orientation (base magnitude is in VEH or cockpit file)",

Nu met alles in de menu's en playerjson is het goed

Ik reed met de lmp2 Cadillac op Sephring en met motionrig dat te samen ging nogal heftig, op andere banen was het minder

Bedankt voor de aanwijzigingen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contacteer:

Re: Chassis movement

Bericht door Gijs Sonneveld » 04 jan 2021, 21:34

Ik werd er zelf ook helemaal gek van. Ik heb zelf de head phisychs aangepast ingame. Bij een foto die al eerder is geplaatst hierboven zie je die optie staan. Ik zie nu wel alles om mij heen trillen maar de auto zelf trilt niet

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 619
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T300 GTE
Locatie: Den Haag

Re: Chassis movement

Bericht door Lennart Lippens » 05 jan 2021, 09:03

Gijs Sonneveld schreef:
04 jan 2021, 21:34
Ik werd er zelf ook helemaal gek van. Ik heb zelf de head phisychs aangepast ingame. Bij een foto die al eerder is geplaatst hierboven zie je die optie staan. Ik zie nu wel alles om mij heen trillen maar de auto zelf trilt niet
Grappig, toen Sebring uit kwam ben ik juist die Stabilize Horizon functie gaan gebruiken, want ik werd er juist gek van dat de hele wereld trilde en de auto niet, had gewoon moeite om mij op bepaalde referentiepunten te focussen. :)
Als je in het echt met de auto snel over een drempel rijdt kijk je ook niet ineens naar de lucht, je focust automatisch op een punt in de verte en je nek past zich automatisch aan zodat je dat punt goed blijft zien. Je dashboard klapt dan op en neer in je beeld.

Maar iedereen moet natuurlijk gewoon lekker doen wat hij zelf prettig vindt :)

Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”