GT 2016-II | 60 van België | 01-09-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

GT 2016-II I Race 1 & 2
60 van België
01-09-2016


Locatie
Circut de Spa-Francorchamps, Stavelot, België

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten)
20.50 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2016-II
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

ligt de server eruit?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Johan van Doren schreef:ligt de server eruit?
Er was even een belangrijke update die geinstalleerd moest worden.

Alles is inmiddels weer up and running
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Regen? Is het wel getest of de banden werken?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Lijkt me wel. De banden zijn een direct resultaat van de ontwikkeling tijdens vorig VEC seizoen.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Hoop het! ....... dus het is niet getest?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik zie nu Berry rijden op de server en er staat dat het nat is. Dus we kunnen het zelf testen. :P
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Nou ik heb in de regen getest.
Conclusie is dat hij veel beter(moeilijker) rijd in de regen dan bv de oude DTM mod ( heb de oude GT niet in de regen gereden)
Feit was wel dat de baan verschrikkelijk snel opdroogde bij zon ik weet niet of de server in een soort acceleratie mode stond qua tijd.
Maar het was wel goed te doen in tegenstelling hoe de Porsche in de andere server in de regen rijd.
Thierry van der Heijden
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 sep 2011, 22:04
Racestuur: G27
Locatie: Helmond

Roy de Muinck schreef:Hoop het! ....... dus het is niet getest?
24uur op le mans was deels in de regen en was prima te doen voor de gt
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Berry Witman schreef:Nou ik heb in de regen getest.
Conclusie is dat hij veel beter(moeilijker) rijd in de regen dan bv de oude DTM mod ( heb de oude GT niet in de regen gereden)
Feit was wel dat de baan verschrikkelijk snel opdroogde bij zon ik weet niet of de server in een soort acceleratie mode stond qua tijd.
Maar het was wel goed te doen in tegenstelling hoe de Porsche in de andere server in de regen rijd.
Oefenserver staat op x15 (wat het in mijn mening vrij nutteloos maakt om te testen als je met meer dan 5 man in de server zit aangezien de baan dan veel droger is dan tijdens de race).
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ruben Correa Alves schreef:
Berry Witman schreef:Nou ik heb in de regen getest.
Conclusie is dat hij veel beter(moeilijker) rijd in de regen dan bv de oude DTM mod ( heb de oude GT niet in de regen gereden)
Feit was wel dat de baan verschrikkelijk snel opdroogde bij zon ik weet niet of de server in een soort acceleratie mode stond qua tijd.
Maar het was wel goed te doen in tegenstelling hoe de Porsche in de andere server in de regen rijd.
Oefenserver staat op x15 (wat het in mijn mening vrij nutteloos maakt om te testen als je met meer dan 5 man in de server zit aangezien de baan dan veel droger is dan tijdens de race).
Dit is nu aangepast, alle servers zullen ook in practice RealRoad op X1 hebben staan.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Nice. Jammer dat er niet iets is om het bij te schalen gebaseerd op hoeveel mensen er in de server zitten eigenlijk. Maar zo kan je altijd door blijven gaan natuurlijk. :)
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Er is goed te rijden in de regen Alleen op de banden letten maarja voor iedereen het zelfde.
Veel beter als vorig seizoen :thumbs_happy:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Prima te doen in de vipert. Ben benieuwd hoe het qua pitstops gaat zijn. :)
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

+1 Ruben

Van mij mag de race al beginnen :driving:
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Lars Koldeweij schreef:
Ruben Correa Alves schreef:
Berry Witman schreef:Nou ik heb in de regen getest.
Conclusie is dat hij veel beter(moeilijker) rijd in de regen dan bv de oude DTM mod ( heb de oude GT niet in de regen gereden)
Feit was wel dat de baan verschrikkelijk snel opdroogde bij zon ik weet niet of de server in een soort acceleratie mode stond qua tijd.
Maar het was wel goed te doen in tegenstelling hoe de Porsche in de andere server in de regen rijd.
Oefenserver staat op x15 (wat het in mijn mening vrij nutteloos maakt om te testen als je met meer dan 5 man in de server zit aangezien de baan dan veel droger is dan tijdens de race).
Dit is nu aangepast, alle servers zullen ook in practice RealRoad op X1 hebben staan.
Lars,

Is dat wel handig???
Als er regen verwacht wordt dan krijg je met real road op 1x inderdaad een realistische situatie bij het trainen.
Maar als er geen regen wordt voorspeld dat heb je met real road op 15x sneller rubber waar iedereen profijt van heeft bij het trainen.
Kan dit niet gewoon per race ingesteld worden?

Martijn
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik denk dat x5 een lekkere tussenmaat is. Er zijn meestal zo'n 4 tot 8 man op de server, behalve op raceday. 4 tot 8 man met x5 realroad = theoretisch 20 tot 40 auto's op de baan. (met x15 realroad zou dat 60 tot 120 auto's :P)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik vraag me af wat de obsessie met rubber hebben op de baan is. Grip is leuk en zo, maar als het regelmatig regent verdwijnt het rubber constant. Waarom zou je het zo snel mogelijk weer terug willen hebben in de wetenschap dat de race zonder al te veel rubber verreden zal worden.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

Zou zeggen gewoon laten staan het blijft toch de hele race nat
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Martijn bedoeld volgens mij als er helemaal geen regen wordt voorspeld waardoor het dus heel de race en practice droog is. Ik denk dat realroad niet zo relevant is als het droog is. Je kan gewoon een rubberfile inladen op de server, en die laten staan tot de race.

In de regen is realroad echter van groot belang (ja, discussie is al langs gekomen) omdat dit naast rubber ook dicteert hoe snel een baan droog wordt. Met realroad op x15 in practice is het veel droger dan in de race, met realroad op x1 in practice is het veel natter dan in de race. Vandaar dat ik denk dat een x5 realroad in practice de beste sweetspot is.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2016-II”