GT 2016-II | 60 van Nederland | 15-09-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

GT 2016-II I Race 3 & 4
60 van Nederland
15-09-2016


Locatie
Circuit Park Zandvoort, Zandvoort, Nederland

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten)
20.50 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2016-II
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Jep... Zandvoort.. GT's...
Het zit me nog niet echt mee.
Had voor de kwali niks gedaan dus daar verwachte ik al niet veel van.
Ergens een beetje achteraan gestart en tijdens de start slachtoffer geworden van een crash voor me.
Voorkant kapot pits in 2 ronden achterstand..

Race 2 dus ook ergens achteraan gestart.
Voor me een aantal mensen die eraf gingen.
En ik kwam rustig aan in me ritme BAM foutje kusje tegen de muur weer de voorkant kapot.
Wederom 2 ronden stil staan in de pits heb ik schijnbaar de limiter uit gezet.
Dus ook nog een 10 sec straf erachteraan...
Had op alles en iedereen 2 ronden achterstand maar de race toch maar uitgereden.
Pace in de regen ging wel lekker maar 2 ronden maak je natuurlijk niet meer goed.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

De baan was voor mij net niet genoeg opgedroogd helaas, maar toch blij dat ik het heb geprobeerd op slicks. Eerder in de sprint kreeg ik direct in de openingsfase een harde tik en later in de sprint weer waardoor mijn startpositie niet top was op p12. Ik heb toen besloten om te gokken voor slicks voor de hele race om zo tijd te besparen (pitstop was zo'n 45 seconde) en te hopen op een opdrogende baan in de slotfase. Plan ging goed en kon, ondanks een handvol slippertjes, prima in de punten blijven rijden. Met nog zo'n 10 minuten te gaan was het droog genoeg om in te gaan lopen maar was overmoedig en verloor de motorkap. Eenmaal voor de tactiek gekozen kon ik niet anders dan doorrijden. Als ik alsnog een stop had gemaakt was ik helemaal buiten de punten gevallen. Uiteindelijk was een top 8 zeker mogelijk geweest als ik een complete neus had gehad. Maar een 10e plek is helemaal zo slecht nog niet gezien de startpositie. :)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Leuke avond gehad, begon verrassend met een aardige kwalificatie: P6. Waarna Arjan vergat zijn fuel mixture omhoog te schroeven en ik door Roy half de muur in gedrukt werd, dat was jammer, want anders had ik best wat plekken kunnen goedmaken. Nu kwam ik vlak voor Arjan in de eerste ronde terecht en kreeg ik echt een heel zacht tikje van hem, maar wat wel genoeg was om mijn auto compleet uit balans te laten maken en krom aan de rechterachterkant. Wilde voorzichtig de race uitrijden, maar werd van de baan gekegeld in de eerste bocht toen het beetje hectisch was. Enfin, P16 werd mijn startpositie in de hoofdrace.

Daar had ik de juiste call gemaakt en ging op tijd naar binnen, nadat ik 8 plekken kon goedmaken, na de stops kwam ik als 5e weer terug en kwam Ruben nog als verrassing voor mij die aan het glibberen was, met wat blijkt, slicks. Zo P4 kunnen pakken, en daar ben ik zeker wel tevreden mee!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zeker beter resultaat dan op Spa, kon redelijk meekomen, maar ook deze keer beetje los in veld rondgereden.
voor mijn doen heel weinig oefen laps gemaakt, eigenlijk pas uurtje voor race wat laps kunnen maken.
Dus rond top 10 qual viel al mee.
In droog uit problemen gebleven en zoals wel vaker zonder iemand in te halen nog plekken naar voren geschoven in race 1.

Eerste deel van de hoofdrace geluk kon ik met wat geluk in bocht een langs de issues glippen en plekken goedmaken. Even later wel weer wat moeten inleveren, een of twee man achter me waren duidelijk sneller en ik had ook geen zin om bandjes op te offeren aan kneiterhard verdedigen, gewoon eigen tempo blijven doen ...
Weinig laps op een natte baan geoefend dus daar verloor ik in tweede helft race duidelijk tijd. Nog heel even gepushed om in de regen naar Robbie te komen maar dat werkte averechts, in plaats van inlopen verloor ik terrein. Ben dus maar gaan focussen om genoeg over te houden op snellere mensen achter me. Zowel Tom als Jeroen kwamen de laatste paar laps in ijltempo dichterbij maar race was net te kort voor ze. Uiteraard tevreden met prima P7 , beetje meer close action was wel leuker geweest maar kunt niet altijd alles hebben.
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

De kwalificatie begon eigenlijk wel lekker, eerste flying lap met S6jes ging wel redelijk. Daarna denk ik de pitlimiter er te vroeg afgehaald (wat ik me nog steeds afvraag aangezien ik geen melding heb gezien in de chat) en de komende 3 outlaps niet afgemaakt vanwege domme foutjes, waardoor ik geen melding heb gehad van de penalty. Vervolgens dus DQ, uiteindelijk dus wel de snelste tijd, maar daar had ik niet zoveel aan :teards:

De sprint race van achter moeten beginnen en kon redelijk wat plaatsen goed maken. Eenmaal aangekomen op vijfde plaats maakte ik een foutje en kwam Arjan nog voorbij. Al met al was ik best tevreden met deze zesde plek.

In de race kon ik de chaos in de eerste bocht goed ontwijken en kwam ik als tweede uit de eerste bocht. In het begin kon ik Arjan redelijk volgen, maar Arjan was duidelijk de sterkste. Ik had een gokje genomen met de setup omdat ik wist dat ik in de regen tekort kwam, dit heeft denk ik slecht uitgepakt maar dat is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen. Toen Arjan de pits uit kwam zat ik teveel op die dikke viper ( :D ) te letten en verremde ik me, wat resulteerde in 10% slijtage op rechtsvoor wat het er niet makkelijker op maakte. Ik kon Arjan daarna totaal niet volgen, zeer netjes gereden van hem, en ik kreeg uiteindelijk ook nog Kevin Heijnen op bezoek, weer zo'n dikke viper :D . Kevin Heijnen was duidelijk sneller en kwam me voorbij in de laatste ronde, touche met wat plakwerk wat gelukkig niet in verdriet eindigde, gewoon close racing :driving: . In de laatste bocht ging Kevin Heijnen wat wijd, ik pakte een best goede exit en kon er nog net voorbij met photo finish :thumbs_happy: .

In de laatste paar rondes nog een paar achterblijvers tegenkomen, oa een paar groen/blauwe vipers, welke zeer netjes aan de kant gingen met denk ik voor beide partijen minimaal tijd verlies, echt top! b:)like

Gr Kevin
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2016-II”