GT 2016-II | 60 van Italië | 24-11-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

GT 2016-II I Race 13 & 14
60 van Italië
24-11-2016


Locatie
Autodromo Nazionale di Monza, Monza, Italië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten)
20.50 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2016-II
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Gebruikersavatar
Ronny van den Hof
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jul 2015, 11:23
Racestuur: Logitech G27

Krijg een foutmelding bij mega...
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Gebruikersavatar
Ronny van den Hof
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jul 2015, 11:23
Racestuur: Logitech G27

Toppie
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Gefeliciteerd Kevin!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Sjonge, jonge wat een dramarace zo zeg. Prima kwali, leuke sprintrace met een ongelukje met Tom helaas tegen het einde, maar toch nog p9 binnen kunnen komen.

Toen de hoofdrace. Ruzie met de Vipers. Eerst gaat Kevin van zijn lijn in de remzone bij de eerste chicane en tikt mij van de baan. Eerste lichte schade. Daarna eigenlijk hele leuke wedstrijd met ondanks de schade prima pace. Leuke gevechten op komst. Door een remfout van Wilbert had ik ineens Roy achterin. Schade viel gelukkig mee, alleen tijd verloren. Vervolgens zat Ruben wel dicht achter me. Door een foutje kon Ruben me inhalen. Maar hij reed ook zeker niet foutloos. Ik bleef dicht achter hem toen hij de tweede chicane miste. Hij kwam echter vrolijk voor me weer de baan op. Ene Max Verstappen kreeg daar in Mexico nog straf voor...

Vervolgens maakt Ruben opnieuw een foutje in Lesmo 2. Waarna ik in de slipstream zit en ik op het rechte stuk gedwongen wordt de buitenkant te kiezen. Vervolgens heb ik niet het idee dat Ruben weet dat ik daar zit, want vlak voor de laatste chicane stuurt hij licht naar buiten tegen mij aan en gaan we er samen af. Verschrikkelijk balen, want ik kom vast te zitten met mijn achtervleugel in de bandenstapel. Een zekere p5/p6 in rook op.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat de neutrale commentator in de stream meteen roept dat ik Ruben eraf tik. Ik weet dat het je teamgenoot ik Arjan, maar roep niet gelijk iets als je het niet goed ziet, of kom er netjes op terug. En Ruben op de chat... Sja...

En natuurlijk van harte gefeliciteerd Kevin. De dik verdiende kampioen!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Het waren ook jouw teamgenoten die direct naar mij wijzen zonder andere beelden gezien te hebben. Ik kom liever met echt bewijs, dus kijk maar even mee: :)



Ik was vol op de hoogte van jouw positie op de baan. Ik koos voor de verdedigende kant (links) en ik zag jou de rechter kant kiezen. Vervolgens ben ik langzaam naar rechts gegaan zodat ik de bocht kon insturen (insturen vanaf de apex is gegarandeerd een crash) terwijl ik rekening hield met jouw auto + wat marge, die ik langzaam afbouwde. Wat ik in mijn replay zie is dat jij wat naar rechts beweegt en daarna weer iets naar links. Die linker beweging had ik niet ingecalculeerd in het afbouwen van de marge. Het is echt minimaal, maar in principe was gewoon genoeg ruimte geweest voor jouw auto. :)

Verder tevreden met de races. Vlak voor de race eindelijk wat dingetjes in de setup kunnen vinden waardoor de pace erg lekker was. Koppel kon ik nog niet helemaal 100% fijn kwijt dus hij gleed af en toe wel wat. Vanaf p10 en p11 zijn Kevin en ik naar voren gereden waar we langzaamaan konden aanhaken bij de battle voor p2. Daar ging het echter in de laatste bocht ergens in de 5e lap of zo fout toen een Ferrari (naam ben ik even vergeten) aan de buitenkant nog met 5 cm van z'n neus links naast me zat, waardoor ik de muur in ging. Zonde want het had een mooie podium kunnen opleveren vandaag, maar gelukkig is hij binnen het team gebleven. :)
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 24 nov 2016, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

Sorry Ronald. Maar als commentator zie je op dat moment wat je ziet en stel je op dat moment een mening. Of die nu fout is of niet. Op het scherm ziet er iets op een bepaalde manier uit en moet je iets over lullen.

Ik ben niet van mening dat Arjan bevooroordeeld er naar gekeken heeft
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Hier gaan we het echt niet over eens worden Ruben. Jij laat hem naar buiten lopen. Ik kan niet oplossen en de marges waren nihil. Kijk eens vanuit cockpitview naar mijn stuur. Je had gewoon ruimte kunnen laten en er was niks aan de hand geweest. En het afsnijden van de chicane kwam je naar mijn zin ook iets te goed uit.

Maar goed, ik ben weer afgekoeld. Vergeten en op naar Imola!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Roy van Ommen schreef:Sorry Ronald. Maar als commentator zie je op dat moment wat je ziet en stel je op dat moment een mening. Of die nu fout is of niet. Op het scherm ziet er iets op een bepaalde manier uit en moet je iets over lullen.

Ik ben niet van mening dat Arjan bevooroordeeld er naar gekeken heeft
Mja, dat was nog een reactie in the heat of the moment van mij. Was niet zo slim, maar ik had het zo aan de stok met Scuderia Leone deze race, dat het net even de rode lap op de stier was. Maar goed ik ben weer afgekoeld. :bierglas:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Nou ja, de beelden liegen niet. Er is bijna anderhalve auto ruimte? Maar goed, ik vind het allemaal wel best zo. Ik zal hem de volgende keer helemaal links laten zodat je er gratis langs mag, ik de bocht mis en gigantisch hard crash. :)
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 25 nov 2016, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

Iets met protest formulier
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ik ga mij niet mengen in wat ik hierboven zie ;) Maar een teleurstellend avondje, heerlijk gereden hoor, daar niet van. Maar tot 3x toe vanavond hele korte connection lost momentjes, waardoor ik uiteindelijk in de hoofdrace moest uitvallen. Kudo's naar René de Ruijter, prachtige race-avond heeft ie gehad, goed gereden!
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ronald van Dijk schreef: Wat ik wel erg jammer vind, is dat de neutrale commentator in de stream meteen roept dat ik Ruben eraf tik. Ik weet dat het je teamgenoot ik Arjan, maar roep niet gelijk iets als je het niet goed ziet, of kom er netjes op terug. En Ruben op de chat... Sja...
Wat ik op het moment zag is dat de voorste auto in 1 rechte lijn op de bocht afreed, en de auto daarachter op hem leek in te sturen (al was dit maar een minieme move).. op dat moment reageer ik zoals ik denk dat juist is. Waren dit andere namen geweest, en dus niet 'Ruben de teamgenoot', dan verwacht ik dat ik precies hetzelfde had gereageerd. Ik snap dat mijn positie immers de schijn van partijdigheid wekt. Ik heb het moment live gezien; Waar ik dus moet reageren in de heat of the moment. Stel je voor dat Olav Mol tijdens de crash van Rosberg en Hamilton in Barcelona stil was gebleven en alleen had gezegd ''laten we even de herhaling afwachten voordat we een oordeel vellen''.. dat werkt niet. Daarna heb ik het in de replay terug gekeken(terwijl Roy het woord overnam) en was ik van mening dat het de achterste auto de schuldige was.

Ik heb niet het niveau van Rene Hoogterp als commentator, dus ik hoop dat iedereen vergevingsgezind is wat betreft de fouten die ik maak :oops:
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Wat ik heb geleerd is dat je als commentator best wel je eigen mening mag geven, wat Arjan terecht zegt: als je heel oppervlakkig blijft en je durft geen standpunt in te nemen, dan neem je 1. De kijker niet serieus, want die vraagt zich af wat er zich afspeelt. En 2: Het wordt maar een saaie vertoning dan.

Op TV heb je vaak het geluk dat er een herhaling komt, bij SRVN hebben we dit zelf meer in de hand, dus kun je, als je niet zeker bent, nog terugkijken. Gewoon blijven doen dus! Ik ben ook 'lekker hard' soms tegenover acties, maar dan bereik je wellicht wel iets. Gewoon blijven doen dus, en alleen maar leuk om te zien dat er steeds meer mensen zijn die het aandurven om te livestreamen, het is niet zo makkelijk om maar een avondje vol te lullen :)
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

René Hoogterp schreef:Gewoon blijven doen dus, en alleen maar leuk om te zien dat er steeds meer mensen zijn die het aandurven om te livestreamen, het is niet zo makkelijk om maar een avondje vol te lullen :)
:bierglas: :bierglas: :thumbs_up: :thumbs_happy:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Een heerlijke avond gekend gisteren.
Had niet eens gek veel geoefend vooraf maar had al snel door dat ik de pace aardig te pakken had.

Kwali was p6 en beste kwali tot nu toe.
Had nog wel wat sneller gekund want maakte nog een foutje uitkomen lesmo 2.
Daarna nog een rondje geprobeerd maar kwam 3 seconden tekort in me outlap.

Kwali race ging best aardig.
Na een paar rondjes kwam René me voorbij.
Daarna wel even wat consentratie verlies en een drop in de rondetijden.
Kon me een aantal rondjes later wel weer herpakken.
Door een uitvalbeurt van Roy en een crash tussen nog 2 auto's voor me door kunnen schuiven naar mijn beste resultaat tot dan toe een p4

Hooftrace ging heerlijk.
Had een goede start mede doordat Bram voor me weg was gevallen.
Bocht 1 verliest René de auto waardoor ik door kon naar p2.
In de ronde daarna een mooi gevecht gehad met René die duidelijk sneller was maar er niet voorbij kwam.
Door het vele verdedigen waren de rondetijden ook niet echt goed waardoor Jeroen en Wilbert ook aan konden sluiten.
Jammer dat René weg viel want het had zo nog ronden door kunnen gaan.
Door het wegvallen van René en de battle tussen Jeroen en Wilbert kreeg ik de kans een gat te trekken naar achter.
Verstand op 0 geen foute maken en finishen was het doel en zo ging het ook.
Op het einde zetten Kevin nog wel even aan maar de race was net te kort voor hem om bij mij te komen.

Erg blij met mijn eerste podium al weet ik wel dat het een geluk was dat er veel uitvallers waren en een aantal snelle mannen van achter moesten komen.
Maar goed als de kans zich voor doet moet je er natuurlijk wel rijden :mrgreen:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik heb in ieder geval weer met veel plezier de stream bekeken, mooie gevechten gezien, weer prima gedaan.

Kan ik niet zeggen van mezelf deze race of eigenlijk hele seizoen in de GT. Waar ik voorgaande seizoenen vaak puntjes sprokkelde door domweg stabiele laps neer te zetten en hier en daar ook nog leuke gevechten aan kon gaan is me dat dit seizoen bijster weinig gelukt.
race een wel nog maximaal weten te profiteren van fouten van anderen en daarmee van p20 naar p12 geschoven.
Gaf me dus kansje om mijn eigen doelstelling top 10 halen te laten slagen . Maar zoals al zo vaak dit seizoen ook hier weer een momentje dat genoeg was om ergens een muur te vinden. Nog een geluk dat ik ditmaal niemand meenam, want bij mijn 180 spin de baan over had het zomaar voor diverse andere rijders helemaal fout kunnen aflopen.
resultaten seizoen dus beduidend minder maar (voor zolang de race duurt) toch een heel leuke klasse.

ps en feli rene met strakke 2e race en podium b:)like
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Beste Ruben,

Na het zien van je film over de actie blijf ik erbij dat de beelden iets anders laten zien wat jij zegt. Dit is mijn mening in de persoon Dave de Vos. Hiermee wil ik je vragen om personen die hun mening geven op een open stream dit doen uit eigen beweging en niet als een persoon uit een team of enge beweging te respecteren en niet meteen in een hokje te plaatsen. Met het feit dat jij iets begint kan je verwachten dat je een antwoord krijgt die jou niet bevalt. Om dan te roepen dat een heel team hierop reageerd is wat slapjes. Misschien voor de volgende keer keer wat uit de koelkast trekken en op het forum je probleem van je afschrijven en na 24 uurs een protest invullen. Wat ik je kan aanraden is om de volgende race lekker achteraan te starten. Hiermme weet je zeker dat je altijd mensen inhaald en een leuke avond hebt. Enige nadeel hiervan is dat je geen of weinig punten haalt, maar dat is nog niet van belang zolang je maar een leuke avond hebt en geen gezeik hebt op de baan.

Oja mijn eigen race. Zeer teleurstellend race 1 auto in de vangrail, race 2 motor laten ploffen einde rechte stuk.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2016-II”