Triple schermen en instellingen

Plaats reactie
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Even een vraag voor de mensen met een triple scherm setup.

Op welke settings draaien jullie? Kwaliteit, fps, ed.

Daarnaast ben ik heel erg benieuwd welke schermen en GPU jullie dan gebruiken. Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer en op oa. Tweakers zijn de meningen wat uiteenlopend merk ik.

Bedankt weer voor de hulp.
Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

Ik heb 3 schermen van Samsung, heel oud, 23 inch met een resolutie van 2048x1152 per scherm.
Maak gebruik van een GTX780 en een Intel i7 3770 en haal rond de 60 - 90 fps.
Heb wel veel settings omlaag gezet, dit omdat de nieuwe banen veel nauwkeuriger zijn.
Ik moet mijn pc binnenkort nog eens vervangen :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ruud van Heijster schreef: 04 sep 2020, 14:04 Ik moet mijn pc binnenkort nog eens vervangen :D
nog even wachten dan....

nvidia rtx 30xx series is net paar dagen geleden aangekondigd en zijn eind van de maand/volgende maand (semi) te koop.
ziet veelbelovend uit, de 'goedkope' 3070 zou zelfs de 2080TI moeten kunnen coveren qua prestaties en komt voor 500$ op de markt.
Blijft uiteraard nog even de eerste benchmarks afwachten maar belooft een aardige stap. De stap naar de snellere 3080 is met 700$ 'maar' 200$ ook 'te overzien'.

Daarnaast zit er op CPU gebied ook nog eens ryzen gen3 aan te komen....
amd moet wat op GPU gebied doen en intel op CPU gebied, dus hopelijk gouden tijden voor de koper :)

als je op PC gebied iets koopt heb je per definitie op dat moment eigenlijk al bijna weer iets ouds.
maar ik wacht met vervangen van mijn oudje van 6 jaar (i5 gen6 met DDR3) nog even komend voorjaar af....
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Ruud van Heijster schreef: 04 sep 2020, 14:04 Ik heb 3 schermen van Samsung, heel oud, 23 inch met een resolutie van 2048x1152 per scherm.
Maak gebruik van een GTX780 en een Intel i7 3770 en haal rond de 60 - 90 fps.
Heb wel veel settings omlaag gezet, dit omdat de nieuwe banen veel nauwkeuriger zijn.
Ik moet mijn pc binnenkort nog eens vervangen :D
Ok, met "verouderde" hardware red je al 90 fps. Wel op lagen settings, maar dan is de kans groot dat ik met nieuwe hardware die settings wel omhoog kan gooien.
Ger Peeters schreef: 04 sep 2020, 14:36 nvidia rtx 30xx series is net paar dagen geleden aangekondigd en zijn eind van de maand/volgende maand (semi) te koop.
ziet veelbelovend uit, de 'goedkope' 3070 zou zelfs de 2080TI moeten kunnen coveren qua prestaties en komt voor 500$ op de markt.
Blijft uiteraard nog even de eerste benchmarks afwachten maar belooft een aardige stap. De stap naar de snellere 3080 is met 700$ 'maar' 200$ ook 'te overzien'.
Ik wacht ook heel eventjes de 3080 af en zal die dan in de nieuw te bouwen PC gaan zetten. Ik zal hem samen met een i5 laten werken en met de juiste hardware kan ik weer een lange tijd vooruit denk ik.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Weet iemand hoe de triples in te stellen?
Voorheen was het CTRL + om het oranje menu te krijgen voor graden hoek en grootte
Dat werkt bij nu niet meer waardoor ik de rechter spiegel niet meer in het zicht heb
Is het misschien een andere toetsen combinatie?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Berry Witman schreef:Weet iemand hoe de triples in te stellen?
Voorheen was het CTRL + om het oranje menu te krijgen voor graden hoek en grootte
Dat werkt bij nu niet meer waardoor ik de rechter spiegel niet meer in het zicht heb
Is het misschien een andere toetsen combinatie?
Ctrl = meen ik

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Berry Witman schreef: 07 sep 2020, 19:42 Weet iemand hoe de triples in te stellen?
Voorheen was het CTRL + om het oranje menu te krijgen voor graden hoek en grootte
Dat werkt bij nu niet meer waardoor ik de rechter spiegel niet meer in het zicht heb
Is het misschien een andere toetsen combinatie?
Die toets combinatie kun je zelf instellen, ik heb hem gemapped op CTRL-T
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

in het nieuwe dachboard kun je onder het startscherm bij het tandwieltje bij video instelling aangeven meerdere schermen .
dan kan je daar ook de grote en de hoek van je schermen instellen .
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”