Beginner, welke setup?

Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Ron Schmitz schreef: 26 aug 2020, 08:54 Je zou ook kunnen overwegen om GTR2 te nemen ..geloof 5 euro op steam .
Dit spel is wel al wat ouder waardoor ook grafisch minder dan RFactor2.
Op de servers waar ik 2x per week een race rij is dit spel wat doorontwikkeld door de admins daar . Zo kan er zelfs tijdens een event bepaald worden welke weertype eraan komt .van zonneschijn tot onweer .
24/7 staan er 8 servers ter beschikking om online te rijden .
Content daar is 264 circuits , 187 verschillende autos met 2300 liveries .
Van F1 , Gt3 , V8 supercars , Mini enz ...
Als je daar een vrij bedrag doneert heb je FTP download anders peer tot peer .

Kijk maar eens op : koelschbierbude.de
En voor races op mijn YouTube.com/RoschieRacing kanaal .
Dat is wel een goede optie ja, dat zijn de kosten ook zeker niet. En daar racen kost zelf niks meer dan? Ze hebben namelijk best veel gedaan om het op poten te zetten gok ik zo.
Een bedrag doneren is altijd wel zo eerlijk, "voor wat hoort wat" denk ik altijd maar.

Ik zal zeker eens wat races gaan bekijken op je Youtube kanaal.
Ronnie Zeemering schreef: 26 aug 2020, 10:57 Deze kwam ik net tegen. Goede uitleg over wat voor pedalen er momenteel op de markt zijn, hoe ze werken en wat de voor-en nadelen zjn.
https://simracingcockpit.com/sim-racing-pedals/
Kijk, daar ga ik meteen even kijken. Dank je wel.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Met alle respect hoor, maar GTR2?

Waarom zou je beginnen met simmen, allemaal leuke spulletjes aanschaffen en dan een paar tientjes besparen door een game uit 2006 te spelen? Dat moet je volgens mij helemaal niet willen.

Voor z'n tijd was dat heel leuk, maar nu niet meer relevant. Naar mijn mening, uiteraard.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Lars Koldeweij schreef: 26 aug 2020, 11:14 Met alle respect hoor, maar GTR2?

Voor z'n tijd was dat heel leuk, maar nu niet meer relevant. Naar mijn mening, uiteraard.
Ik respecteer ieders mening maar ik zie dat toch anders .
GTR2 vindt ik zeker nog relevant .. waarom ..omdat waar ik rij gewoon alles klopt in de game . .
Bij de simracers die in die tijd begonnen is/was gtr2 toch de beste racegame.
Ook zijn er nog vele rijders die Gtr2 vinden om online te kunnen racen
Met bv de porsche cup zijn er 2 servers met gemiddeld 20 rijders per server .

En Rody .. er komen verder geen kosten bij .
Alleen die 5 euro voor het spel en 2x per jaar iets doneren voor FTP download toegang .
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Lars Koldeweij schreef: 26 aug 2020, 11:14 Met alle respect hoor, maar GTR2?

Waarom zou je beginnen met simmen, allemaal leuke spulletjes aanschaffen en dan een paar tientjes besparen door een game uit 2006 te spelen? Dat moet je volgens mij helemaal niet willen.

Voor z'n tijd was dat heel leuk, maar nu niet meer relevant. Naar mijn mening, uiteraard.
Loopt het spel buiten het grafische gedeelte nog ergens op achter dan? Is het "rijden" in andere spellen ook anders geworden in de loop der jaren?
Het gaat mij overigens niet om te besparen, maar meer om te kijken of ik alles zo breed mogelijk kan leren.
Ron Schmitz schreef: 26 aug 2020, 12:41
Lars Koldeweij schreef: 26 aug 2020, 11:14 Met alle respect hoor, maar GTR2?

Voor z'n tijd was dat heel leuk, maar nu niet meer relevant. Naar mijn mening, uiteraard.
Ik respecteer ieders mening maar ik zie dat toch anders .
GTR2 vindt ik zeker nog relevant .. waarom ..omdat waar ik rij gewoon alles klopt in de game . .
Bij de simracers die in die tijd begonnen is/was gtr2 toch de beste racegame.
Ook zijn er nog vele rijders die Gtr2 vinden om online te kunnen racen
Met bv de porsche cup zijn er 2 servers met gemiddeld 20 rijders per server .

En Rody .. er komen verder geen kosten bij .
Alleen die 5 euro voor het spel en 2x per jaar iets doneren voor FTP download toegang .
Ok, dat is dus erg weinig om het er extra bij te doen. Voor mij zal het in het begin (overal eigenlijk) vooral alleen rijden zijn om alles eerst even goed onder de knie te krijgen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Rody van der Have schreef: 27 aug 2020, 08:40
Lars Koldeweij schreef: 26 aug 2020, 11:14
Ok, dat is dus erg weinig om het er extra bij te doen. Voor mij zal het in het begin (overal eigenlijk) vooral alleen rijden zijn om alles eerst even goed onder de knie te krijgen.
Bedenk daarbij wel dat ieder spel/sim een net even ander rijgedrag of rijgevoel heeft.
Bij het wisselen tussen spellen/sims zul je naast het "gewoon leren racen" met een sim ook nog te maken krijgen met de verschillende nukken per spel/sim. Ik rij al een jaar of tien rondjes en moet toch nog steeds even wennen als ik ipv rf2 in iracing of asseta rij.
Dus persoonlijk zou ik het met het oefenen dan gewoon lekker bij een sim houden.
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Aha, dat is wel goed om te weten. Dus het beste 1 " vaste" sim gebruiken om te oefenen en goed te worden. Daarnaast is het wel leuk dat ik in Assetta in mijn eigen auto kan rijden :)
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”